گوشی آیفون 18 اپل از سنسور دوربین ساخت سامسونگ استفاده خواهد کرد

مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل مدعی شده که این شرکت در تدارک تنوع‌بخشی به سنسورهای دوربین مورد استفاده در گوشی‌های آیفون خود است. در حال حاضر سونی تامین‌کننده انحصاری سنسورهای دوربین مورد نیاز اپل محسوب می‌شود؛ اما ظاهرا قرار است این رویه تا دو سال دیگر دستخوش تغییر شود.

به گفته آقای کو، اپل برای خانواده آیفون 18 احتمالا حسگرهایی را از سامسونگ خریداری خواهد کرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها سری آیفون 18 در فصل پاییز سال 2026 روانه بازار خواهد شد. سنسور 48 مگاپیکسلی با فرمت اپتیکی 1/2.6 اینچی مشخصا یکی از گزینه‌های خریداری شده به‌شمار رفته و برای دوربین‌های فوق‌عریض مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ظاهرا سامسونگ برای پاسخگویی به نیازمندی‌های اپل یک تیم اختصاصی را ایجاد نموده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها قرارداد میان دو طرف پیش‌تر امضاء شده است. البته بایستی توجه داشت که این فرضیه صرفا بر پایه حدس و گمان مطرح شده و مینگ چی‌کو از ارائه هرگونه جزئیات در این رابطه خودداری کرده است.

بی‌تردید هنوز مشخص نیست که جایگزینی حسگر سونی با نمونه ساخت سامسونگ بر کیفیت تصویربرداری آیفون 18 چه تاثیری خواهد داشت. با توجه به سوابق فعالیت‌های اپل انتظار می‌رود که سنسور جدید حداقل از کیفیتی مشابه با حسگرهای ساخت شرکت سونی برخوردار باشد. بنابراین هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

آیفون 18 مجهز به یک دوربین فوق‌عریض 48 مگاپیکسلی با سنسور 1/2.6 اینچی ساخت شرکت سامسونگ خواهد بود. این حسگر هنوز معرفی نشده است؛ اما با رونمایی سامسونگ از این سنسور جدید، مشخصات و قابلیت‌های آن برای همگان آشکار خواهد شد.

نوشته گوشی آیفون 18 اپل از سنسور دوربین ساخت سامسونگ استفاده خواهد کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.