۵ نکته طلایی درباره ایردراپ داگز/ DOGS

ایردراپ داگز یا همون سگ‌ها، یکی از پروژه‌های تلگرامیه که شروع متفاوتی داشت و برخلاف بازی‌های معروف که در این چند وقت اخیر دچار افت زیادی در جذب کاربر و همچنین ادامه راه خودشون شدن، تونسته یک روند منسجم و خوب رو در رشد کسب کنه، به‌طوری‌که تعداد اعضای کانال تلگرامیش از ۱۰ میلیون نفر و بازیکن‌های فعالش از ۲۸ میلیون نفر هم گذشته!

پیش از این خود پروژه رو براتون بررسی کرده بودم و اینجا میخوام بر اساس نظر سنجی که در کانال تلگرام رسانکس گذاشتم و این پروژه مقام نخست رو درباره تولید ویدیویی برای آپدیت‌های جدیدش بدست آورد، ۶ تا نکته مهم رو در ارتباط با این پروژه بهتون بگم تا بدونید که این سگ‌های بازیگوش، بالاخره کی قراره به مقصدشون برسن!

تاریخ احتمالی ایردراپ

بر اساس دو تا فکت، می‌شه گفت که احتمال زیادی داره در تاریخ ۱۴ آگوست یعنی ۲۴ مرداد ماه که فاصله زیادی هم باهاش نداریم، ایردراپ داگز انجام بشه!

فکت اول، انتشار یک تصویر در کانال تلگرامشون بود که در یک گوشه از اون، دور تاریخ چهاردهم رو خط کشیده بودن! فکت دوم هم به پست تلگرامی نات کوین برمی‌گرده که فقط در یک جمله کوتاه زده بود آگوست، فصل سگ هست!

از اونجایی هم که خود بازی یه جورایی از اول شروع شد که در اون حرص و طمع زیادی برای کش دادن مثل همستر و تپ سواپ دیده نمی‌شه، پس می‌شه حدس زد که احتمال زیاد خیلی زود، به نتیجه برسه.

همکاری نزدیک با نات کوین و بلوم

داگز یک همکاری خیلی خوب با نات کوین و همچنین بلوم داره که هر دو تا از بهترین ایردراپ‌های تلگرامی هستند که اولی به نوعی پدرخوانده محسوب می‌شه و دومی در نقش دستیار، دارن به‌خوبی این پروژه مافیایی تلگرام رو اداره می‌کنند و حالا اینکه داگز با اون آیکون عجیبش بیاد و عضو سوم مافیا بشه، چیز عجیبی نیست!

البته سایر بازی‌ها باید حواس‌شون باشه هنگام شب، این مافیاها باقی رو از بازی به بیرون پرتاب نکنند چون این اتحادها سبب می‌شه که کامیونیتی به صورت هدفمند سمت اونا جذب بشه. مثلا همین داگز در جدیدترین تسک‌های خودش بابت عضویت در کانال‌های نات کوین و بلوم، مقداری استخون می‌ده که البته مقدارش زیاد نیست اما اگر شما یک عضو طلایی یا پلاتینیوم در فاز سوم نات کوین بشید، مقدار استخوان‌ها خیلی زیاد می‌شه و فقط باید خدا خدا کنیم که بالاخره روی این استخون‌ها، مقداری هم گوشت کشیده بشه!

در کل همکاری داگز با نات کوین خیلی تنگاتنگ به نظر می‌رسه و حالا سادگی بسیار زیاد بازی و از طرفی پایبندی به آرمان‌های تلگرام ره، یه جورایی می‌تونه این شایعه رو تقویت کنه که حتی بنیاد تون پشت سر این پروژه باشه!

ایردراپ شیرینی داره!

داگز در یک پست تلگرامی به‌صورت کاملا شفاف اعلام کرده که اکثریت توکن‌های خودش رو به همین بازیکن‌های فعلی می‌ده و قرار هم نیست که سیستم ایردراپش به‌صورت مرحله‌ای یا فاز بندی باشه!‌ به نوعی هرچی که هست رو همون اول می‌ریزه روی میز و دیگه هرچقدر مشت بازیکن‌ها جا داشته باشه، می‌تونن برای خودشون بردارن!

همچنین داگز تاکید کرده که هرچیزی رو هم روی میز گذاشت، بعدا به اونا هیچی اضافه نخواهد کرد! یعنی هر مقدار توکنی که میاد و میده، تا آخرش هم به همون مقدار خواهد بود و یه جورایی دقیقا سیاستی مشابه با نات کوین رو داره پیاده می‌کنه.

به این مورد هم اشاره کرده که هیچ سرمایه‌گذاری نداره و به دنبال جذبش هم نیست! بالاخره خودش می‌دونه که کسی جذب چند تیکه استخون نمی‌شه، مگر اینکه بدونن اکسیر با ارزشی داخلشه و اون موقع هم تا تلگرام و بنیاد تون هست، دیگه کسی دستش به اون اکسیرها نمی‌تونه برسه!

بیشترین کاربر در یک هفته و یک ماه اخیر!

جالبه بدونید که کانال تلگرامی داگز، در یک ماه و همچنین یک هفته اخیر، در صدر کانال‌های تلگرامی در جذب کاربر بوده که نشون می‌ده چقدر داره مسیر خودش رو خوب و با برنامه پیش می‌بره. نکته قابل توجه اینه که داگز فعالیتش رو ۲۰ روزه شروع کرده اما باز با این حال با اختلاف در صدر بهترین کانال‌های تلگرامی در یک ماه گذشته بوده.

