ویدیو کالبدشکافی گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6 منتشر شد

سامسونگ با عرضه گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ 6 چندین مورد پیشرفت کلیدی را نسبت به گلکسی زد فلیپ 5 به ارمغان آورده است. برخی از این پیشرفت‌ها نظیر به‌کارگیری سنسور تصویربرداری 50 مگاپیکسلی در دوربین اصلی به آسانی قابل مشاهده هستند؛ اما پی بردن به برخی پیشرفت‌های دیگر مستلزم کالبدشکافی و بررسی اجزای داخلی گوشی است.

به‌عنوان مثال مدل 2024 مجهز به باتری بزرگ‌تر با ظرفیت ترکیبی 4000 میلی‌آمپرساعت است؛ در حالی‌که گلکسی زد فلیپ 5 به‌همراه یک باتری 3700 میلی‌آمپرساعتی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

ظرفیت باتری میان دو سلول مختلف یکی از نوع اصلی با ظرفیت 2870 میلی‌آمپرساعت و دیگری از نوع ثانویه با ظرفیت 1130 میلی‌آمپرساعت تقسیم شده است. برای مقایسه جالب است بدانید که سلول‌های اصلی و ثانویه باتری در گلکسی زد فلیپ 5 به‌ترتیب دارای ظرفیت‌های 2700 و 1000 میلی‌آمپرساعتی هستند.

بنابراین سامسونگ در گلکسی زد فلیپ 6 ظرفیت هر دو سلول باتری را افزایش داده است. اکنون کانال یوتیوبی PBKReviews ویدیوی کالبدشکافی این گوشی تاشو را منتشر نموده است. اضافه شدن یک محفظه بخار بزرگ برای خنک کردن تراشه یکی دیگر از پیشرفت‌های بزرگ اعمال شده در گلکسی زد فلیپ 6 به‌شمار می‌رود.

تصاویر باتری‌های اصلی و ثانویه گوشی‌های گلکسی زد فلیپ 6 (سمت چپ) و گلکسی زد فلیپ 5 (سمت راست)

این محفظه بخار دارای اندازه‌ای نسبتا بزرگ بوده و ظاهرا از نمونه موجود در گلکسی S24 اولترا نیز بزرگ‌تر است. با این‌حال عملکرد دستگاه تحت بار پردازشی سنگین تا حد زیادی افت می‌کند (گوشی‌های تاشو فارغ از وجود یا عدم استفاده از محفظه بخار با چنین مشکلی دست به گریبان هستند.

نکته جالب توجه اینکه امتیاز تعمیرپذیری گلکسی زد فلیپ 6 در مقایسه با گلکسی زد فلیپ 5 اندکی بیش‌تر است. این اختلاف از میزان سهولت تعمیر نمایشگر گوشی ناشی می‌شود. به‌کارگیری محافظ ذرات (بخشی الزامی از گواهینامه حفاظتی IP48) به آسانی می‌توانست شرایط تعمیر دستگاه را دشوارتر نماید.

محفظه بخار در گلکسی زد فلیپ 6 (این ویژگی در گلکسی زد فلیپ 5 وجود ندارد)

نوشته ویدیو کالبدشکافی گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6 منتشر شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.