سامسونگ روی توسعه گوشی‌های هوش مصنوعی کار می‌کند

به گفته TM Roh؛ رئیس سامسونگ، این شرکت کره‌ای بر مقوله هوش مصنوعی به‌عنوان آینده دستگاه‌های تلفن همراه تمرکز نموده است. پیش از این شاهد عرضه مجموعه ویژگی‌های هوش مصنوعی موسوم به Galaxy AI برای تعدادی از دستگاه‌های منتخب سامسونگ بوده‌ایم.

با این‌حال TM Roh: رئیس واحد تجارب موبایلی (MX) سامسونگ مدعی شده که سخت‌افزار مورد استفاده در گوشی‌های هوش مصنوعی احتمالا با انواع موجود در گوشی‌های گلکسی فعلی کاملا متفاوت خواهد بود. آقای Roh ضمن گفتگو با نشریه Australian Financial Review اعلام کرد که واحد تحقیق و توسعه سامسونگ بخش عمده‌ای از توجه خود را بر گوشی‌های هوش مصنوعی (AI Phones) متمرکز نموده است.

آقای Roh در خصوص شکل ظاهری این گوشی‌ها هیچ‌گونه جزئیاتی را ارائه نداده است؛ اما استفاده از عبارت “بسیار متفاوت” توسط وی نشان می‌دهد که این دستگاه‌ها احتمالا از طراحی مستطیلی‌شکل معمول استفاده نخواهند کرد. به گفته وی گوشی‌های هوش مصنوعی از ماهیت موبایلی قوی‌تری برخوردار خواهند بود. البته این موضوع لزوما به معنای کاهش اندازه آنها نیست؛ بلکه این دستگاه‌ها می‌توانند دارای نمایشگرهای بزرگ‌تر و سنسورهای بیش‌تری نیز باشند.

گوشی‌های گلکسی S24 اولترا و گلکسی زد فولد 6 از مزایای پشتیبانی قلم S Pen خود بهره‌مند می‌شوند؛ زیرا هوش مصنوعی می‌تواند یک طرح شماتیک را به تصویری دقیق تبدیل نماید. با این‌حال هوش مصنوعی نه تنها برای دستکاری و ایجاد تصویر بلکه برای خلق صدا، متن، ویدیو، جلوه‌های سه‌بعدی و تقریبا هر چیزی که به ذهن شما خطور می‌کند؛ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سامسونگ برای از بین بردن موانع زبانی از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

سامسونگ در هدفون‌های خود نیز از مجموعه ابزارهای هوش مصنوعی با قابلیت ترجمه زبانی بهره گرفته است. بنابراین اکسسوری‌ها نیز احتمالا بخشی از راهبرد برند کره‌ای به‌شمار خواهند رفت. همچنین گوشی‌های تاشو با وجود نمایشگرهای دوگانه خود برای برخی سناریوهای کاربردی نظیر حالت مفسر بسیار مناسب هستند.

در حال حاضر تعدادی دستگاه با قابلیت‌های هوش مصنوعی در بازار موجود هستند؛ اما هیچ‌کدام از آنها چندان موفق ظاهر نشده‌اند. بنابراین برای اطلاع از کارکرد گوشی هوش مصنوعی چندان نمی‌توان به آنها استناد کرد. بعلاوه این موضوع بدان معناست که سامسونگ در حال ورود به قلمرویی ناشناخته است؛ بنابراین تلاش مضاعف این شرکت در زمینه تحقیق و توسعه امری بدیهی بوده و چندان تعجب‌آور به‌نظر نمی‌رسد.

نوشته سامسونگ روی توسعه گوشی‌های هوش مصنوعی کار می‌کند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.