آیفون 17 اسلیم اپل احتمالا با تنها یک دوربین پشتی عرضه خواهد شد

از مدت‌ها قبل شایعه شده که شرکت اپل در سال آینده عرضه مدل آیفون پلاس را متوقف نموده و به‌جای آن از آیفون 17 اسلیم رونمایی خواهد کرد. این دستگاه همان‌طور که نام آن نیز نشان می‌دهد؛ احتمالا در زمینه ضخامت (حداقل در میان مدل‌های آیفون) رکوردشکنی کرده و با طراحی بسیار باریک روانه بازار خواهد شد.

در حال حاضر آخرین نسل آیپد پرو نیز باریک‌ترین تبلت‌های تولید شده در تاریخ اپل محسوب می‌شوند. امروز مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور حوزه صنعت و یکی از افراد افشاگر اطلاعات مربوط به محصولات اپل جزئیات بیش‌تری را در رابطه با آیفون 17 اسلیم منتشر کرده است.

به گفته وی در حال حاضر آیفون پلاس تنها 5 تا 10 درصد فروش آیفون‌های اپل را به خود اختصاص داده و به همین دلیل توقف تولید آن در دستور کار برند آمریکایی قرار گرفته است. آیفون 17 اسلیم مجهز به یک نمایشگر 6.6 اینچی با رزولوشن 1260×2740 پیکسل بوده و توان پردازشی آن از طریق تراشه A19 تامین خواهد شد.

بایستی توجه داشت که سری آیفون 17 پرو از تراشه A19 Pro استفاده خواهد کرد. ناحیه داینامیک آیلند مورد استفاده در آیفون 17 اسلیم مشابه با نمونه موجود در مدل‌های فعلی آیفون خواهد بود. فریم فلزی این گوشی از جنس آلیاژ تیتانیوم ساخته شده و درصد تیتانیوم مورد استفاده در آن نسبت به مدل‌های آیفون 17 پرو و آیفون 17 پرو مکس کمتر خواهد بود.

همچنین گفته شده که پس از تاخیرهای طولانی بالاخره اپل برای گوشی آیفون 17 اسلیم از مودم 5G بومی خود استفاده خواهد کرد. بعلاوه این گوشی مجهز به تنها یک دوربین روی پنل پشتی خود خواهد بود؛ موضوعی که با توجه به روند حاکم بر صنعت موبایل یک گام بزرگ روبه عقب قلمداد می‌شود.

با این‌حال آقای کو تاکید می‌کند که اپل با عرضه آیفون 17 اسلیم به‌جای رقابت بر سر مشخصات سخت‌افزاری بر مقوله طراحی خلاقانه تمرکز خواهد کرد. بی‌تردید این تصمیم نوعی شرط‌بندی جالب از سوی اپل به‌شمار رفته و می‌تواند به نتایج مطلوبی منجر شود. این محصول برای موفقیت بایستی تنها 15 درصد فروش آیفون‌های جدید را به خود اختصاص دهد. این موضوع موجب می‌شود تا آیفون 17 اسلیم در مقایسه با مدل پیشین دو تا سه برابر موفق‌تر ظاهر شود.

نوشته آیفون 17 اسلیم اپل احتمالا با تنها یک دوربین پشتی عرضه خواهد شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.