رفع ارور Can’t Take Screenshot Due to Security Policy هنگام گرفتن اسکرین شات

ما قصد داریم در این مقاله به سراغ حل مشکل Can’t Take Screenshot Due to Security Policy در هنگام اسکرین شات گرفتن در گوشی اندرویدی برویم و راه حل‌های مفیدی را نیز برای شما ارائه کنیم. اگر شما نیز یک کاربر اندرویدی باشید احتمالا در هنگام گرفتن اسکرین شات با این ارور مواجه شده‌اید.

همانطوری که در این ارور نیز می‌بینید، بنابر برخی دلایل امنیتی امکان گرفتن اسکرین شات وجود ندارد. از برخی از برنامه‌های بانکی گرفته تا برنامه‌های استریم محتوا و یا اسکرین از تصاویری که در دایرکت اینستاگرام برایتان ارسال می‌شوند، همگی با این ارور روبرو می‌شوند.

یکی از دلایل مهم این امر خطر فاش شدن اطلاعات شخصی شما یا فرد دیگر است. برنامه‌های استریم مانند نتفلیکس نیز به شما اجازه نمی‌دهند که در هنگام استفاده از برنامه از آن اسکرین شات بگیرید. البته هر مشکلی یک راه حلی خواهد داشت!

اگر یک کاربر اندرویدی هستید و گاهی وقت‌ها در هنگام اسکرین شات گرفتن با مشکل امنیتی روبرو می‌شوید، بهتر است که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. ما در این مقاله به سراغ بررسی این راهکارها رفتیم و قصد داریم مشکل ارور اسکرین شات را در اندروید حل کنیم. پس برای اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

فعال‌سازی اسکرین شات در حالت ناشناس کروم

گاهی وقت‌ها فضای کاربری اندرویدی به شما اجازه نمی‌دهد تا در مرورگر کروم خود در حالت ناشناس اسکرین شات بگیرید. بنابراین اگر سعی دارید که اسکرین شات بگیرید با ارور cannot capture screenshot, the page contains personal information error مواجه خواهید شد.

در هر صورت، ما قصد داریم این مشکل را حل کنیم و به شما اجازه دهیم که حتی در حالت ناشناس گوگل کروم نیز اسکرین شات بگیرید. برای انجام این کار از مراحل پایین اقدام کنید:

مرحله 1: در گوشی خود وارد برنامه کروم شوید و در کادر جستجو عبارت ://flags را بنویسید و سپس روی اینتر بزنید.

مرحله 2: در کادر جستجو به دنبال اسکرین شات بگردید. حالا در زیر نتایجی که در اسکرین شات ناشناس می‌بینید، منوی پایین رونده پیش فرض را انتخاب کنید. حالا روی Enabled بزنید و سپس به مرحله بعدی بروید.

مرحله 3: حالا روی دکمه Relaunch ضربه بزنید. این کار باعث می‌شود که کروم ریستارت شود و تنظیمات انتخاب شده نیز تغییر کنند.

حالا می‌توانید در حالت ناشناس نیز در گوگل کروم اسکرین شات بگیرید و نهایت استفاده را از این قابلیت داشته باشید.

بررسی ارزیابان دستگاه

اگر در شرکت و یا مدرسه قصد دارید که با گوشی اندرویدی خود از چیزی اسکرین بگیرید ولی با ارور امنیتی روبرو می‌شوید این احتمال وجود دارد که کمپانی و یا ناظران در مدرسه گرفتن اسکرین شات را در این محل ممنوع کرده باشند. همچنین اگر یک اکانت شرکتی به تلفن خود اضافه کرده باشید با این ارور روبرو می‌شوید.

بنابراین می‌توانید با ناظر مدرسه و یا شرکت تماس بگیرید و مشکل را حل کنید. علاوه بر آن امکان حذف برنامه‌های شخص ثالثی که در هنگام گرفتن اسکرین شات ارور می‌دهند نیز وجود دارد. در ادامه به شما یاد می‌دهیم که چگونه این کار را انجام دهید:

مرحله 1: وارد برنامه تنظیمات شوید و روی Security and Privacy بزنید سپس other security settings را انتخاب کنید و به مرحله بعدی بروید.

مرحله 2: در اینجا روی Device admin apps بزنید، حالا اگر برنامه‌ای را در این بخش می‌بینید که آشنا نیستند می‌توانید دکمه کنار آنها را لمس کنید تا غیر فعال شوند.

حالا سعی کنید که از صفحه اسکرین تهیه کنید و ببینید که این مشکل حل شده است یا خیر. اگر همچنان با گرفتن اسکرین شات در برخی از برنامه‌ها مشکل دارید می‌توانید از راهکارهای بعدی که در ادامه این مطلب برای شما ارائه کرده‌ایم استفاده کنید.

بستن برنامه‌های خاص

همانطوری که در ابتدا نیز اشاره کردیم، برخی از برنامه‌ها بنا بر دلایل امنیتی به شما امکان نمی‌دهند تا در هنگام استفاده از برنامه اسکرین شات بگیرید. بنابراین اگر چنین برنامه‌هایی را باز کردید و قصد دارید که از بخشی از آن اسکرین تهیه کنید ولی با ارور امنیتی روبرو می‌شوید و یا حتی برنامه در پس زمینه باز است، اصلا نگران نباشید. چرا که به راحتی می‌توانید برنامه‌ها را ببندید و از آنها خارج شوید. حالا امتحان کنید ببینید که آیا مشکل گرفتن اسکرین شات در برخی از برنامه‌های استریم حل شده است یا خیر.

