سامسونگ بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های هوشمند جهان طی سه ماهه دوم 2024 شد

موسسه تحقیقاتی Canalys به تازگی گزارش تحلیلی خود از فروش جهانی گوشی‌های هوشمند طی 3 ماهه دوم سال جاری میلادی را منتشر کرده است. بر اساس اعلام این شرکت، سامسونگ در 3 ماهه دوم سال 2024 بیش‌ترین تعداد گوشی‌های هوشمند را به فروش رسانده و سهم 18 درصدی از بازار را به خود اختصاص داده است.

اپل با تصاحب سهم 16 درصدی از بازار در جایگاه دوم قرار گرفت. این موضوع بدان معناست که اکنون اختلاف میان سهم اپل و سامسونگ از بازار تنها برابر با 2 درصد است. برای مقایسه جالب است بدانید که تفاوت سهم شرکت‌های اپل و سامسونگ از بازار طی سه ماهه دوم سال گذشته برابر با 4 درصد بود و برند کره‌ای از رقیب آمریکایی خود پیشی گرفته بود.

اکوسیستم Galaxy AI به افزایش فروش گوشی‌های هوشمند پریمیوم سامسونگ کمک کرد. بر اساس اعلام موسسه Canalys، سامسونگ و اپل تمامی رقبای خود در بازار گوشی‌های هوشمند پریمیوم را شکست داده و این موضوع عمدتا به هوش مصنوعی (Galaxy AI و Apple Intelligence) مربوط می‌شود. به‌نظر می‌رسد که سامسونگ با انتشار به‌روزرسانی One UI 6.1.1 بر تقویت هرچه بیش‌تر اکوسیستم Galaxy AI خود تمرکز نموده است.

برندهای شیائومی، ویوو و Transsion با کسب سهم 15، 9 و 9 درصدی به‌ترتیب در رتبه‌های سوم، چهارم و پنجم قرار دارند. داده‌های این شرکت تحقیقاتی نشان می‌دهند که در حد فاصل ماه‌های آوریل تا ژوئن 2024 تمامی برندهای تولیدکننده مجموعا موفق به فروش 288 میلیون دستگاه گوشی هوشمند شده‌اند. این رقم در مقایسه با دوره سه ماهه قبلی رشد 12 درصدی را نشان می‌دهد.

بدین‌ترتیب بازار جهانی موبایل برای سومین دوره سه ماهه متوالی روندی روبه رشد را تجربه کرد. بنابراین سه ماهه دوم سال 2024 نه تنها یک نشانه مثبت برای سامسونگ بلکه برای تمامی برندهای دیگر نیز محسوب می‌شود. سامسونگ در اوایل ماه جاری میلادی گوشی‌های گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 را روانه بازار کرد. این دستگاه‌ها به لطف پیشرفت‌های ارائه شده خود با استقبال چشمگیری از سوی مشتریان مواجه شدند.

با افزایش سرعت گوشی‌های تاشو سامسونگ انتظار می‌رود که این شرکت در دوره سه ماهه سوم سال 2024 تعداد دستگاه‌ بیش‌تری را به فروش برساند. بنابراین در سه ماهه سوم سال جاری میلادی برند کره‌ای حتی می‌تواند سهم بیش‌تری از بازار را به خود اختصاص دهد. با این‌حال حقیقت در گذر زمان مشخص خواهد شد.

نوشته سامسونگ بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های هوشمند جهان طی سه ماهه دوم 2024 شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.