معرفی بهترین هدفون های استودیویی برای میکس و مسترینگ

بهترین هدفون برای میکس و مسترینگ چه خصوصیاتی دارد؟ ازجمله اصلی‌ترین ابزارهای موجود و لازم در هر استودیوی حرفه‌ای و خانگی، هدفون مانیتورینگ است. این وسیله، در راستای نیاز نوازندگان، صدابرداران، آهنگ‌سازان و سایر افرادی که قصد دارند به‌صورت حرفه‌ای‌ در این شاخه‌ها به فعالیت بپردازند، طراحی شده است. هدفونی که برای مصارف میکس و مسترینگ استفاده می‌شود باید دارای 3 شاخه اصلی باشد. این 3 شاخه اصلی، شامل راحتی در استفاده طولانی‌مدت، دقت در صدا، دوام و مقاومت است.

اشخاصی که در صنعت موسیقی به‌صورت حرفه‌ای مشغول به‌کارند، به هدفونی قابل اعتماد و بادوام نیاز دارند تا به‌صورت طولانی‌مدت پاسخ‌گوی نیاز آن‌ها باشد. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین هدفون استودیو و مسترینگ و بررسی خصوصیات هریک بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

معرفی انواع هدفون برای میکس و مسترینگ

برای خرید و انتخاب بهترین هدفون برای میکس و مسترینگ لازم است با انواع هدفون آشنایی داشته باشید. برای انتخاب و خرید بهترین هدفون برای میکس و مسترینگ اطلاع از انواع هدفون به شما کمک می‌کند.

هدفون‌ها از لحاظ نوع طراحی، به 3 دسته اصلی هدفون‌های داخل گوش، هدفون‌های پشت‌بسته و پشت‌باز دسته‌بندی شده‌اند.

  • هدفون‌های پشت‌بسته: این محصولات به‌دلیل این‌که دور گوش را پوشش می‌دهند، برای ضبط، گزینه بسیار خوبی هستند؛ چراکه این پوشش‌دهی (به‌وسیله پد) موجب می‌شود تا صدایی غیراز صدای اصلی، از درز هدفون به گوش مخاطب نرسد. به ‌عبارت دیگر اگر نوازنده بخواهد با صدای بسیار بلندی آهنگ را مانیتور کند، وجود درز صدای هدفون به میکروفن می‌تواند مشکل بزرگی را در روند کار به‌وجود بیاورد. با توجه به این نکته، هدفون‌های پشت‌بسته بهترین انتخاب برای استفاده موزیسین‌ها هستند.
  • هدفون‌های پشت‌باز: این محصولات نسبت به نوع پشت‌بسته، سبک‌تر هستند و برای استفاده طولانی‌مدت ساخته شده‌اند. مدل فوق به‌دلیل داشتن درز صدا به میکروفن، برای میکس و مسترینگ مناسب‌اند. این درحالی است که هدفون‌های پشت‌باز با داشتن درز، برای ضبط در استودیو مناسب نیستند.
  • مانیتور داخل گوش: مانیتورهای داخل گوش را با نام IEM نیز می‌شناسند. این مانیتورها در اغلب موارد برای استیج استفاده می‎شوند؛ اما در برخی موارد با افزایش کیفیت این هدفون، امکان استفاده در محیط استودیو از این ابزار وجود دارد.

معرفی بهترین مدل هدفون برای میکس و مسترینگ

برای به‌دست‌‌آوردن یک تجربه خوب در استفاده از هدست بلوتوثی، هدفون حرفه‌ای و نوع معمولی، لازم است به‌سراغ بهترین‌ها بروید. بهترین محصولات طول عمر بالایی دارند، باکیفیت هستند و قیمت مناسبی دارند. با هدف راهنمایی شما، در بخش ذیل به معرفی بهترین هدفون برای میکس و مسترینگ پرداخته‌ایم.

هدفون بی‌سیم انکر مدل Soundcore Space Q45 A3040

یکی از بهترین هدفون برای میکس و مسترینگ هدفون بی‌سیم انکر مدل Soundcore Space Q45 A3 است. این محصول جزء جدیدترین محصولات کمپانی انکر محسوب می‌شود که استفاده از آخرین سطح تکنولوژی در این محصول، هدفون فوق را تبدیل به قوی‌ترین هدفون بی‌سیم موجود در بازار کرده است.

ازجمله مهم‌ترین تکنولوژی‌های به‌کاررفته در هدفون Soundcore Space Q45 A3040، می‌توان به اضافه‌شدن دکمه کنترل و طراحی ارگونومیک ایرکاپ‌ها اشاره کرد. سایر ویژگی‌های مهم این محصول شامل موارد زیر است.

این محصول را می‌توان هم هدفون سیمی و هم بی‎سیم دانست؛ چراکه برای این منظور، شرکت سازنده از بلوتوث نسخه 5.3 برای قابلیت اتصال بی‌سیم و از ورودی 3.5 میلی‌متری برای اتصال هدفون باسیم استفاده کرده است.

