بررسی بازی اکی ایکس ریسر: OKX Racer

جذابیت مینی گیم‌های تلگرامی به قدری زیاد شده که پای اونا به یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های دنیا هم رسیده و اوکی اکسچنج که در رده بندی صرافی‌ها در سایت معتبر کوین مارکت کپ جایگاه سوم رو داره، یک بازی ساده و تا حدی متفاوت به نام اوکی ایکس ریسر رو راه اندازی کرده که در این ویدیو میخوایم به بررسی کلی اون بپردازیم و ببینیم در این شلم شولوای بازی‌ها، آیا ارزش داره این رو هم به ویترین قبلی‌ها اضافه کنیم یا نه!

ریسر پشتوانه قوی داره!

فقط اسم اوکی ایکس شاید برای اینکه بدونیم این مینی گیم جدید دارای پشتوانه بسیار قدرتمندی هست، کافی باشه! صرافی اکی اکسچنج، به طور معمول حجم معاملاتی میلیارد دلاری در هر روز داره و برای خودش یکی از بنگاه‌های بزرگ اقتصادی حتی در سطح دنیا محسوب می‌شه! دارای ۵ دفتر رسمی در هنگ کنگ، امارات، آمریکا، باهاماس و سنگاپور هست و میلیون‌ها یوزر داره!

پس وقتی یک فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ بیاد و خودش یک محصول تولید کنه، اکثریت مطمئن هستند اگر هیچ جایی هم نتونه اون رو بفروشه، باز در ویترین خودش بذاره، خیلی راحت مشتری‌ها اون رو می‌خرن!

توکن و بلاکچین اختصاصی داره!

یکی از قسمت‌های متفاوت برای بازی ریسر، این هست که سازنده خودش دارای بلاک‌چین اختصاصیه و برای همین شاید تصمیم بگیره که به جای شبکه تون کوین که اکثر بازی‌ها، توکن‌های خودشون رو بر روی این شبکه عرضه می‌کنند، بیاد و از این شبکه که از نتورک لایه دوم اتریوم درست شده، استفاده کنه! همچنین اکی ایکس دارای توکنی به نام OKB هست که در حال حاضر با مارکت کپ حدودا ۲.۵ میلیارد دلاری، در جایگاه چهلم دنیا قرار داره! نکته مهم اینه که اکی ایکس، تنها ۲۰ درصد از توکن‌های OKB رو وارد مارکت کرده و به همین خاطر ذخیره بزرگی از اون در اختیار خودشه که می‌تونه در هر برنامه‌ای باهاش حسابی بریز و بپاش راه بندازه!

خبری از تپ تپ کردن نیست!

باید بازی ریسر رو یکی از معدود عناوینی دونست که حتی به صورت نمادین هم که شده خبری از تپ تپ کردن در اون نیست! الان بازی‌های زیادی در مارکت هستند مثل همستر و بیبی دوج و امپایر ماسک که گزینه تپ کردن رو دارند اما اصل بازی، روی روش‌های دیگه قرار گرفته و صرفا بخاطر شاید زنده نگه داشتن یاد و خاطره نات کوین، این مدل رو هم در دل خودشون حفظ کردند! اما در محصول اکی ایکس، از همون اول تپ کردن رو برداشتن و قرار هم نیست با مدل‌هایی چون آپدیت کردن کارت و بالا بردن پرافیت و حتی نبرد، امتیاز خودتون رو زیاد کنید!

(لینک عضویت در بازی OKX Racer)

حالا نکات رو مرور کردیم، بیاید ببینیم کلیت بازی به چه شکلی هست و آیا جذابیتی برای انجام داره؟

با توجه به اینکه بازی تازه در ابتدای راه خودش قرار داره، پس این احتمال می‌ره که در آینده و با افزایش بازیکن‌ها، بخش‌های جدیدی بهش اضافه بشه ولی فعلا، بر روی پیش بینی قیمت بیت کوین متمرکز شده که اتفاقا انتخاب خوبیه! شما باید فقط پیش بینی کنید که در ۵ ثانیه آینده، قرار قیمت بیت کوین بالا بره یا پایین بیاد و این کار از طریق دو تا کلید Moon برای پیش بینی افزایش و Doom برای پیش بینی کاهش،‌ انجام می‌شه. اگر هم درست حدس بزنید، بهتون امتیاز می‌ده و اگر بتونید روند درست حدس زدن خودتون رو ۶ بار پشت هم ادامه بدین، امتیازی که بدست میارید دو برابر خواهد شد.

البته ابزارهایی هم در بازی وجود داره که بتونید میزان امتیاز یا تعداد بازی کردن خودتون رو افزایش بدین که خیلی ساده و گویا هست و نیاز به آموزش خاصی نداره! اما اینکه بازیکن با روند قیمت بیت کوین به صورت زنده و لایو آشنا می‌شه و همین امر شاید ذهنش رو به سمت معاملات در بازار ارزهای دیجیتال می‌بره، موردیه که در سایر بازی‌های تلگرامی تا الان ندیده بودیم و تا حد زیادی هم با عملکرد سازنده اون یعنی صرافی اکی اکسچنج هماهنگی داره!

