تاریخ عرضه پلی استیشن 5 پرو سونی و برخی مشخصات آن لو رفت

سونی با پلی استیشن 5 انقلابی در صنعت بازی‌های ویدئویی ایجاد کرد و حالا زمزمه‌های نسخه قدرتمندتر این کنسول، یعنی پلی استیشن 5 پرو، در محافل مختلف شنیده می‌شود.

اگرچه سونی هنوز به‌طور رسمی از این دستگاه رونمایی نکرده، شایعات و گمانه‌زنی‌های بسیاری پیرامون تاریخ عرضه، مشخصات و قابلیت‌های آن وجود دارد.

برخی منابع اولیه مدعی بودند که پلی استیشن 5 پرو در اواخر سال 2023 عرضه خواهد شد، اما با گذشت زمان، تاریخ انتشار به اواخر 2024 موکول شد. جدیدترین شایعات نیز از عرضه این کنسول در نوامبر 2024 (آذر 1403) خبر می‌دهند.

انتظار می‌رود پلی استیشن 5 پرو با سخت‌افزاری به مراتب قوی‌تر از PS5 معمولی راهی بازار شود. گفته می‌شود این دستگاه از پردازنده 8 هسته‌ای Zen 2 با سرعت کلاک 3.85 گیگاهرتز و همچنین تراشه گرافیکی قدرتمند RDNA 3 با 30 واحد پردازش گرافیکی (WGP) بهره می‌برد.

علاوه بر این، 16 گیگابایت رم GDDR6 با پهنای باند 576 گیگابیت بر ثانیه (28 درصد افزایش نسبت به PS5) برای این کنسول در نظر گرفته شده است. این ارتقاها نویدبخش تجربه‌ای بی‌نظیر از بازی‌ها با وضوح و نرخ فریم بالاتر برای گیمرها خواهد بود.

هنوز اطلاعات دقیقی از قابلیت‌های جدید پلی استیشن 5 پرو در دسترس نیست. با این حال، برخی گمانه‌زنی‌ها از پشتیبانی از فناوری‌های نوین مانند رزولوشن 8K و نرخ فریم 120fps در بازی‌ها خبر می‌دهند.

همچنین ممکن است شاهد قابلیت‌های دیگری مانند حافظه SSD پرسرعت‌تر، موتور ارتعاش پیشرفته‌تر و رابط کاربری جدید باشیم.

پلی استیشن 5 پرو بدون شک یکی از موردانتظارترین کنسول‌های بازی نسل جدید است. اگرچه سونی هنوز به‌طور رسمی از این دستگاه رونمایی نکرده، شایعات و گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهند که PS5 Pro می‌تواند به غول جدید دنیای بازی تبدیل شود.

علاوه بر قدرت سخت‌افزاری فوق‌العاده، انتظار می‌رود این کنسول با قابلیت‌های جدید و انقلابی، تجربه‌ای بی‌نظیر از بازی‌ها را برای گیمرها به ارمغان بیاورد.

تاریخ عرضه PS5 Pro ممکن است تغییر کند و تا زمان اعلام رسمی توسط سونی، نمی‌توان با قاطعیت در مورد آن نظر داد. برای دریافت اخبار و اطلاعات دقیق‌تر در مورد پلی استیشن 5 پرو، باید منتظر اخبار رسمی از سوی سونی باشیم.

نوشته تاریخ عرضه پلی استیشن 5 پرو سونی و برخی مشخصات آن لو رفت اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.