ربات‌های انسان‌نمای تسلا در سال آینده به کارخانه‌ها می‌روند

ایلان ماسک، مدیرعامل جنجالی و آینده‌نگر تسلا، بار دیگر با رونمایی از ربات انسان‌نمای اپتیموس توجه‌ها را به خود جلب کرده است. این ربات که قرار است 20 هزار دلار قیمت داشته باشد، وعده‌های بزرگی از جمله انجام کارهای منزل، آموزش کودکان و حتی رسیدن به ارزش بازار 25 تریلیون دلاری برای تسلا را به همراه دارد.

اما آیا این ربات‌ها واقعاً می‌توانند انقلابی در دنیای رباتیک ایجاد کنند یا فقط هایپی جدید از سوی ماسک هستند؟ اصلا برنامه ایلان ماسک برای ربات‌های انسان نما چیست؟

ربات‌های انسان‌نما در سال 2025 به کارخانه‌ها می‌روند

ماسک در پستی در شبکه اجتماعی X اعلام کرد که تسلا در سال آینده میلادی تولید محدود ربات‌های انسان‌نمای خود با نام اپتیموس را برای استفاده در کارخانه‌های خود آغاز خواهد کرد.

او پیش‌بینی کرده بود که تا پایان سال 2024، این ربات‌ها برای استفاده در سایر شرکت‌ها نیز آماده خواهند شد. با این حال، به نظر می‌رسد این برنامه با کمی تأخیر روبرو شده است.

ماسک در نشست سالانه سهام‌داران تسلا در سال 2024 ادعا کرده بود که اپتیموس می‌تواند ارزش بازار تسلا را به 25 تریلیون دلار برساند.

اپتیموس با قد 1.7 متر و وزن 54 کیلوگرم، ظاهری انسان‌گونه دارد و می‌تواند با حرکات انسان راه برود، اشیاء را بردارد و کارهایی مانند آشپزی و نظافت را انجام دهد. ماسک در مصاحبه‌ای گفته است که هدف از ساخت این ربات‌ها، ایجاد رباتی است که بتواند هر کاری را که یک انسان می‌تواند انجام دهد. به گفته وی، اپتیموس می‌تواند در کارخانه‌ها، بیمارستان‌ها، خانه‌ها و حتی مزارع استفاده شود.

روبوتاکسی با تأخیر به پاییز موکول شد

ماسک پیش‌تر اعلام کرده بود که تسلا در 8 آگوست (18 مرداد) از روبوتاکسی خود رونمایی خواهد کرد. اما او هفته گذشته این تاریخ را به اکتبر (آبان) موکول کرد که باعث افت 8 درصدی سهام تسلا شد.

شرکت‌های دیگری مانند هوندا و بوستون داینامیکس نیز در حال توسعه ربات‌های انسان‌نما هستند. ربات اپتیموس تسلا با قیمت 20 هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد.

ماسک معتقد است که این ربات‌ها می‌توانند کارهایی مانند آشپزی، نظافت و حتی آموزش کودکان را انجام دهند.

نوشته ربات‌های انسان‌نمای تسلا در سال آینده به کارخانه‌ها می‌روند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.