بهترین کیف پول سخت افزاری برای ایرانیان کدام است؟

همانطور که از نام آن‌ها مشخص است، ارز‌های دیجیتال ماهیت دیجیتالی دارند و برخلاف پول‌های سنتی، نگهداری فیزیکی از توکن‌ها امکان‌پذیر نیست. با توجه به نحوه فعالیت فناوری بلاک چین و دیجیتالی بودن این ارز‌ها، نگهداری و انتقال ارز‌های دیجیتال تنها توسط کیف پول‌های مخصوصی به نام ولت قابل انجام است.

طی سالیان گذشته با افزایش محبوبیت و گسترش استفاده از ارز‌های دیجیتال، صد‌ها کیف پول متنوع در بازار عرضه شده‌اند که هرکدام مزایا، معایب و کاربرد‌های خود را دارند.

در این بین اما کیف پول‌های سخت‌افزاری به دلیل امنیت بالای خود به انتخاب محبوبی برای سرمایه‌گذاران بلند مدت بازار تبدیل شده‌اند. اگر شما نیز می‌خواهید تا در یک کیف پول ایمن دارایی‌های خود را نگهداری کنید، مطالعه ادامه این مقاله را از دست ندهید زیرا می‌خواهیم بهترین کیف پول سخت‌افزاری برای ایرانیان را بررسی کنیم.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول‌های ارز دیجیتال، نرم‌افزار یا سخت‌افزار‌هایی هستند که به کاربران این امکان را می‌دهند تا ارز‌های دیجیتال را ارسال، دریافت و ذخیره کنند. به طور کلی کیف پول‌های ارز دیجیتال مشابه حساب‌های دیجیتال بانکی عمل می‌کنند و برای مدیریت ارز‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتخاب کیف پول ارز دیجیتال برای فعالیت در این بازار اهمیت زیادی دارد، زیرا کیف پول انتخابی شما وظیفه تأمین امنیت و دسترسی آسان به دارایی‌ها را برعهده دارد. بنابراین برای جلوگیری از سرقت و از بین رفتن سرمایه باید از کیف پول‌های ارز دیجیتالی استفاده کنید که کاملاً ایمن هستند و راه‌های مختلف و کم کارمزدی را برای معامله و انتقال ارز‌های دیجیتال در اختیار شما قرار می‌دهند.

هم اکنون برخی شرکت‌ها کیف پول‌های مخصوصی را به شکل سخت‌افزار عرضه کرده‌اند که به کمک آن‌ها، ارز‌های دیجیتال را می‌توان در بستر دستگاه‌های فیزیکی نگهداری کرد. به همین دلیل کیف پول‌های سخت‌افزاری از بیشترین سطح امنیت برخوردار هستند زیرا هکر‌ها دیگر راهی برای نفوذ و سرقت دارایی ذخیره شده در این دستگاه‌ها را ندارند.

بهترین کیف پول سخت‌افزاری برای کاربران ایرانی

هم اکنون بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری برای کاربران ایرانی، دستگاه‌های شرکت فرانسوی لجر (Ledger) هستند. این شرکت 3 نوع کیف پول به نام‌های Nano S، Nano X و Nano S Plus عرضه کرده است که تمام آن‌ها از امنیت بالا و یکسانی برخوردار هستند، با این حال فضای ذخیره‌سازی، اندازه دستگاه و صفحه نمایش هرکدام متفاوت است.

علاوه بر پشتیبانی از هزاران ارز دیجیتال و توکن‌های غیرمثلی، لجر اپلیکیشن‌ و سرویس‌های آنلاین پیشرفته و ایمن را نیز در اختیار کاربران خود قرار داده است و می‌توان به کمک آن‌ها ارز‌های دیجیتال مختلف مانند بیتکوین و تتر را مبادله کرد. لجر همچنین با ذخیره‌سازی کلید خصوصی در درون دستگاه، بالاترین سطح امنیت را در میان کیف پول‌های ارز‌های دیجیتال ارائه می‌دهد.

