راهکارهای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام و افزایش امنیت اکانت

اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان، روزانه میلیون‌ها کاربر فعال دارد. با افزایش محبوبیت این پلتفرم، متأسفانه حملات سایبری و تلاش برای هک کردن حساب‌های کاربری نیز رو به افزایش گذاشته است.

در این مقاله، به بررسی روش‌های مختلفی می‌پردازیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید امنیت حساب اینستاگرام خود را تضمین کرده و از هک شدن آن جلوگیری کنید.

چرا حساب‌های اینستاگرام هک می‌شوند؟

هکرها به دلایل مختلفی به دنبال هک کردن حساب‌های اینستاگرام هستند مثلا سرقت اطلاعات شخصی، انتشار محتوای مخرب، اخاذی و یا فروش اکانت شما به دیگران از جمله این دلایل است.

به بیانی دیگر هکرها ممکن است به دنبال سرقت اطلاعات شخصی شما مانند شماره تلفن، آدرس ایمیل و سایر اطلاعات حساس باشند و یا در برخی مواقع هکر از اکانت هک شده شما برای انتشار محتوای مخرب، اسپم و یا تبلیغات دروغین استفاده می‌کند.

مورد دیگری که کمتر پیش می‌آید در خواست اخاذی از شماست به این صورت که هکر با تهدید به انتشار اطلاعات شخصی شما، از شما درخواست باج بخواهند. در نهایت نیز ممکن است یک هکر با هک اکانت شما و دسترسی به اطلاعات، در صورتی که فالورهای زیادی داشته باشید، بخواهد اکانت شما را به فروش برساند! موردی که در ایران بیش از همه دیده می‌شود.

چگونه از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از هک شدن حساب اینستاگرام خود و یا به عبارتی افزایش امنیت حساب، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

از رمز عبور قوی و منحصر به فرد استفاده کنید

از یک رمز عبور قوی و منحصر به فرد برای حساب اینستاگرام خود استفاده کنید. رمز عبور شما باید ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها باشد. از استفاده از رمز عبور تکراری برای حساب‌های مختلف خودداری کنید.

احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید

با فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای، یک لایه امنیتی اضافی به حساب خود اضافه می‌کنید. این ویژگی به این معناست که علاوه بر رمز عبور، باید یک کد تأیید نیز وارد کنید تا بتوانید وارد حساب خود شوید.

مراقب پیام‌های فیشینگ باشید

به پیام‌ها و ایمیل‌هایی که از شما می‌خواهند اطلاعات شخصی خود را وارد کنید، اعتماد نکنید. حتی اگر این پیام‌ها از طرف افراد یا سازمان‌های شناخته شده به نظر می‌رسند، قبل از کلیک بر روی لینک‌ها یا وارد کردن اطلاعات، از صحت آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

نرم‌افزارهای امنیتی مخصوص را روی گوشی خود نصب کنید

از یک نرم‌افزار آنتی‌ویروس و فایروال قوی بر روی دستگاه خود استفاده کنید تا از نفوذ بدافزارها جلوگیری کنید.

برنامه‌های نصب شده روی دستگاه را همیشه آپدیت نگه‌دارید

همیشه آخرین نسخه برنامه اینستاگرام و سیستم عامل دستگاه خود را نصب کنید تا از بهره‌مندی از آخرین وصله‌های امنیتی اطمینان حاصل کنید.

مراقب برنامه‌های شخص ثالث باشید

از نصب برنامه‌های شخص ثالث که به حساب اینستاگرام شما دسترسی دارند، خودداری کنید.

حریم خصوصی خود را تنظیم کنید

تنظیمات حریم خصوصی اینستاگرام خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که تنها افراد مورد اعتماد بتوانند به پروفایل شما دسترسی داشته باشند.

از شبکه‌های Wi-Fi عمومی با احتیاط استفاده کنید

هنگام استفاده از شبکه‌های Wi-Fi عمومی، از انجام فعالیت‌های حساس مانند ورود به حساب‌های بانکی یا شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.

هک شدن حساب اینستاگرام می‌تواند تجربه ناخوشایندی باشد، اما با رعایت نکات امنیتی و انجام اقدامات سریع، می‌توانید از بروز مشکلات جدی جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید که امنیت حساب شما در درجه اول به خود شما بستگی دارد. شما چه راه دیگری برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام سراغ دارید؟

نوشته راهکارهای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام و افزایش امنیت اکانت اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.