کوالکام از تراشه 5G اقتصادی جدید خود با نام اسنپدراگون 4s نسل 2 رونمایی کرد

کمپانی کوالکام با برگزاری رویدادی در کشور هندوستان از تراشه موبایلی جدید خود با نام اسنپدراگون 4s نسل 2 رونمایی کرد. این تراشه دارای شناسه SM4635 بوده و جانشین مدل سال گذشته موسوم به اسنپدراگون 4 نسل 2 قلمداد نمی‌شود.

تراشه جدید یک گزینه 5G ارزان‌قیمت‌‌تر به‌شمار رفته و بر پایه فرآیند 4 نانومتری برای گوشی‌های هوشمند اقتصادی تولید می‌شود. دستگاه‌های مجهز به این تراشه مشخصا طی ماه‌های آینده در بازار هندوستان عرضه خواهند شد.

پردازنده موجود در تراشه اسنپدراگون 4s نسل 2 از دو هسته کورتکس A78 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و شش هسته کورتکس A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز تشکیل شده است.

فرکانس تمامی 8 هسته پردازشی در مقایسه با تراشه اسنپدراگون 4 نسل 2 تقریبا 200 مگاهرتز کاهش یافته است. همچنین تراشه جدید از پردازنده گرافیکی آدرنو، حافظه‌های رم LPDDR4X با سرعت پایین‌تر و حافظه‌های داخلی UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند.

بعلاوه کوالکام از مودم 5G کندتر با سرعت دانلود 1 گیگابیت برثانیه استفاده کرده است. این تراشه از نمایشگرهایی با حداکثر رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 90 هرتزی پشتیبانی نموده و پردازنده سیگنال تصویر (ISP) نیز از حسگر دوربین اصلی با حداکثر رزولوشن 84 مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند.

امکانات ارتباطی محلی تراشه شامل وای‌فای 5 و بلوتوث 5.1 است. شیائومی تائید کرده که در اواخر سال جاری میلادی نخستین گوشی هوشمند با تراشه اسنپدراگون 4s نسل 2 را به بازار عرضه خواهد کرد.

نوشته کوالکام از تراشه 5G اقتصادی جدید خود با نام اسنپدراگون 4s نسل 2 رونمایی کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.