موتور جستجو SearchGPT مبتنی‌بر هوش مصنوعی رسماً توسط OpenAI معرفی شد

کمپانی OpenAI به‌تازگی نمونه اولیه رقیب موتور جستجو گوگل که مدت‌ها شایعات آن شنیده می‌شد و به هوش مصنوعی مجهز شده است را با نام SearchGPT معرفی کرد.

موتور جستجو SearchGPT

«SearchGPT» که از امروز ازطریق فهرست انتظار در دسترس است، برداشت OpenAI از یک موتور جستجو است. با دادن دسترسی بلادرنگ ChatGPT به وب، تجربه جدید می‌تواند اطلاعات مرتبط را با «پاسخ‌های به‌موقع» و «منابع روشن و مرتبط» از وب بیرون بکشد.

OpenAI در یک پست توضیح می‌دهد:

«ما در حال آزمایش SearchGPT هستیم، نمونه‌ای از ویژگی‌های جستجوی جدید که برای ترکیب قدرت مدل‌های هوش مصنوعی ما با اطلاعات وب طراحی شده‌اند تا پاسخ‌های سریع و به‌موقع را با منابع واضح و مرتبط به شما بدهند.»

در پاسخ به سؤال یا درخواست شما، SearchGPT ابتدا سعی می‌کند پاسخی مستقیم بدهد و اغلب مستقیماً یک یا چند پیوند را منبع می‌کند. از آنجا، یک دکمه پیوند در کنار آن حاوی منابع و نتایج بیشتر مربوط به پرس‌وجو است. همچنین می‌توانید سؤالات بعدی را با زمینه‌ای که از سؤال اصلی دنبال می‌شود، بپرسید.

OpenAI همچنین منبع‌یابی واضح را به‌عنوان یک نقطه کلیدی SearchGPT بیان می‌کند و توضیح می‌دهد که این محصول طراحی شده است تا کاربران را با ناشران آنلاین ازطریق پیوندهای اسناد درون‌خطی و موارد دیگر مرتبط کند.

«SearchGPT برای کمک به کاربران در ارتباط با ناشران با استناد برجسته و پیوند دادن به آن‌ها در جستجوها طراحی شده است. پاسخ‌ها دارای اسناد و پیوندهای واضح، درون‌خطی و نام‌گذاری شده‌اند، بنابراین کاربران می‌دانند اطلاعات از کجا می‌آیند و می‌توانند به‌سرعت با نتایج حتی بیشتر در یک نوار کناری با پیوندهای منبع ارتباط برقرار کنند.»

موتور جستجو SearchGPT

موتور جستجو SearchGPT

این درحالی است که گوگل چندی پیش هوش مصنوعی را به موتور جستجوی خود آورد، اما به‌دلیل اشتباهات گسترده، بازخورد منفی دریافت کرد. اخیراً تخمین زده شده است که گوگل تعداد دفعات نمایش اجمالی AI در موتور جستجوی خود را به‌شدت محدود کرده است.

OpenAI اکنون یک لیست انتظار برای SearchGPT باز کرده است و کاربران انتخاب‌شده برای تست این موتور جستجو، ازطریق ایمیل مطلع می‌شوند.

نظر شما درباره موتور جستجو اختصاصی SearchGPT چیست؟

نوشته موتور جستجو SearchGPT مبتنی‌بر هوش مصنوعی رسماً توسط OpenAI معرفی شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.