آمریکا در پی ساخت قدرتمندترین ابرکامپیوتر جهان است

وزارت انرژی آمریکا در اقدامی جدید، مناقصه‌ای برای ساخت ابرکامپیوتری با نام “دیسکاوری” منتشر کرده است. این ابرکامپیوتر که قرار است تا سال 2028 به بهره‌برداری برسد، با قدرت محاسباتی سه تا پنج برابر بیشتر نسبت به سریع‌ترین ابرکامپیوتر کنونی جهان، رکوردهای جدیدی را در این حوزه رقم خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، دیسکاوری در زمینه‌های مختلفی از جمله توسعه هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، پیش‌بینی تغییرات اقلیمی و کشف دارو کاربرد خواهد داشت. این ابرکامپیوتر همچنین نقش مهمی در تقویت امنیت ملی آمریکا و توسعه فناوری‌های نظامی ایفا خواهد کرد.

در حال حاضر، عنوان سریع‌ترین ابرکامپیوتر جهان به “فرانتیر” تعلق دارد که در آزمایشگاه ملی Oak Ridge آمریکا مستقر است. با این حال، رقابت تنگاتنگی بین آمریکا و چین در این حوزه وجود دارد. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که چین نیز در حال توسعه ابرکامپیوتری با قدرت محاسباتی بسیار بالا است که می‌تواند رقیب جدی برای دیسکاوری باشد.

با توجه به این خبر، می‌توان انتظار داشت که رقابت بین آمریکا و چین برای دستیابی به فناوری‌های برتر محاسباتی در سال‌های آینده شدت بیشتری به خود بگیرد.

نوشته آمریکا در پی ساخت قدرتمندترین ابرکامپیوتر جهان است اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.