سیستم نویز کنسلینگ این هدفون، به‌گونه‌ای عالی طراحی شده که در هنگام استفاده مانند یک عایق ‌صوتی عمل می‌کند. عایق صوتی این امکان را برای مصرف‌کننده فراهم می‌کند تا در مکالمه‌های محیطی یا موسیقی اطراف، صدای کم‌تری به‌گوش برسد.

میکروفن‌های مورد استفاده در این محصول، به‌صورت دوگانه تعبیه شده‌اند. وجود میکروفن‌های دوگانه باعث می‌شود تا درصورت قرارگرفتن در بیرون از محیط استودیو، یا در محیط‌هایی که شدت ‌باد در کیفیت نویز تأثیرگذار است، این مشکل برطرف شود. درحالت کلی می‌توان بیان کرد هدفون Soundcore Space Q45 A3040 به‌دلیل داشتن میکروفن‌های دوگانه، مکالمات شفافی را در تمام محیط فراهم می‌آورد.

هدفون بی‌سیم سونی مدل WH-CH720N جزء بهترین هدفون برای میکس و مسترینگ

شرکت سونی، یکی از شرکت‌های برجسته تولیدکننده بهترین هدفون برای میکس و مسترینگ است. این شرکت، با عرضه هدفون بی‌سیم سونی مدل WH-CH720N، کیفیت محصولات خود را به رخ رقبا کشیده است. هدفون نام‌برده‌شده علاوه‌بر داشتن کیفیت بالا، راحتی بالایی برای مصرف‌کننده دارد.

با درنظرگرفتن حذف برخی ویژگی‌های پیشرفته از هدفون بی‌سیم سونی مدل WH-CH720N، این محصول هنوز هم از کیفیت و امکانات قابل توجهی در بین محصولات میان‌رده برخوردار است.

در نهایت، می‌توان گفت شرکت سونی با تولید این محصول، این امکان را برای اقشار جامعه فراهم آورده است تا با خرید یک هدفون استودیویی ارزان بتوانند محصولی باکیفیت دریافت کنند. هدفون بی‌سیم سونی مدل WH-CH720N، با داشتن برخی ویژگی‌های برجسته به‌عنوان مناسب‌ترین هدفون برای میکس و مسترینگ محسوب می‌شود.

هدفون فوق با داشتن ساختار کاهش نویز ناشی از باد و میکروفن beamforming، مکالمه‌ای واضح و رسا را در طول تماس برای مخاطب ایجاد می‌کند.

با استفاده از این محصول، می‌توانید 2 دستگاه بلوتوث را به یک هدفون متصل کنید. در چنین حالتی، درصورت دریافت تماس، این دستگاه با امکانات خود، قادر به تشخیص و اولویت‌دهی سیستم بلوتوثی از بین 2 دستگاه است.

هدفون بلوتوثی بیتس مدل Studio Pro

این هدفون، یکی از جدیدترین و قوی‌ترین محصولات شرکت اپل و برند بیتس است. این محصول، از پلتفرم سفارشی آکوستیک برخوردار است که این ویژگی در سایر هدفون‌ها وجود ندارد. این آپشن موجب ‌شده تا در طول استفاده از هدفون بلوتوثی بیتس مدل Studio Pro، شاهد یک صدای نمادین در هدفون رده بالا باشیم.

تمامی قابلیت‌های این محصول به‌صورت حرفه‌ای به هدفون بلوتوثی بیتس مدل Studio Pro اضافه شده است و هم‌اکنون در رده بهترین هدفون استودیویی قرار دارد. درایور جدید با دیافراگم 2 لایه که در این محصول تعبیه شده است، به‌همراه آهن‌رباهای 25درصد قوی‌تر نسبت به تولیدات قبلی، صدایی متعادل و رسا را به گوش شنونده می‌رساند.

ناگفته نماند که این محصول، فقط محدود به دستگاه‌های اپل نیست و کاربران سیستم عامل اندروید هم می‌توانند از تمامی آپشن‌های این ابزار نهایت استفاده را ببرند. اگر فقط به کیفیت، دوام و کارایی حرفه‌ای هدفون فکر می‌کنید و قیمت برای شما اهمیتی ندارد، این محصول بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

پیش‌از خرید هدفون به کاربرد محصول و هدف خرید خود، خوب فکر کنید. عموماً اگر قصد خرید هدفون برای گوش‌دادن به موسیقی‌های کلاسیک برای پرکردن اوقات ‌فراغت دارید، هدفون‌های معمولی و ارزان‌قیمت برای شما مناسب هستند؛ اما اگر این ابزار را برای فعالیت‌های حرفه‌ای‌تری مانند میکس و مسترینگ در نظر گرفته‌اید، پیشنهاد ما به شما انتخاب و خرید بهترین هدفون برای میکس و مسترینگ است.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته معرفی بهترین هدفون های استودیویی برای میکس و مسترینگ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,

برچسب ها:



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.