حافظه GDDR7 برند SK hynix با سرعت 32 گیگابیت‌برثانیه معرفی شد

برند کره‌ای SK hynix امروز با معرفی سریع‌ترین حافظه خود با عنوان GDDR7، به‌صورت رسمی اعلام کرد که تولید انبوه این ماژول‌ها را در سه‌ماهه سوم سال جاری آغاز خواهد کرد. حافظه جدید پهنای باند سریع‌تر و بهره‌وری انرژی بهبودیافته را درکنار سرعت 32 گیگابیت‌برثانیه ارائه می‌کند.

حافظه GDDR7 برند SK hynix

حافظه جدید GDDR7 می‌تواند سرعت 32 گیگابیت‌برثانیه در هر پین را ارائه دهد و SK hynix می‌گوید که بسته به شرایط این سرعت حتی می‌تواند به 40 گیگابیت‌برثانیه نیز برسد. هنگامی که در پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته با گذرگاه‌های حافظه 384 بیتی استفاده شود، ماژول‌های حافظه جدید می‌توانند 1.5 ترابایت‌برثانیه (در مقایسه با 1.1 ترابایت‌برثانیه نسل قبلی) داده‌ها را انتقال دهند.

علاوه‌بر این، SK hynix به‌لطف فناوری بهبودیافته، توانست بازده انرژی را بیش از 50 درصد در مقایسه با نسل قبلی بهبود بخشد. این شرکت تعداد لایه‌های پراکنده گرما را از چهار به شش افزایش داده که منجر به 74 درصد مقاومت حرارتی بیشتر با حفظ ابعاد فیزیکی یکسان نسبت‌به نسل قبل می‌شود.

حافظه GDDR7 برند SK hynix

حافظه GDDR7 برند SK hynix

حرف “G” در “GDDR” مخفف “Graphics” است، اما این شرکت انتظار دارد که حافظه‌های آن در زمینه‌های دیگر نیز استفاده شوند. Sangkwon Lee، رئیس بخش برنامه‌ریزی و توانمندسازی محصول DRAM در SK hynix، بیان می‌کند:

«انتظار می‌رود که GDDR7 توسط طیف وسیع‌تری از برنامه‌ها مانند گرافیک سه‌بعدی با مشخصات بالا، هوش مصنوعی، محاسبات با عملکرد بالا و رانندگی خودکار مورداستفاده قرار گیرد.»

تولید انبوه نسل جدید حافظه قرار است در سه‌ماهه سوم سال 2024 آغاز خواهد شد و SK Hynix پس از سامسونگ به‌عنوان برند پیشرو در فناوری حافظه قرار می‌گیرد.

لازم‌ به یادآوری است که رقیب اصلی این برند یعنی سامسونگ، حدود یک سال پیش توانسته بود حافظه اختصاصی GDDR7 خود را معرفی کند.

دیدگاه شما پیرامون حافظه GDDR7 جدید برند کره‌ای چیست؟

نوشته حافظه GDDR7 برند SK hynix با سرعت 32 گیگابیت‌برثانیه معرفی شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.