این کانال، در طی ۳۰ روز گذشته که ۲۰ روز اون رو فعال بوده، بیشتر از ۱۰ میلیون کاربر گرفته و پس از اون همستر کامبت با ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر قرار می‌گیره که نشون می‌ده چه اختلاف زیادی رو تونسته در این قسمت بوجود بیاره!

در جذب کاربرهای هفتگی هم داگز ۳ میلیون و ۱۶۶ هزار یوزر گرفته و پس از اون نات کوین با ۲ میلیون و ۸۹۱ هزار و سپس بلوم با ۱ میلیون و ۹۶۳ هزار نفر قرار گرفتند که نشون می‌ده اون اتحاد مافیایی که ازش صحبت کردیم، به‌خوبی تونسته اعضای زیادی رو برای هر سه عضوش به ارمغان بیاره!

همکاری با سه تا صرافی بزرگ

در بخش تسک‌ها، برای عضویت در پیج توییتر سه تا صرافی بایننس، اکی ایکس و بای بیت، به کاربرها داگز داده می‌شه و از اونجایی که فقط این سه تا انتخاب شدن و در هر سه تای این صرافی‌ها، پروژه‌ای چون نات کوین هم لیست شده، می‌شه حدس زد که داگز در این صرافی‌ها هم لانچ خواهد شد که اگر چنین بشه، خب اتفاق مثبتیه!

بخصوص اینکه بایننس هم در بین این سه تفنگدار دیده می‌شه و از اونجایی که بزرگ‌ترین صرافی دنیاست و ناز و غمیش زیادی هم برای لیست کردن کوین‌های جدید داره، پس حضور احتمالی داگز در اون، اعتبار خوبی به پروژه و همچنین قیمت توکن‌هاش می‌تونه بده! مثلا بایننس برای ایردراپی که پیکسل ورس برای توکن‌های پیکسفی اخیرا انجام داد، شرکت نکرده بود و شاید همین امر موجب شد که قیمت توکن‌های پیکسفی دچار ریزش بشه و پس از گذشت چندین روز، فاصله نسبتا زیادی هم با اون سقف قیمت اولیه داره! در صورتی‌که نات کوین تونست خیلی سریع، قیمت روز نخست رو به خاطره‌ها پیوند بزنه و مدت‌هاست که حتی به اون بها نزدیک هم نشده!

پس ایردراپ در صرافی‌های بزرگ بخصوص بایننس، خودش یک برگ برنده و همچنین تضمینی برای ماندگاری خوب پروژه و قیمت توکن‌هاش هست که نباید اون رو دست کم گرفت!

گزینه های پولی هم داره!

یکی از بخش‌هایی که در بین پروژه‌های تلگرامی به شخصه دوست ندارم، گرفتن پول از کاربرها به دلایل مختلفه که البته اکثریت، برای کارهایی چون بوست کردن و بالا بردن تعداد سکه‌ها و اینطور مسایل استفاده می‌شه!

داگز هم در همون روزهای ابتدایی حضورش، یک پلنی گذاشت که به ازای هر یک دونه استارز تلگرام، یک عدد بهتون امتیاز می‌داد و شاید قیمت بالاش رو باید نوعی تاریخ سازی دونست چون برای بدست آوردن مثلا ۲۰ هزار تا داگز که الان برای عضویت در سرویس پلاتینیوم نات کوین، به شما هدیه می‌ده، اون موقع باید ۲۰هزار تا استارز میخریدید که خب ارزش این ستاره‌ها در حدود ۴۵۰ یورو یا تقریبا ۲۹ میلیون تومن می‌شه که واقعا زیاده! البته اون موقع داگز گفت که تمام این رقم رو به خیریه داده تا حداقل نگیم در جیبش رفته!

الان هم در تسک‌هاش یک گزینه گذاشته که با انجام یک ترنزکشن ۰.۱ تون کوینی که رقم زیادی نمی‌شه اما در هر صورت گزینه پولی به حساب میاد، به شما ۲۵۰۰ تا داگز هدیه می‌ده. کلا روش‌هایی که از طریق پرداخت پول، عدالت بین بازیکن‌ها در توزیع توکن‌ها از بین می‌ره، نکته منفی محسوب می‌شه و شاید در این پروژه، این چند مورد پولی که البته تشویق به عضویت در پلن‌های نات کوین رو هم می‌شه به نوعی شامل‌شون دونست، باید جزو معدود نکات منفی داگز به حساب آورد!

در کل این ۶ نکته، شاید شرایط پلن‌های فعلی این پروژه رو برای شما روشن کرده باشه و از طرفی چون داگز تقریبا بازی خاصی توش نداره و زمان چندانی هم از کاربر نمی‌گیره بجز اینکه نهایت روزی یک بار و خیلی کوتاه بهش سر بزنه، پس می‌تونه جزو اون دسته بازی‌هایی قرار بگیره که مثل کبریت بی خطر محسوب می‌شه! روشنش که بکنید، بیشتر نور و گرما داره و جرقه احتمالیش هم به جای خاصی از شما نمی‌خوره، مگر اینکه فقط اون پولی که واسه کبریته دادید، بخواد باعث آزردگی خاطرتون بشه!

نوشته ۵ نکته طلایی درباره ایردراپ داگز/ DOGS اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.