چرا خطوط عمودی یا افقی روی صفحه گوشی اندرویدی ایجاد می‌شوند؟ + معرفی سه راه‌حل

در این مقاله قصد داریم علت ایجاد خطوط عمودی و افقی را روی صفحه گوشی اندرویدی با هم بررسی کنیم و راهکارهای مفیدی نیز برای حل این مشکل ارائه کنیم. گوشی‌های اندرویدی معمولا قابلیت‌های فراوانی دارند و همه روزه کاربران زیادی در سراسر جهان از آنها استفاده می‌کنند.

از وان پلاس و سامسونگ گرفته تا موتورولا و شیائومی همگی جزو گوشی‌های اندرویدی هستند‌. البته تمام دستگاه‌های هوشمند گاهی وقت‌ها با نقص‌های جزئی مواجه می‌شوند، و گوشی‌های اندرویدی نیز از این مسئله مستثنا نیستند.

یکی از مشکلات متعددی که گاهی وقت‌ها در دستگاه‌های اندرویدی با آن مواجه خواهید شد ایجاد خطوط افقی یا عمودی در نمایشگر دستگاه است. این مشکل به دلایل مختلفی رخ می‌دهد، مسئله مهم‌تر پیدا کردن راهکاری برای حل آن است. از روشن کردن قابلیت سیف مود گرفته تا ریستارت کردن دستگاه همگی در اینجا مهم هستند.

اگر یک کاربر اندرویدی هستید و گاهی وقت‌ها در هنگام استفاده از گوشی با این مشکل روبرو می‌شوید، اصلا نگران نباشید، چرا که ما در ادامه به بررسی راهکارهایی برای حل این مشکل پرداخته‌ایم و به شما یاد می‌دهیم که چگونه مشکل ایجاد خطوط افقی یا عمودی را در دستگاه‌های اندرویدی حل کنید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ایجاد خطوط عمودی یا افقی در گوشی اندرویدی

گاهی وقت‌ها به دلیل دمای بالای دستگاه، گوشی با مشکلات ریز و درشتی روبرو می‌شود. پس به راحتی می‌توانید با ریستارت کردن دستگاه نسبت به پایین آوردن دمای دستگاه و خنک کردن آن اقدام کنید.

علاوه بر آن، برخی از برنامه‌های شخص ثالث در دستگاه موجب بروز مشکل خطوط عمودی و افقی می‌شوند. پس می‌توانید به راحتی با پیدا کردن این برنامه‌ها مشکل دستگاه را حل کنید. در ادامه به طور کامل به بررسی هر یک از این راهکارها پرداخته‌ایم، با ما همراه باشید.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه ویژگی Notification Cooldown را در اندروید 15 فعال کنیم؟ + راهنمای تصویری

ریستارت کردن دستگاه

با ریستارت کردن دستگاه اندرویدی خود می‌توانید تمام مشکلات جزئی را حل کرده و از باگ‌ها جلوگیری کنید. پس این روش را امتحان کنید و اگر هنوز با مشکل خطوط روی نمایشگر روبرو شدید، به ادامه مطلب رفته و از سایر راهکارها استفاده کنید.

پایین آوردن دمای دستگاه

خیلی وقت‌ها بالا بودن دمای دستگاه منجر به ایجاد مشکلات مختلف می‌شود‌. پس خنک کردن گوشی می‌تواند این مشکلات را رفع کند. شما همچنین می‌توانید دستگاه را از شارژ خارج کرده و گوشی را خاموش کنید تا دمای دستگاه کاهش یابد.

آپدیت کردن دستگاه اندرویدی

همیشه توسعه‌دهندگان برای رفع مشکلات محصولات خود از آپدیت‌ها رونمایی می‌کنند. شما نیز می‌‌توانید با دانلود و نصب آپدیت مشکل ایجاد خطوط افقی و عمودی را در اندروید حل کنید و شاهد تجربه بی‌نقصی باشید. احتمالا پس از آپدیت کردن مشکل ایجاد خطوط در دستگاه اندرویدی شما حل شود، ولی اگر احساس کردید که هنوز هم پس از آپدیت این مشکل وجود دارد، می‌توانید از راهکارهای پایین کمک بگیرید.

استفاده از شارژر و کابل معتبر

اگر از شارژر معتبری استفاده می‌کنید، بدون شک در هنگام استفاده از دستگاه با مشکل روبرو نمی‌شوید. اما اگر متوجه باگ‌هایی شدید، به جرئت می‌‌توان گفت که این امر ارتباطی به شارژر و کابل دستگاه ندارد و از جای دیگری نشئت می‌گیرد.

بررسی گوشی از نظر آسیب‌های فیزیکی

اگر با مشکل خطوط عمودی و افقی در گوشی اندرویدی خود روبرو هستید احتمالا نمایشگر دستگاه آسیب دیده باشد. به همین دلیل می‌توانید با مراجعه به یک تعمیرکار حرفه‌ای این مشکل را حل کنید. اگر مشکل رفع نشد، از سایر راهکارها که در ادامه این مطلب به آنها اشاره کرده‌ایم، کمک بگیرید.

