قابلیت انتقال بی‌سیم و آفلاین فایل‌ها به‌زودی به پیام‌رسان واتس‌آپ اضافه می‌شود

شرکت گوگل در اوایل سال جاری میلادی مشخصه Nearby Share اندروید را با قابلیت Quick Share سامسونگ ادغام کرد. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا عکس‌ها، ویدیوها، اسناد و تمامی اشکال فایل‌ها را به‌صورت بی‌سیم و از طریق وای‌فای دایرکت (بدون نیاز به اینترنت) بین دستگاه‌های مختلف اندرویدی منتقل نمایند.

از سوی دیگر متا نیز به‌طور تقریبا همزمان از قابلیت جدیدی در نسخه بتا واتس‌آپ برای اندروید رونمایی کرده که عملکردی مشابه با Quick Share را ارائه می‌دهد. این ویژگی امکان اشتراک‌گذاری فایل‌ها میان دو دستگاه اندرویدی از طریق شبکه محلی را فراهم نموده و در نتیجه جایگزینی عالی برای Quick Share محسوب می‌شود.

همچنین متا روی توسعه این ویژگی برای نسخه iOS اپلیکیشن واتس‌آپ نیز کار می‌کند. این ویژگی نه تنها به کاربران امکان می‌دهد تا بدون استفاده از اینترنت، فایل‌ها را میان دستگاه‌های آیفون جابه‌جا نمایند (و در نتیجه جایگزینی عالی برای قابلیت AirDrop قلمداد می‌شود)؛ بلکه انتقال فایل بین آیفون و یک دستگاه اندرویدی را نیز ممکن می‌کند.

بنابراین ویژگی فوق در واقع روشی جدید برای انتقال فایل میان دستگاه‌های اندرویدی و iOS مجاور بدون استفاده از اینترنت و از طریق WiFi Direct را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

قابلیت Nearby Share با کارکردی مشابه AirDrop به نسخه iOS اپلیکیشن واتس‌آپ اضافه می‌شود. بر اساس اعلام پایگاه WABetaInfo، آخرین نسخه بتا واتس‌آپ برای iOS (با شماره ورژن 24.15.10.70) دارای قابلیتی موسوم به Nearby Share است. این ویژگی امکان اشتراک‌گذاری عکس‌ها، ویدیوها، اسناد و انواع مختلف فایل‌ها میان گوشی‌های آیفون و دستگاه‌های اندرویدی بدون نیاز به اینترنت را فراهم می‌کند.

کارکرد ویژگی Nearby Share در نسخه iOS واتس‌آپ نسبت به ورژن اندرویدی کمی متفاوت است. هنگام استفاده از این ویژگی در اندروید، واتس‌آپ دستگاه‌های اندرویدی مجاور را برای کاربران نمایش می‌دهد. با این‌حال در صورت استفاده از این ویژگی در سیستم‌عامل iOS، واتس‌آپ یک کد QR را برای کاربر نمایش داده و دستگاه اندرویدی یا iOS دیگر برای اتصال به گوشی بایستی این بارکد را اسکن کنند.

کاربران با انجام این‌کار قادر به انتقال فایل‌ها میان دستگاه‌های اندرویدی یا iOS خواهند بود. در حال حاضر کاربران با نصب اپلیکیشن‌های ثالث روی دستگاه‌های اندرویدی یا iOS خود می‌توانند به عملکردی مشابه دسترسی داشته باشند.

با این‌حال از آنجا که هم‌اکنون واتس‌آپ روی میلیون‌ها دستگاه مختلف نصب شده است؛ لذا انتقال فایل میان دستگاه‌های مجهز به دو پلتفرم اندروید و iOS بسیار آسان‌تر خواهد شد.

در حال حاضر ویژگی Nearby Share در نسخه iOS واتس‌آپ تنها برای تسترهای داخلی قابل دسترس است. متا احتمالا طی چند هفته آینده این ویژگی را در اختیار تسترهای بتا قرار خواهد داد. نهایتا این ویژگی ظرف مدت چند ماه آتی در قالب به‌روزرسانی‌های پایدار برای عموم کاربران اندروید و iOS ارائه خواهد شد.

نوشته قابلیت انتقال بی‌سیم و آفلاین فایل‌ها به‌زودی به پیام‌رسان واتس‌آپ اضافه می‌شود اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.