تمامی مدل‌های سری گلکسی تب S10 سامسونگ از تراشه‌های مدیاتک استفاده خواهند کرد

شایعات منتشر شده طی چند روز گذشته نشان دادند که برخی مدل‌های خانواده گلکسی تب S10 سامسونگ احتمالا از پردازنده‌های ساخت شرکت مدیاتک استفاده خواهند کرد. اکنون ظاهرا سامسونگ قصد دارد تا گامی قاطعانه‌تر برداشته و تمامی تبلت‌های رده بالا سری گلکسی تب S10 خود را به تراشه Dimensity 9300 پلاس مدیاتک مجهز نماید.

این خبر توسط یک افشاگر معتبر با نام مستعار Ice Universe منتشر شده است. وی مدعی شده که هیچ‌کدام از مدل‌های خانواده گلکسی تب S10 از تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام استفاده نخواهند کرد. در ابتدا شایعه‌ای مطرح شد که نشان می‌داد احتمالا یکی از مدل‌های سری گلکسی تب S10 از تراشه Dimensity ساخت شرکت مدیاتک استفاده خواهد کرد؛ اما خبر جدید نشان‌دهنده تغییر کامل استراتژی سامسونگ است.

بر اساس گزارش‌ها این تبلت‌ها در اکتبر سال 2024 روانه بازار خواهند شد. تصمیم سامسونگ مبنی بر به‌کارگیری تراشه مدیاتک در تمامی مدل‌های سری گلکسی تب S10 احتمالا از عوامل مختلفی ناشی می‌شود. افزایش قیمت پردازنده‌های پیشرفته کوالکام طی سالیان اخیر یکی از دلایل عمده احتمالی برای اتخاذ چنین تصمیمی محسوب می‌شود.

استفاده از پردازنده‌های مدیاتک احتمالا یک تصمیم راهبردی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سامسونگ بوده و به برند کره‌ای امکان می‌دهد تا سری گلکسی تب S10 را با قیمت‌گذاری رقابتی‌تر روانه بازار نماید. نسخه آمریکایی گلکسی تب S10 پلاس با تراشه Dimensity 9300 پلاس اخیرا در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد.

این تراشه پرچمدار فعلی شرکت مدیاتک به‌شمار رفته و بر اساس فرآیند 4 نانومتری تولید شده است. این تراشه مجهز به 8 هسته پردازشی با عملکرد بالا و پردازنده گرافیکی قدرتمند است. به بیان دقیق‌تر، CPU تراشه Dimensity 9300 پلاس از یک هسته پردازشی کورتکس X4 با فرکانس 3.4 گیگاهرتز، سه هسته کورتکس X4 با فرکانس 2.85 گیگاهرتز و چهار هسته‌ کورتکس A720 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز تشکیل شده است. پردازنده گرافیکی نیز از نوع ARM Immortalis-G720 MC12 است.

این تراشه از اتصال وای‌فای 7، بلوتوث 5.4، سنسورهای دوربین حداکثر 320 مگاپیکسلی، ضبط ویدیویی 8K با سرعت 30 فریم برثانیه، نمایشگرهای 4K با نرخ نوسازی 120 هرتزی، حافظه‌های رم LPDDR5X و LPDDR5T و حافظه‌های داخلی UFS 4.0 پشتیبانی می‌کند. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که مهاجرت کامل به تراشه‌های مدیاتک چه دستاوردهایی را برای سامسونگ و مصرف‌کنندگان به‌دنبال خواهد داشت. بی‌تردید مشاهده عملکرد و جایگاه تبلت‌های سری گلکسی تب S10 در بازار رقابتی امروزی امری جالب توجه قلمداد می‌شود.

نوشته تمامی مدل‌های سری گلکسی تب S10 سامسونگ از تراشه‌های مدیاتک استفاده خواهند کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.