فروشندگان متنوع لجر در سراسر کشور از جمله دیگر مواردی است که این کیف پول را برای خریداران ایرانی به بهترین انتخاب تبدیل می‌کند. خرید این کیف پول‌های ایمن در فروشگاه‌های مختلف آنلاین و حضوری امکان‌پذیر است که باعث می‌شود تا خریداران اطمینان حاصل کنند در صورت خرابی یا ایجاد مشکل برای دستگاه، به پشتیبانی و گارانتی دسترسی دارند.

البته لجر و به طور کلی کیف پول‌های سخت‌افزاری معایب خود را نیز دارند. در حالی که دستگاه‌های فیزیکی باعث می‌شوند تا هک آنلاین دارایی‌ها غیرممکن شود، اما نگهداری و استفاده از آن‌ها دشوارتر است و ممکن است دستگاه گم یا براثر عوامل مختلفی آسیب ببیند. در حالی که این موضوع به از دست رفتن ارز‌های دیجیتال ذخیره شده در کیف پول منجر نمی‌شود، اما جایگزینی دستگاه هزینه‌های خود را برای خریدار به همراه خواهد داشت.

همچنین علاقه مندان به کیف پول‌های سخت‌افزاری نیازمند پرداخت هزینه خریداری دستگاه هستند. بنابراین با توجه به قیمت 40 تا 150 دلاری دستگاه‌های لجر، تمام معامله گران و سرمایه‌گذاران امکان خرید و استفاده از این دستگاه‌ها را ندارند.

علاوه بر پیچیدگی‌ها و چالش‌های راه‌اندازی، دسترسی و استفاده از دستگاه‌های لجر نسبت به کیف پول‌های نرم‌افزاری و ولت صرافی‌ها نیز سخت‌تر است. برای انتقال ارز‌های دیجیتال باید حتماً به دستگاه لجر خود دسترسی داشته باشید و اگر آن را در موقعیت‌هایی مانند سفر به همراه نداشته باشید، دسترسی به ارز‌های دیجیتال خود را از دست خواهید داد.

به همین دلیل، در حالی که کیف پول‌های سخت‌افزاری از بالاترین میزان امنیت برخوردار هستند، اما اکثر سرمایه‌گذاران و کاربران همچنان از کیف پول صرافی‌ها استفاده می‌کنند. این کیف پول‌ها نیز ایمن هستند و به کمک آن‌ها دسترسی به دارایی‌ها و انجام معاملات بسیار ساده‌تر است.

هم اکنون یکی از بهترین کیف پول‌های ایرانی را صرافی بیت 24 ارائه می‌دهد که دسترسی به آن از طریق مرورگر یا اپلیکیشن موبایل امکان‌پذیر است.

این کیف پول از ذخیره‌سازی و انتقال بیش از 580 ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند و کارمزد‌های انتقال را در زمان انجام معاملات در صرافی نیز حذف کرده است. بنابراین علاوه بر دسترسی به یک کیف پول پیشرفته و ایمن، در بیت 24 می‌توانید معاملات پرسود خود را نیز به راحتی و سرعت انجام دهید و دیگر نگران امنیت سرمایه و دارایی‌های خود نباشید.

جمع‌بندی

برای علاقه مندان به استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری، کیف پول‌های لجر می‌توانند بهترین انتخاب باشند زیرا امنیت بالای آن‌ها اثبات شده است و خرید آن‌ها به کمک فروشندگان مختلف در داخل کشور امکان‌پذیر است.

با این حال هزینه زیاد خرید، دسترسی سخت به دارایی‌ها و پیچیدگی‌های راه‌اندازی و استفاده از لجر باعث شده است تا کیف پول‌های دیگر بازار از جمله نرم‌افزاری و صرافی مورد توجه سرمایه‌گذاران داخلی قرار بگیرد. اگر شما نیز یک معامله‌گر ارز‌های دیجیتال هستید، پیشنهاد می‌کنیم که برای کاهش هزینه و دسترسی راحت به دارایی‌ها از کیف پول صرافی‌ها استفاده کنید.

منبع

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته بهترین کیف پول سخت افزاری برای ایرانیان کدام است؟ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,

برچسب ها:



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.