بررسی مشکلات شایع و جهانی

شما می‌توانید در صورتی که مشکل نمایشگر شایع باشد و سایر کاربران در سراسر جهان نیز با چنین مشکلی روبرو شده باشند، با توسعه‌دهنده دستگاه تماس بگیرید و از راهکارهای ضروری برای حل مشکل استفاده کنید. اخیرا برخی از کاربران وان‌پلاس با مشکل خطوط افقی و عمودی در دستگاه‌های اندرویدی روبرو شده بودند.

کمپانی پس از اینکه متوجه این مشکل شد، سعی کرد آپدیتی را ارائه کند و با در اختیار گذاشتن گارانتی همیشگی، توجه مشتریانش را جلب کرد.

فعال‌سازی سیف مود

اگر برنامه‌هایی که در دستگاه نصب کرده بودید، باعث ایجاد مشکل خطوط عمودی و افقی شده‌اند، می‌توانید به راحتی سیف مود را فعال کرده و این برنامه‌ها را شناسایی و حذف کنید. بنابراین برای فعال‌سازی سیف مود می‌‌توانید دکمه پاور را نگه داشته و بفشارید تا دستگاه ریبوت شده و وارد سیف مود شود.

اگر هنگامی که از سیف مود استفاده می‌کنید، متوجه شدید این مشکل حل شده است، پس می‌‌توانیم نتیجه بگیریم که یکی از برنامه‌های موجود در دستگاه دارد باعث ایجاد خطوط عمودی و افقی در اندروید می‌شود. دستگاه را ریبوت کنید و سپس برنامه‌های اخیرا نصب شده را حذف کنید، این کار را تا زمانی که مشکل حل شود، انجام دهید.

ریست کردن گوشی اندرویدی

هنگامی که هیچکدام از روش‌های بالا کاربردی واقع نشدند و نتوانستید نسبت به حل مشکل خطوط افقی یا عمودی در اندروید اقدام کنید، از راهکار ریست کردن دستگاه کمک بگیرید. احتمالا این روش بتواند مشکل گوشی را رفع کند!

اگرچه با ریست کردن دستگاه تمام تنظیماتی روی گوشی اعمال کرده‌اید، از بین می‌روند و ریست می‌شوند. بنابراین دستگاه‌های بلوتوث ذخیره شده، پسورد وای فای و سایر موارد ریست خواهند شد.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه ارور Android Is Starting Optimizing App را در دستگاه‌های اندرویدی رفع کنیم؟

برای ریست کردن دستگاه خود می‌توانید در ابتدا به تنظیمات مراجعه کنید و سپس روی آپشن Back up and reset ضربه بزنید. روی Reset Phone بزنید و reset all the settings را انتخاب کنید، سپس تمام تنظیمات را ریست کنید. به همین راحتی توانستید گوشی اندرویدی خود را ریست کنید.

اکنون می‌توانید بررسی کنید و ببینید که آیا مشکل خطوط عمودی یا افقی در گوشی اندرویدی شما حل شده است یا خیر. اگر احساس می‌کنید که همچنان با مشکل ایجاد خطوط افقی یا عمودی در صفحه گوشی اندرویدی خود روبرو هستید، می‌توانید سوالات خود را از کارشناسان سایت بپرسید و یا اینکه با مراجعه به یک متخصص گوشی‌های هوشمند، مشکل را رفع کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به سراغ راهکارهایی برای رفع مشکل خطوط افقی یا عمودی در گوشی اندرویدی رفته‌ایم و به شما یاد دادیم که چگونه آنها را رفع کنید. گوشی‌های اندرویدی در سراسر جهان بسیار محبوب هستند ولی این دستگاه‌ها نیز ممکن است مانند سایر دستگاه‌های هوشمند گاهی‌ وقت‌ها با نقص‌هایی روبرو شوند.

یکی از این مشکلات که احتمالا با آن روبرو شده‌اید مشکل ایجاد خطوط افقی یا عمودی بر روی نمایشگر دستگاه اندرویدی است. دلایل زیادی برای ایجاد این مشکل وجود دارند، از بالا بودن دمای دستگاه گرفته تا برنامه‌های مخرب همگی احتمالا موجب خطوط عمودی و افقی در اندروید می‌شوند.

اگرچه هیچ اهمیتی ندارد که این مشکل به چه دلیلی رخ داده است چرا که یافتن راهکارها برای رفع آن مهم خواهد بود. ما در این مطلب چند راهکار کاربردی را برایتان ارائه کردیم که از جمله آنها می‌توانیم به ریست کردن دستگاه، فعال کردن سیف مود، بررسی گوشی از نظر آسیب فیزیکی، دیگر مشکلات شایع و… اشاره کنیم.

شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله را بخوانید، در نهایت به پایان این مطلب رسیده‌ایم. امیدواریم که راهکارهای داده شده برایتان مفید واقع شده باشند و توانسته باشید با استفاده از آنها مشکل خطوط افقی یا عمودی را در اندروید حل کنید. لطفا نظرات و یا سوالات خود را در این باره با ما در میان بگذارید.

نوشته چرا خطوط عمودی یا افقی روی صفحه گوشی اندرویدی ایجاد می‌شوند؟ + معرفی سه راه‌حل اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.