زمان انتشار اولین نسخه بتا رابط کاربری One UI 7 سامسونگ مشخص شد

رابط کاربری One UI سامسونگ همواره به‌عنوان یکی از گزینه‌های برتر در میان پوسته‌های اندرویدی شناخته شده است. با عرضه هر نسخه جدید از این رابط کاربری، انتظارات پیرامون قابلیت‌های آن افزایش یافته و این موضوع در خصوص One UI 7 نیز صدق می‌کند.

خوشبختانه به‌نظر می‌رسد که زمان انتظار کاربران برای استفاده از این نرم‌افزار جدید روبه پایان است. یک افشاگر معتبر با شناسه Ice Universe اخیرا ادعا کرد که برنامه تست بتا One UI 7 احتمالا در اواخر ماه جولای یا اوایل آگوست آغاز خواهد شد؛ مگر اینکه در این میان تاخیرهای غیرمنتظره‌ای وجود داشته باشد.

این اطلاعات با گمانه‌زنی‌های یک افشاگر دیگر موسوم به Tarun Vats در تناقض است. وی قبلا پیش‌بینی کرده بود که نسخه بتا One UI 7 طی ماه سپتامبر در کشورهای آمریکا، کره و آلمان منتشر خواهد شد. با توجه به سابقه اثبات شده Ice Universe، مورد نخست محتمل‌تر به‌نظر می‌رسد.

جزئیاتی که تا این لحظه پیرامون One UI 7 منتشر شده‌اند؛ نشان می‌دهند که این پوسته احتمالا از iOS اپل الهام گرفته خواهد شد. تغییرات اعمال شده در این نسخه شامل پنل اعلان‌ها، بخش تنظیمات سریع و همچنین افزودن اقدامات سریع روی لاک اسکرین خواهند بود.

در کنار این شایعات ظاهرا تصویری در فضای آنلاین منتشر شده که آیکون اصلاح شده اپلیکیشن گالری در One UI 7 را به معرض نمایش می‌گذارد.

بر اساس تصویری که توسط یک افشاگر با شناسه chunvn8888 به اشتراک گذاشته شده است؛ سامسونگ به‌جای استفاده از الگوی سنتی تک‌رنگ از یک آیکون رنگارنگ‌تر بهره خواهد برد. در واقع به‌جای استفاده از پس‌زمینه قرمز با گلبرگ‌های سفیدرنگ شاهد به‌کارگیری بستری سفید و گلبرگ‌هایی با رنگ‌آمیزی منحصربه‌فرد برای هر کدام از آنها خواهیم بود. این الگو تا حدی ظاهر آیکون‌های برنامه گوگل را در ذهن تداعی می‌کند.

تغییر آیکون برنامه گالری نشان می‌دهد که سامسونگ احتمالا آیکون سایر اپلیکیشن‌های خود را نیز تغییر خواهد داد. این به‌روزرسانی روی آیکون‌های تک‌رنگ برنامه‌های فعلی نظیر Email، Notes و Camera نیز قابل اعمال است.

نیز قابل اعمال است. همچنین برخی شایعات از به‌کارگیری ویژگی بومی قفل برنامه حکایت دارند. این قابلیت در سایر پوسته‌های اندرویدی موجود است. کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان سامسونگ به‌طور معمول در ماه اکتبر برگزار می‌شود. این رویداد احتمالا فرصت مناسبی برای عرضه نسخه پایدار One UI 7 خواهد بود.

در سال گذشته نیز سامسونگ ضمن برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از One UI 6 رونمایی کرد و نسخه کامل این رابط کاربری نیز طی همان ماه منتشر شد.

نوشته زمان انتشار اولین نسخه بتا رابط کاربری One UI 7 سامسونگ مشخص شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.