مشخصات فنی تراشه اسنپدراگون 4s نسل 2 کوالکام فاش شد

کمپانی کوالکام در جریان برگزاری رویداد Snapdragon for India از یک تراشه اقتصادی 5G رونمایی خواهد کرد. اکنون یک افشاگر مشهور با نام ایوان بلاس مدعی شده که این تراشه با نام اسنپدراگون 4s نسل 2 عرضه خواهد شد. همچنین این افشاگر به تشریح مشخصات فنی تراشه جدید کوالکام پرداخته است.

تراشه اسنپدراگون 4s نسل 2 نسخه ضعیف‌تر و ارزان‌تر مدل سال گذشته موسوم به اسنپدراگون 4 نسل 2 محسوب می‌شود. این تراشه بر پایه فرآیند 4 نانومتری تولید شده و مجهز به پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای شامل 2 هسته کورتکس A78 و 6 هسته کورتکس A55 است؛ اما سرعت فرکانس هسته‌ها 200 مگاهرتز کاهش یافته است. احتمالا در بخش GPU نیز شاهد یک گام روبه عقب خواهیم بود.

بعلاوه تنها از حافظه رم LPDDR4X با فرکانس 2133 مگاهرتز پشتیبانی می‌شود (تراشه اسنپدراگون 4 نسل 2 از حافظه‌های LPDDR5X با فرکانس 3200 مگاهرتز نیز پشتیبانی می‌کند). از جنبه عملکردی این نیمه‌هادی بایستی در حد فاصل تراشه‌های اسنپدراگون 4 نسل 1 و اسنپدراگون 4 نسل 2 جای گیرد. با این‌حال میزان بهره‌وری انرژی در مقایسه با مدل نسل اول بایستی بهتر باشد.

یکی دیگر از عقبگردهای قابل توجه، پشتیبانی از نمایشگرهای 90 هرتزی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس است. این تراشه، گوشی‌های ارزان‌تر بازار را هدف‌گیری خواهد کرد. این دستگاه‌ها از نمایشگرهایی با رزولوشن اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی یا فول اچ‌دی پلاس با نرخ نوسازی 90 هرتزی استفاده می‌کنند. ISP دوگانه دیگر از سنسورهای تصویربرداری 108 مگاپیکسلی پشتیبانی نکرده و در نتیجه تولیدکنندگان احتمالا بایستی از گزینه‌های 50 یا 64 مگاپیکسلی استفاده کنند.

اسنپدراگون 4s نسل 2 یک تراشه 5G مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود؛ اما قابلیت‌های ارتباطی 5G آن در مقایسه با تراشه اسنپدراگون 4 نسل 2 کاهش یافته است. همچنین سرعت دانلود از 2.5 گیگابیت برثانیه به 1.0 گیگابیت برثانیه محدود شده است. هنوز مشخص نیست که آیا این موضوع در تجربه استفاده روزمره تفاوت محسوسی را ایجاد خواهد کرد یا خیر.

با وجود پشتیبانی از استانداردهای قدیمی‌تر بلوتوث 5.1 و وای‌فای 5ac قابلیت‌های اتصال محلی نیز نسبتا محدود هستند؛ اما این موضوع در خصوص تراشه اسنپدراگون 4 نسل 2 نیز صدق می‌کند.

این تراشه کماکان از پکیج ارتباطات صوتی کوالکام بهره گرفته و قادر به پخش موسیقی با فرکانس 96 کیلوهرتز خواهد بود. قابلیت کاهش نویز چند فریمی و تثبیت‌کننده الکترونیکی تصاویر (EIS) برای دوربین و امکان دریافت فرکانس‌های دوگانه برای موقعیت‌یابی جهانی سایر ویژگی‌های این نیمه‌هادی جدید را تشکیل خواهند داد.

جزئیات لو رفته درباره تراشه اسنپدراگون 4s نسل 2 با شماره مدل QCTSD4SG2

نوشته مشخصات فنی تراشه اسنپدراگون 4s نسل 2 کوالکام فاش شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.