این مطلب را نیز بخوانید: دلایل ذخیره نشدن مخاطبان در دستگاه‌های اندرویدی + چرا گوشی اندرویدی نمی‌تواند مخاطب ذخیره کند؟

هیچ راهکاری برای گرفتن اسکرین شات مستقیم از این برنامه‌ها وجود ندارد، ولی اگر قصد دارید که از چیزی در این برنامه‌ها اسکرین بگیرید می‌توانید با گوشی دیگری از صفحه عکس بگیرید! تنها راه حل کاربردی که در اینجا وجود دارد همین است.

فیلم گرفتن از صفحه

از آنجایی که برخی از برنامه‌ها به شما اجازه نمی‌دهند تا در هنگام استفاده از آنها از صفحه اسکرین بگیرید می‌توانید بنابر محدودیت‌هایی که وجود دارد از صفحه فیلم بگیرید. پس حالا سعی کنید که با اسکرین ریکوردر وارد برنامه خاص خود شوید و از صفحه فیلم گرفته و در اسرع وقت از آن فیلم نیز اسکرین شات بگیرید. به همین آسانی توانستید از صفحه اسکرین بگیرید!

گرفتن اسکرین شات در منوی برنامه‌های اخیر

اگر نمی‌توانید در یک برنامه اسکرین بگیرید، به راحتی می‌توانید از آن خارج شوید سپس از بخش پایین گوشی روی برنامه‌های اخیر کلیک کنید. حالا می‌توانید پیش نمایش کوچکی را از برنامه مشاهده کنید حالا سعی کنید که از این بخش اسکرین بگیرید.

شما می‌توانید پس از گرفتن اسکرین آن را کات کنید و تنها بخش مورد نظر را در گوشی نگه داشته باشید. به یاد داشته باشید که این روش تنها در برخی از برنامه‌ها جواب می‌دهد. چرا که برخی دیگر از برنامه‌ها یک صفحه سیاه را نشان می‌دهند تا از نمایش اطلاعات حساس جلوگیری شود!

عکس گرفتن از صفحه گوشی

حالا که به آخرین راهکار رسیده‌ایم به شما توصیه می‌کنیم که اگر هیچ کدام از ترفندهای بالا مفید و کاربردی واقع نشدند و نتوانستید از صفحه اسکرین بگیرید، می‌توانید با گوشی دیگری از صفحه خود عکس بگیرید. چرا که در برخی از برنامه‌هایی که به شما اجازه نمی‌دند تا از صفحه اسکرین بگیرید و یا حتی فیلم رکورد کنید، این بهترین روش خواهد بود.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه متوجه شویم که پیامی در اندروید فرستاده شده است؟ + فعال‌سازی Read Receipts

بنابراین به راحتی می‌توانید با گوشی دیگری از صفحه عکس بگیرید و سپس آن را با دیگر افراد نیز به اشتراک بگذارید. اگرچه به شما توصیه می‌کنیم در مواردی که اطلاعات بسیار حساسی وجود دارند، این کار را انجام ندهید چرا که احتمال دارد اطلاعات مذکور فاش شوند.

سخن پایانی

ما سعی کردیم که در این مطلب به شما آموزش دهیم که چگونه در برنامه‌هایی که گرفتن اسکرین شات در آنها ممنوع است از صفحه اسکرین بگیرید و ارور Can’t Take Screenshot Due to Security Policy را در گوشی‌های اندرویدی رفع کنید. برخی از برنامه‌های گوشی اندرویدی به دلیل محدودیت‌ها و شرایط امنیتی به شما اجازه نمی‌دهند تا از صفحه عکس بگیرید.

از نتفلیکس گرفته تا برخی از برنامه‌های استریم و بانکی و یا دایرکت اینستاگرام همگی در این شرایط قرار دارند. پس راه حل چیست و چگونه باید در این برنامه‌ها اسکرین گرفت؟ اگر شما نیز یک کاربر اندرویدی هستید و نمی‌دانید که چگونه در این برنامه‌ها باید از صفحه اسکرین شات بگیرید اصلا نگران نباشید چرا که ما در این مقاله تمام راهکارهایی که برای گرفتن اسکرین شات در اندروید به آنها نیاز دارید را برای شما ذکر کردیم.

از عکس گرفتن از صفحه با یک گوشی دیگر گرفته تا اسکرین شات از پیش نمایش برنامه‌ها و اسکرین در حالت ناشناس گوگل کروم در لیست برنامه‌های اخیر و غیره همگی در اینجا مفید و کاربردی واقع می‌شوند. لطفا برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله را به صورت کامل بخوانید.

در نهایت به پایان این مطلب رسیدیم، امیدواریم که راهکارهای داده شده برای شما مفید بوده باشند و توانسته باشید با استفاده از آنها در برخی از برنامه‌های اندرویدی که امکان گرفتن اسکرین شات به دلایل امنیتی وجود ندارد اسکرین بگیرید و ارور Can’t Take Screenshot Due to Security Policy را حل کنید. لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

نوشته رفع ارور Can’t Take Screenshot Due to Security Policy هنگام گرفتن اسکرین شات اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.