در بازی به غیر از این داستان پیش‌بینی، شما با انجام تسک و همچنین گرفتن زیر مجموعه هم می‌تونید امتیاز کسب کنید که هر دو تا، روش‌های کاملا آشنا و روتینی در فضای این مدل از بازی‌ها هستند. در حال حاضر تسک‌ها هم مرتبط با خود صرافی اکی اکسچنج هست و البته یک بخش به نام سورپرایز هم داره که باید در صرافی ثبت نام و احراز هویت کنید تا بعدش سورپرایز بشید! البته من انجام دادم و فقط یک متن اومد که منتظر باش تا سورپرایز هم بیاد و به قولی فعلا وعده سر خرمن بهم داده و مشخص نیست این جایزه ویژه‌اش قراره که چی باشه!

برای این بازی، اکی اکسچنج کانال تلگرامی مجزایی هم زده و بر خلاف بازی صرافی CEX که اومد ماستا رو ریخت تو قیمه‌ها و داره در همون کانال صرافی خودش همه چیز رو با همدیگه هندل می‌کنه، کلا داستان ریسر رو جدا کرده که اتفاقا کار درستی هست و دیگه مطالب مرتبط با بازی، قاطی مسایل خود صرافی نمی‌شه.

در توصیف بازی، اکی ایکس می‌گه که هر روز با مینی اپ جدید ما، روز مسابقه هست! واسه همین می‌شه حدس زد که شکل مسابقات تنوع و جذابیت بیشتری به خودش بگیره اما احتمال زیاد در همین حوزه پیش بینی‌ها باقی بمونه و حالا شاید کوین‌های بیشتری مثل اتریوم و سولانا و کاردانو رو هم وارد کنند یا اینکه تنوع رو در مدل پیش بینی کردن بالا ببرند.

اما خب حالا اصلا ما بازی کردیم و هی امتیاز جمع کردیم، بعدش چی؟

از اونجایی که این مینی اپ خیلی جدیده و در کانال تلگرامش فقط چند دونه پست هست و در سایت هم یک مقاله نوشتن که در اون بیشتر نحوه بازی کردن رو توضیح داده، پس نمی‌شه دقیق گفت قراره چی بشه!

اما حدسی که می‌شه براش زد اینه که طبیعتا این امتیازات، باید در یک نقطه تبدیل به یک ارزش افزوده بشه و حالا اگر اون بتونه توکن خود صرافی باشه که این ارزش، بسیار بیشتر هم خواهد بود! اما اگر بخواد از روش یک بازی مثل بیبی دوج پاوز تبعیت کنه، ممکنه توکن اختصاصی برای این مینی اپ داده بشه که باز هم با توجه به اینکه صرافی بزرگ اکی ایکس پشتش قرار داره، پس می‌شه هم از لیست شدن و هم قیمت خوردن اون، تا حد زیادی اطمینان حاصل کرد!

حالا سوال مهم و نهایی اینه که اصلا این ریسر رو بازی کنیم یا نه؟

چون تعداد بازی‌ها و پروژه‌های تلگرامی زیاد شده، پس انتخاب باید با وسواس زیادتری صورت بگیره! الان وضعیت به شکلیه که انگار همگی داخل غاری تاریک شدیم که بهمون گفتن پس از عبور کردن ازش، قراره وارد یک بهشت بشیم! حالا ما هرچی جلو و جلوتر رفتیم، دیدیم جز عمیق‌تر شدن تاریکی، هیچ نوری که راه خروج باشه به چشمامون نمی‌خوره و اون فانوس اول که اسمش نات کوین بود هم مدت‌هاست خاموش شده و با کبریت خیس تپ سواپ و شعله لرزان فندک همستر هم نمی‌شه امیدی به پیدا کردن پایان این غار داشت! جرقه سایر بازی‌ها هم بیشتر از اونکه راه رو نشون بده، داره چشم‌مون رو می‌زنه و خلاصه همگی در این تردیدیم که اصلا برگردیم و از همون راهی که وارد شدیم، دوباره زندگی برزخی خودمون رو ادامه بدیم یا اینکه انقدر تاریکی رو ادامه بدیم که یا بیفتیم داخل دره یا بالاخره راه بهشت رو پیدا کنیم!

در اینجا باید گفت اگر شما جزو کسایی هستید که هنوز مصمم به ادامه دادن راه هستید، پس توصیه می‌کنم که شانسی هم به این چراغ قوه اکی ایکس ریسر بدین چون اگر باتریش خوب کار کنه، ابزار مناسبی برای خارج کردن شما از این غار هست! اگرچه احتمالا ته داستان،‌ باز بهشت انتظار شما رو نمی‌کشه اما شاید آب و هواش از جایی که اومدین، کمی بهتر باشه!

نوشته بررسی بازی اکی ایکس ریسر: OKX Racer اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.