شیائومی 15 اولترا با نمایشگر اولد دو لایه و رم 24 گیگابایتی در راه است

بر اساس پیش‌بینی‌ها گوشی‌های هوشمند شیائومی 15 و شیائومی 15 پرو مدت کوتاهی پس از معرفی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 رونمایی خواهند شد. در واقع این مدل‌ها احتمالا نخستین گوشی‌های مجهز به تراشه پرچمدار آینده کوالکام خواهند بود.

بر اساس شایعات شیائومی 15 اولترا در 3 ماهه نخست سال 2025 روانه بازار خواهد شد؛ اما اکنون اطلاعات فاش شده به جزئیات جدیدی درباره این گوشی پرچمدار اشاره دارند. یک افشاگر با نام مستعار Smart Pikachu مدعی شده که شیائومی 15 اولترا مجهز به نمایشگر اولد دو لایه با رزولوشن 2K خواهد بود.

این فناوری اخیرا در جدیدترین مدل‌های آیپد اپل به‌کارگیری شده و Tandem OLED نامگذاری شده است. این تکنولوژی جدید به بهبود روشنایی و عملکرد HDR نسبت به پنل‌های اولد تک لایه کمک می‌کند. اگرچه این فناوری احتمالا نخستین بار توسط اپل مورد بهره‌برداری قرار گرفته است؛ اما در واقع آنر با معرفی گوشی مجیک 6 آلتیمیت پیش از برند آمریکایی از این تکنولوژی رونمایی کرده است. با این وجود به‌نظر می‌رسد که شیائومی آماده به‌کارگیری فناوری اولد پشته‌ای است.

انتظار می‌رود که شیائومی 15 اولترا همانند سایر مدل‌های خانواده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 استفاده کند. همچنین اطلاعات لو رفته از به‌کارگیری حافظه رم 24 گیگابایتی و باتری با ظرفیت بیش از 6000 میلی‌آمپرساعت حکایت دارند. با این‌حال ارائه چنین امکاناتی احتمالا هزینه‌هایی را به لحاظ وزن و اندازه به‌دنبال خواهد داشت. Smart Pikachu خاطرنشان کرده که شیائومی 15 اولترا دستگاهی باریک و سبک‌وزن به‌شمار نخواهد رفت.

شیائومی 14 اولترا

در حال حاضر گوشی پرچمدار شیائومی 14 اولترا با وجود ضخامت 9.2 میلی‌متری و وزن 229.5 گرمی خود بسیار سنگین محسوب می‌شود. در صورت صحت اطلاعات فاش شده، شیائومی 15 اولترا یک گوشی واقعا غول‌پیکر قلمداد خواهد شد. بایستی توجه داشت که این اطلاعات صرفا بر پایه گمانه‌زنی مطرح شده‌اند و شیائومی نهایتا می‌تواند از الگوی طراحی متفاوتی استفاده کند.

گزارش‌های پیشین نشان می‌دهند که برند چینی در صدد عرضه گوشی‌های شیائومی 15 و شیائومی 15 اولترا در بازارهای جهانی است؛ در حالی‌که شیائومی 15 پرو احتمالا به‌صورت انحصاری در بازار چین عرضه خواهد شد.

نوشته شیائومی 15 اولترا با نمایشگر اولد دو لایه و رم 24 گیگابایتی در راه است اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.