کارت گرافیک RTX 5090 انویدیا به دنبال فتح قله‌ جدید در پردازش هوش مصنوعی!

شایعات جدید حاکی از آن است که انویدیا در حال آماده‌سازی نسل جدید کارت‌های گرافیکی خود با نام سری RTX 50 است. پرچم‌دار این سری، RTX 5090، قرار است تحولی عظیم در دنیای پردازش‌های گرافیکی و به ویژه هوش مصنوعی ایجاد کند.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط منابع معتبر، RTX 5090 تا 48 درصد سریع‌تر از نسل قبلی خود، RTX 4090، در انجام پردازش‌های هوش مصنوعی عمل خواهد کرد. این افزایش چشمگیر سرعت، این کارت گرافیکی را به ابزاری قدرتمند برای محققان و توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی تبدیل می‌کند.

علاوه بر RTX 5090، شایعاتی مبنی بر تولید نسخه جدیدی از کارت‌های گرافیکی Titan نیز وجود دارد. این کارت‌ها که معمولاً قدرتمندترین و گران‌ترین کارت‌های گرافیکی انویدیا هستند، این بار نیز قرار است با اختلاف قابل توجهی نسبت به RTX 5090، عملکرد بهتری داشته باشند.

با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر در عملکرد، انتظار می‌رود قیمت این کارت‌ها نیز بسیار بالا باشد. برخی منابع، قیمت اولیه RTX 5090 را حدود 2000 دلار و قیمت مدل Titan را حتی بالاتر از 3000 دلار تخمین زده‌اند.

اگر سیستم شما به یکی از کارت‌های گرافیکی سری RTX 40 مجهز است، ممکن است نیازی به ارتقای سیستم خود به RTX 5090 نداشته باشید، چراکه این کارت‌ها نیز برای اکثر بازی‌ها و برنامه‌ها بسیار قدرتمند هستند. اما برای کسانی که به دنبال نهایت قدرت پردازشی و به ویژه علاقه‌مند به حوزه هوش مصنوعی هستند، RTX 5090 می‌تواند گزینه بسیار جذابی باشد.

طبق پیش‌بینی‌ها، انویدیا در رویداد CES 2025 از نسل جدید کارت‌های گرافیکی خود رونمایی خواهد کرد. با این حال، عرضه این کارت‌ها به بازار ممکن است چند ماه دیگر طول بکشد.

انویدیا با معرفی نسل جدید کارت‌های گرافیکی خود، یک بار دیگر استانداردهای عملکرد در حوزه پردازش‌های گرافیکی را ارتقا داده است. اگرچه قیمت بالای این کارت‌ها ممکن است برای بسیاری از کاربران قابل توجیه نباشد، اما برای افرادی که به دنبال نهایت قدرت و عملکرد هستند، RTX 5090 و احتمالا Titan جدید، گزینه‌های بسیار جذابی خواهند بود.

نوشته کارت گرافیک RTX 5090 انویدیا به دنبال فتح قله‌ جدید در پردازش هوش مصنوعی! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.