مک بوک بخریم یا نه؟

Apple MacBook Air 2018: A Worthy Upgrade | WIRED

خرید مک بوک برای افرادی که قصد دارند کارهای گرافیکی، ادیت ویدیو، برنامه نویسی و طراحی سایت را دنبال کنند، یکی از بهترین تصمیمات به حساب می‌آید که می‌تواند سرعت کار و کیفیت خوبی را در اختیار شما قرار داد. مک بوک‌ها که بیشتر به دلیل قدرت سخت‌افزاری و باتری قوی شناخته می‌شوند، یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های داخل بازار هستند و بر خلاف تمامی تصورات اشتباه، می‌توانید تمامی تسک‌های دشوار را با این لپ‌تاپ‌ها انجام دهید.از آنجایی که بسیاری از افراد، اطلاعات دقیقی در مورد مک بوک ها ندارند، ما قصد داریم در این مقاله به صورت کلی این مبحث را بررسی کنیم؛

انواع مک بوک اپل

به صورت کلی مک بوک ها به دو دسته تقسیم می شوند که مک بوک ایر و پرو اصلی ترین دسته بندی ها هستند. مک بوک پرو که قدیمی ترین لپ تاپ های اپل هستند، از سال 2008 به بازار معرفی شده اند که وزن آن ها معمولاً بین 2 تا 2.5 کیلوگرم بوده و از نظر قدرت سخت افزاری، بسیار قوی هستند. در عوض مک بوک ایر ها لپ تاپ های بسیار سبک و نازکی هستند که از نظر سخت افزاری تا حدی نسبت به مک بوک پرو ضعیف تر بوده، ولی قابلیت حمل بسیار بالایی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

مزایای مک بوک اپل

تمامی مک بوک ها فارغ از مدل و قدرت سخت افزاری که در اختیار کاربران قرار می دهند، برخی از مزیت ها را با خود به همراه دارند. به عنوان مثال تمامی مک بوک ها از سیستم عامل مک بهره می گیرند که سرعت پردازش داده بسیار بالایی داشته و می توانید تمامی تسک ها را در بالاترین سرعت رندر بگیرید. به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده که تفاوت سرعت رندر ادوبی پریمیر و افتکر افکت در مک بوک ها با سخت افزار مشابه با یک لپ تاپ ویندوزی تا 25 درصد بیشتر است.

معایب مک بوک اپل

از نظر بسیاری از افراد، مک بوک ها را باید بی نقص ترین لپ تاپ ها در نظر داشته باشیم. ولی این نظر جمع نبوده و مک بوک ها برای برخی از افراد دارای برخی از معایب نیز هستند. به عنوان مثال عدم اجرای برخی از نرم افزارها بر روی مک بوک می تواند تجربه کار با این محصولات را به شدت تحت الشعاع قرار دهد. از سوی دیگر قیمت مک بوک نسبت به تمامی لپ تاپ های داخل بازار ایران گرانتر بوده و همین مسئله هم خرید مک بوک را برای بسیاری از افراد دشوار می کند.

خرید بهترین مک بوک اپل

در صورتی که قصد دارید کارهای بسیار دشواری مانند ادیت فیلم و یا عکس را انجام دهید، خرید مک بوک پرو تصمیم بسیار خوبی می باشد. مک بوک پرو های M3 و M4 به دلیل قدرت سخت افزاری و سازگاری با نرم افزارها، یکی از بهترین تصمیمات به حساب می آید. خرید مک بوک، چالش های زیادی دارد ودر وهله اول، باید نیاز خود را مشخص کرده و سپس بر همین اساس، بهترین مدل را انتخاب کنید.

چرا باید مک بوک بخریم؟

دلایل بسیاری مانند سرعت بالا، قدرت باتری و پردازش سریع، یکی از بهترین دلیل برای خرید مک بوک می باشد. از نظر بسیاری افراد، قدرت بالای سخت افزاری مک بوک در رندر گیری و قابلیت اجرای نرم افزارهای مختلف در طی سال ها، سبب شده بسیاری از افراد، خرید این لپ تاپ ها را به دیگر محصولات ترجیح بدهند. در اصل، مک بوک بهترین گزینه برای کسانی است که قصد دارند با لپ تاپ تسک های سنگین را در بالاترین کیفیت اجرا کنند.

مک بوک بهتر است یا ویندوز؟

پاسخ به این سوال تا حد زیادی به فردی ربط دارد که قصد دارد با لپ تاپ کار کند. ولی از نظر سخت افزاری و توانایی اگر بخواهیم این مسئله را مورد بررسی قرار دهیم، مک بوک ها از نظر طراحی، سخت افزار، قدرت اجرای نرم افزار و قدرت بسیار بالاتری، نسبت به لپ تاپ های ویندوزی دارند. استفاده از سیستم عامل مک همراه با قدرت بالای سخت افزاری خود مک بوک ها مخصوصاً مک بوک پرو، سبب شده این لپ تاپ ها از هر نظر نسبت به لپ تاپ های دیگر، قدرت بالاتری داشته باشند.

ایران مک بوک همراه شما در خرید مک بوک

ایران مک بوک از اولین وارد کننده های رسمی مک بوک، آیپد ، آیفون و لوازم جانبی اپر است که تا به امروز توانسته عملکرد بسیار خوبی را در بحث فروش اپل داشته باشد. ایران مک بوک که در دو شعبه حضوری خود یعنی پاساژ پایتخت و مرکز کامپیوتر بازار رضا تمامی محصولات را به خریداران با قیمت مناسب عرضه می کنند، از جمله مهم ترین شرکت هایی است که قابلیت پیش خرید مک بوک را برای شما در نظر گرفته است. شما می توانید پس از معرفی محصولات مختلف، سریعاً به این مجموعه مراجعه کرده و نسبت به سفارش محصولات و دریافت پس از عرضه، اقدام کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته مک بوک بخریم یا نه؟ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,

برچسب ها:



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.