گزارش‌ کاربران مبنی بر ناپایداری تراشه‌های لپ‌تاپی نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل

در حالی که اینتل مدعی است که پردازنده‌های لپ‌تاپی نسل ۱۳ و ۱۴ آنها از مشکلاتی که مدل‌های دسکتاپ را تحت تاثیر قرار داده رنج نمی‌برند، برخی از کاربران گزارش‌هایی مبنی بر ناپایداری در این سری از تراشه‌ها نیز ارائه کرده‌اند.

گزارش‌هایی از کرش و خاموش‌شدن ناگهانی

همانند مشکلات مشاهده‌ شده در پردازنده‌های دسکتاپ نسل ۱۳ و ۱۴، کاربران لپ‌تاپ نیز با مشکلاتی مانند کرش و خاموش‌شدن ناگهانی سیستم مواجه شده‌اند. متیو کسل، بنیان‌گذار شرکت Alderon Games، یکی از افرادی است که این مشکل را در لپ‌تاپ خود که از پردازنده نسل سیزدهم اینتل استفاده می‌کند، تجربه کرده است.

با وجود این گزارش‌ها، اینتل در بیانیه‌ای به دیجیتال ترندز اعلام کرده که “بر اساس تحلیل‌های عمیق، هیچ مشکلی مشابه مدل‌های دسکتاپ در محصولات لپ‌تاپی ما مشاهده نشده است.” اینتل مشکلات گزارش‌شده را به “مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گسترده‌تر” نسبت می‌دهد و به کاربران توصیه می‌کند که در صورت بروز مشکل با سازنده لپ‌تاپ خود تماس بگیرند.

در حالی که اینتل مشکل را انکار می‌کند، اما تداوم گزارش‌ها از سوی کاربران نشان می‌دهد که ممکن است مشکل گسترده‌تر از آن چیزی باشد که اینتل ادعا می‌کند. با نزدیک شدن به زمان عرضه‌ پردازنده‌های نسل جدید Arrow Lake-S در پاییز، باید دید که اینتل چگونه با واکنش منفی بازار به مشکلات ناپایداری نسل‌های قبلی مواجه خواهد شد.

کارشناسان این مشکلات را نشانه‌ای از نقص در CPU می‌دانند و برخی معتقدند که اینتل ممکن است مجبور به فراخوان گسترده و جمع‌آوری تراشه‌های نسل ۱۳ و ۱۴ از بازار شود.

نوشته گزارش‌ کاربران مبنی بر ناپایداری تراشه‌های لپ‌تاپی نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.