کمپانی HMD از گوشی‌های هوشمند Crest و Crest Max با اتصال 5G رونمایی کرد

کمپانی HMD اخیرا گوشی‌های هوشمند جدیدی را با برند اختصاصی خود روانه بازار کرده است. این دستگاه‌ها شامل مدل‌های سه‌گانه سری HMD Pulse، سری HMD Aura و مدل اخیرا عرضه شده HMD Skyline هستند. اما هیچ‌کدام از این گوشی‌ها در بازار هندوستان عرضه نشده‌اند.

گوشی هوشمند HMD Crest اولین مدل موجود در بازار هندوستان محسوب می‌شود. بعلاوه این دستگاه اولین گوشی هوشمند HMD است که در خاک هندوستان تولید می‌شود. دومین عضو خانواده جدید کرست، Crest Max نامگذاری شده و از توانایی‌های فنی کمی بیش‌تر برخوردار است. این مدل با ظرفیت حافظه بالاتر و دوربین ارتقایافته روانه بازار می‌شود.

به بیان خلاصه HMD Crest یک گوشی 5G رده پایین بر پایه تراشه Unisoc T760 است. این تراشه 6 نانومتری مجهز به 4 هسته کورتکس A76 و 4 هسته کورتکس A55 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز بوده و از پردازنده گرافیکی Mali-G57 و البته مودم 5G بهره می‌گیرد.

تراشه Unisoc T760 در HMD Crest در کنار 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عمل نموده و کاربران برای ارتقاء فضای ذخیره‌سازی دستگاه می‌توانند از درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی استفاده کنند.

تصاویر گوشی‌های HMD Crest و HMD Crest Max

مدل HMD Crest Max دارای حافظه بیش‌تری بوده و با 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه داخلی و البته یک پیشرفت دیگر در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. هر دو گوشی مجهز به نمایشگرهای اولد مشابه با اندازه 6.67 اینچ، رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 90 هرتزی هستند. این نمایشگر با استفاده از گلس تقویت شده محافظت می‌شود.

پنل پشتی نیز از جنس شیشه ساخته شده و هر دو گوشی به لطف بهره‌مندی از گواهینامه حفاظتی IP52 در برابر پاشیدگی ابتدایی آب تا حدی مقاوم هستند. HMD Crest مجهز به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق روی پنل پشتی خود است. به‌نظر می‌رسد که نیمی از بودجه دوربین به ماژول سلفی اختصاص یافته و در این قسمت نیز شاهد به‌کارگیری یک سنسور 50 مگاپیکسلی هستیم.

گوشی‌های سری HMD Crest مجهز به نمایشگر 6.67 اینچی اولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 90 هرتزی هستند.

ویژگی hands-free selfie بر خلق محتوای بازاریابی تمرکز داشته و کاربران با انجام چند حرکت مختلف نظیر نماد صلح، انگشت شست به سمت بالا یا علامت قلب می‌توانند این ویژگی را فعال کنند.

از سوی دیگر HMD Crest Max مجهز به دوربین اصلی ارتقایافته 64 مگاپیکسلی است. ماژول فوق‌عریض 5 مگاپیکسلی و حسگر کمکی 2 مگاپیکسلی جهت عکاسی ماکرو سایر مولفه‌های سیستم دوربین پشتی را تشکیل می‌دهند. دوربین جلویی نیز کماکان از رزولوشن 50 مگاپیکسلی برخوردار است.

دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی با حالت هندزفری

هر دو مدل از باتری‌های مشابه 5000 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کنند. این باتری‌ها برای 800 چرخه شارژ رتبه‌بندی شده‌اند. آداپتور 33 واتی مورد نیاز برای شارژ باتری گوشی درون جعبه خرده فروشی آن گنجانده شده است.

هر دو دستگاه دارای پورت USB-C و جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون بوده و امکانات ارتباطی بی‌سیم آنها شامل 5G (در هر دو سیم‌کارت)، وای‌فای 5ac و بلوتوث 5.0 است.

گوشی‌های سری HMD Crest مجهز به باتری‌های 5000 میلی‌آمپرساعتی و قابل تعمیر هستند.

به گفته HMD این دو گوشی به‌صورت پیش‌فرض با اندروید 14 عرضه شده و فاقد هرگونه برنامه اضافی هستند. کمپانی فنلاندی تنها از ارائه پچ‌های امنیتی برای مدت 2 سال خبر داده و در خصوص به‌روزرسانی سیستم‌عامل هیچ‌گونه توضیحی ارائه نداده است.

به گفته HMD، گوشی‌های سری Crest با ذهنیت “تعمیرپذیری نسل 1” تولید شده‌اند. این موضوع بدان معناست که برخی اجزای گوشی نظیر نمایشگر، باتری، پورت شارژ و کاور پشتی به آسانی در منزل قابل تعویض هستند. بدین منظور کاربران تنها به یک جعبه ابزار و راهنمای آموزشی سریع تعمیرات احتیاج دارند.

فروش گوشی‌های HMD Crest و HMD Crest Max توسط شاخه هندی فروشگاه آمازون در ماه آگوست آغاز می‌شود. HMD Crest با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی 14500 روپیه (175 دلار/ 160 یورو) قیمت‌گذاری شده است؛ در حالی‌که HMD Crest Max با 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه داخلی و برچسب قیمتی 16500 روپیه (195 دلار/ 180 یورو) در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

فروشگاه آمازون این دو دستگاه را به‌ترتیب با قیمت‌گذاری 13000 و 15000 روپیه در اختیار خریداران قرار خواهد داد.

نوشته کمپانی HMD از گوشی‌های هوشمند Crest و Crest Max با اتصال 5G رونمایی کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.