راهنمای جامع اقدامات پس از هک شدن اکانت اینستاگرام

هک شدن حساب اینستاگرام، تجربه ناخوشایندی است که می‌تواند منجر به از دست دادن اطلاعات شخصی، آسیب به اعتبار و حتی اخاذی شود. با این حال، با انجام اقدامات سریع و صحیح، می‌توانید شانس بازیابی حساب خود را افزایش دهید. در این مقاله، به بررسی جامع این موضوع پرداخته و راهکارهای مختلف برای مقابله با این مشکل را ارائه می‌دهیم.

نشانه‌های هک شدن حساب اینستاگرام

پیش از هر چیز بهتر است با نشانه‌های هک شدن حساب اینستاگرام آشنا شوید و بدانید که منظور از هک شدن اینستاگرام چیست. مثلا اگر نتوانید با رمز عبور قبلی خود وارد حساب شوید، احتمالاً رمز عبور شما تغییر کرده که یکی از نشانه‌های هک شدن اکانت شماست.

مشاهده پست‌ها، کامنت‌ها یا پیام‌هایی که شما ارسال نکرده‌اید، یا اگر دوستان ناشناخته‌ای به لیست دوستان شما اضافه شده باشد می‌توانند نشانه‌ای از هک شدن حساب باشد.

دو مورد دیگر مربوط به تغییر اطلاعات اکانت و همچنین دریافت پیام‌های خطا می‌شود. اگر اطلاعات شخصی شما مانند ایمیل یا شماره تلفن بدون اطلاع شما تغییر کرده باشد، باید به هک شدن حساب مشکوک شوید یا اگر هنگام ورود به حساب خود با پیام‌های خطای عجیب و غریب مواجه شوید، احتمالاً مشکلی در حساب شما وجود دارد.

اقدامات پس از هک شدن اینستاگرام

حالا که با نشانه‌های هک شدن اکانت آشنا شدید و به یقین رسیدید که اکانت شما هک شده است، مراحل زیر را دنبال کنید:

رمز عبور را تغییر دهید

اگر هنوز به حساب خود دسترسی دارید، بلافاصله رمز عبور خود را به یک رمز عبور قوی و منحصر به فرد تغییر دهید. در این صورت هکر از حساب شما خارج شده و مجبور است دوباره برای یافتن پسورد شما تلاش کند.

به اینستاگرام گزارش دهید

با استفاده از فرم‌های مربوطه در اینستاگرام، به آن‌ها اطلاع دهید که حساب شما هک شده است. در این حالت و اگر سریعا اقدام کنید، راهی برای پیگیری وجود خواهد داشت و شاید بتوانید از طریق خود اینستاگرام، اکانت را بازگردانید.

دستگاه‌های متصل به حساب را بررسی کنید

به بخش تنظیمات امنیت اینستاگرام مراجعه کرده و دستگاه‌هایی که به حساب شما متصل هستند را بررسی کنید. اگر دستگاه ناشناخته‌ای مشاهده کردید، فورا آن را حذف کنید.

رمز عبور ایمیل و سایر حساب‌ها را تغییر دهید

اگر از یک رمز عبور برای چندین حساب استفاده می‌کنید، رمز عبور همه حساب‌های خود را تغییر دهید. یادتان باشد که هکر متوجه پسورد شما شده و اگر همین پسورد را برای اکانت‌های دیگرتان استفاده می‌کنید، همه آن‌ها در معرض خطر هستند!

دستگاه‌‌تان را از لحاظ امنیتی بررسی کنید

دستگاه خود را با یک آنتی‌ویروس قوی اسکن کنید تا از وجود هرگونه بدافزار اطمینان حاصل کنید. یا به صورت دستی در بخش برنامه‌های گوشی، مواردی که مشکوک هستند را پیدا و سپس حذف کنید.

فعالیت‌های اخیر خود را در اینستاگرام پیگیری کنید

به بخش فعالیت‌های اخیر اینستاگرام مراجعه کرده و فعالیت‌های مشکوک را بررسی کنید. یادتان نرود که اکانت شما هک شده و هکر می‌تواند هر اقدامی را انجام دهد که همه آن‌ها به نام شما خواهد بود.

دوستان‌‌تان را از این اتفاق با خبر کنید

حتما به دوستان و آشنایان خودتان خبر بدهید که اکانت شما هک شده است و کنترل آن در اختیار شما نیست. چرا که هکر می‌تواند به نام شما هرکاری را با دوستان‌تان انجام دهد. ساده‌ترین راه ارسال پیام به دوستان‌ شما و درخواست مبلغی به عنوان قرض است در حالی‌که دوست شما گمان می‌کند شما در حال قرض گرفتن از او هستید!

نوشته راهنمای جامع اقدامات پس از هک شدن اکانت اینستاگرام اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.