ویدیو تست دوام گوشی گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ منتشر شد

با عرضه گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6 به بازار، یک فعال یوتیوبی با نام Zack Nelson از کانال JerryRigEverything دست به‌کار شده و به منظور سنجش سطح دوام این مدل اقدام به تخریب آن نموده است.

در جریان این تست، میزان استقامت گوشی در برابر خراشیدگی، تماس با شعله آتش و خم شدن (به‌طور نسبی یا کامل) مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. زاک نلسون در ابتدا به برخی تفاوت‌های گلکسی زد فلیپ 6 با مدل نسل قبلی خود نظیر 4 شکاف earpiece به‌جای 3 تا، طراحی مربعی‌تر و احتمالا چین‌خوردگی کمتر روی سطح نمایشگر تاشو اشاره می‌کند.

در ادامه وی به سراغ جعبه ابزار خود رفته و از ناخن‌های دست خود نیز استفاده می‌کند. با کشیدن ناخن‌ها روی صفحه‌نمایش، خطوط آزاردهنده و دائمی روی آن ایجاد می‌شوند. تقریبا در اواسط فرآیند تست، تیغه کاتر از جعبه خارج شده و بر روی بخش‌های مختلف گوشی کشیده می‌شود. این اقدام موجب ایجاد خراشیدگی‌های عمیق در سراسر فریم گوشی می‌شود.

حال نوبت به تست آتش می‌رسد. در اینجا کاربر، شعله آتش را به‌طور مستقیم روی نمایشگر نگه داشته و میزان استقامت آن در برابر حرارت را ارزیابی می‌کند. در این مرحله پس از گذشت تقریبا 14 ثانیه علائم خرابی بر روی نمایشگر گوشی ظاهر شدند.

زاک نلسون خاطرنشان می‌کند که گواهینامه حفاظتی IP48 به‌معنای مقاومت دستگاه در برابر نفوذ اجسامی با اندازه 1 میلی‌متر و بزرگ‌تر است. در ادامه وی مقداری خاک و سنگریزه را بر روی گوشی خالی کرده و سپس آن‌را به‌طور مکرر باز و بسته می‌کند. ظاهرا دستگاه به هیچ عنوان دچار آسیب جدی نمی‌شود؛ اما فرآیند باز و بسته کردن گوشی با سروصدای بیش‌تری انجام می‌شود.

در مرحله بعدی تست مشهور خمش روی گلکسی زد فلیپ 6 اجرا شده و زاک نلسون برای ارزیابی یکپارچگی ساختاری دستگاه از هر دو دست خود کمک می‌گیرد. خم کردن یک گوشی تاشو احتمالا بیهوده به‌نظر می‌رسد؛ چرا که دستگاه دقیقا برای انجام همین کار ساخته شده است. اما طراحی گلکسی زد فلیپ 6 به گونه‌ای است که در جهت مخالف تا نمی‌شود. این گوشی در برابر تست خمش به سمت خارج، مقاومت چشمگیری از خود نشان داد.

در ادامه فعال یوتیوبی به منظور بررسی دقیق‌تر اجزای داخلی گوشی اقدام به جداسازی بخش‌های خارجی آن می‌کند. در پایان، ظاهر گوشی تقریبا غیرقابل تشخیص است؛ اما به‌طور کلی گلکسی زد فلیپ 6 در این تست خاص، عملکرد مناسبی از خود نشان داد.

نوشته ویدیو تست دوام گوشی گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ منتشر شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.