گزارش مالی مایکروسافت منتشر شد: رشد چشمگیر در بخش‌های ابری و گیم

شرکت مایکروسافت در آخرین گزارش مالی خود، از رشد قابل توجه درآمد در بخش‌های ابری و گیم خبر داد.

ردموندی‌ها در سه‌ماهه پایانی سال مالی ۲۰۲۴، درآمد ۶۴.۷ میلیارد دلاری و سود خالص ۲۲ میلیارد دلاری را ثبت کردند که به ترتیب ۱۵ درصد و ۱۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته است. این رشد چشمگیر عمدتاً به دلیل عملکرد قوی بخش‌های ابری و گیمینگ بوده است.

نکات کلیدی گزارش مالی مایکروسافت

درآمد خدمات ابری و سرورهای مایکروسافت با ۱۹ درصد افزایش به ۲۸.۵ میلیارد دلار رسید. این بخش اکنون ۴۵ درصد از کل درآمد شرکت را تشکیل می‌دهد. درآمد حاصل از فروش مجوز ویندوز به تولیدکنندگان کامپیوتر (OEM) نیز با افزایش ۴ درصدی همراه بود.

اما درآمد حاصل از فروش لپ‌تاپ‌های سرفیس و کنسول‌های ایکس‌باکس کاهش یافت. درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت هم به لطف خرید اکتیویژن بلیزارد و افزایش تعداد مشترکان ایکس باکس گیم پس، ۶۱ درصد افزایش یافت.

مایکروسافت همچنین قصد دارد قیمت اشتراک ایکس باکس گیم پس را افزایش دهد. تعداد مشترکان مایکروسافت ۳۶۵ نیز به ۸۲.۵ میلیون نفر رسید و درآمد این سرویس نیز ۱۲ درصد افزایش یافت.

دلایل رشد خوب مایکروسافت چیست؟

  • افزایش تقاضا برای خدمات ابری: با گسترش استفاده از فناوری‌های ابری در کسب‌وکارها، تقاضا برای خدمات ابری مایکروسافت نیز افزایش یافته است.
  • موفقیت ایکس باکس گیم پس: سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس با جذب میلیون‌ها مشترک، به یکی از منابع اصلی درآمد مایکروسافت تبدیل شده است.
  • خرید اکتیویژن بلیزارد: این خرید به مایکروسافت امکان داده است تا سهم خود را در بازار بازی‌های ویدیویی افزایش دهد.

مایکروسافت انتظار دارد در آینده نیز به رشد خود ادامه دهد و بر روی توسعه خدمات ابری، هوش مصنوعی و گیمینگ تمرکز کند. با توجه به روندهای فعلی، می‌توان انتظار داشت که این شرکت در سال‌های آینده نیز عملکرد قوی داشته باشد.

نوشته گزارش مالی مایکروسافت منتشر شد: رشد چشمگیر در بخش‌های ابری و گیم اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.