شیائومی از دستبند هوشمند باند 9 و ساعت واچ 4 اسپرت رونمایی کرد

لی جون؛ مدیرعامل شیائومی همواره مایل است تا بر روی صحنه شگفتی‌ساز باشد و رویداد سالیانه شب گذشته کمپانی چینی نیز از این قاعده مستثنی نبود. شیائومی علاوه بر معرفی گوشی‌های تاشو جدید خود از طیف وسیعی از گجت‌های پوشیدنی ارتقایافته نیز رونمایی کرد. این گجت‌ها شامل یک ساعت مچی اسپرت پریمیوم، یک دستبند هوشمند ارزان اما کارآمد و ایربادهای TWS با قابلیت کاربری آسان هستند.

شیائومی واچ S4 اسپرت با برچسب قیمتی 2000 یوان (275 دلار/ 250 یورو) روانه بازار می‌شود. این ساعت دارای بدنه تیتانیومی و گلس سافایر است. این ساعت با 4 مدل بند مختلف شامل فلوئوروالاستومر، سیلیکونی، بافته شده و تیتانیوم میلانی روانه بازار می‌شود.

این محصول برای فعالیت‌های مختلف ورزشی مناسب بوده و از قابلیت غواصی تا عمق 40 متری (130 فوتی) پشتیبانی می‌کند. این ساعت توسط موسسه PADI تست شده و گواهینامه غواصی EN13319 را دریافت نموده است. همچنین شیائومی در زمینه الگوریتم‌های ردیابی ورزش (مثلا اندازه‌گیری آستانه لاکتات) با یک کمپانی تولیدکننده ساعت موسوم به Suunto همکاری نموده است.

برای فعالیت‌های تمرینی در فضای باز نیز از 5 صورت فلکی GNSS با قابلیت دریافت دو بانده پشتیبانی می‌شود. بعلاوه این ساعت دارای قابلیت نقشه‌های آفلاین بوده و به لطف وجود eSIM، کاربران از حمل گوشی هوشمند خود نیز بی‌نیاز خواهند بود.

شیائومی واچ S4 اسپرت مجهز به یک نمایشگر اولد 1.43 اینچی با پوشش یاقوت کبود است. حداکثر روشنایی 2200 نیتی این نمایشگر، خوانایی آن در فضاهای غیرمسقف را تضمین می‌کند. شیائومی برای این گجت از یک باتری قدرتمند 586 میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده است. کمپانی ادعا کرده که این باتری با یک نوبت شارژ تا 15 روز شارژدهی خواهد داشت (برای مقایسه جالب است بدانید که شیائومی واچ S3 مجهز به یک باتری 486 میلی‌آمپرساعتی است).

سنسور ضربان قلب و اکسیژن خون در قسمت پشتی ساعت نیز با استفاده از گلس سافایر محافظت می‌شوند. شیائومی ادعا کرده که این سنسور از دقت 97.2 درصدی برخوردار است. یکی از ویژگی‌های جالب شیائومی واچ S4 اسپرت این است که تراشه NFC تعبیه شده در آن می‌تواند به‌عنوان کلید خودرو عمل نماید (این ویژگی تنها برای تعدادی از خودروهای منتخب کار می‌کند).

شیائومی باند 9 برای آن‌دسته از کاربرانی که شیائومی واچ S4 اسپرت را یک گجت گران‌قیمت‌ قلمداد می‌کنند؛ گزینه مناسبی قلمداد می‌شود. شیائومی باند 9 با قیمت‌گذاری پایه 250 یوانی (35 دلاری) به بازار عرضه می‌شود. ورژن NFC این دستبند 300 یوان (42 دلار) قیمت‌گذاری شده است. مدل معمولی دارای بدنه فلزی است؛ اما نسخه سرامیکی ویژه این محصول با قیمت‌گذاری 350 یوانی (48 دلاری) در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

شیائومی باند 9 با چهار مدل رنگی مختلف شامل صورتی، مشکی، سفید و آبی روانه بازار می‌شود. همچنین کاربران با تعویض فوری بندها می‌توانند ظاهری سفارشی را برای ساعت خود رقم بزنند. شیائومی باند 9 با یک نوبت شارژ کامل تا حداکثر 21 روز شارژدهی خواهد داشت. با فعال‌سازی حالت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) مدت زمان شارژدهی باتری تا حداکثر 9 روز کاهش خواهد یافت.

این دستبند دارای موتور لرزشی خطی و 20 حالت ورزشی قابل انتخاب است. شیائومی ادعا کرده که دقت سنسور ضربان قلب نسبت به نسل قبل 16 درصد ارتقاء یافته است. همچنین شیائومی به منظور تشخیص بهتر مشکلات تنفسی در زمان خواب با بیمارستان دانشگاه پکن همکاری نموده است. نسخه NFC این دستبند می‌تواند به‌عنوان کلید خودرو نیز عمل نماید.

ایربادهای شیائومی بادز 5 از طراحی نیمه داخل گوشی استفاده می‌کنند. شیائومی ادعا کرده که کاربران هنگام استفاده از ایریادها به ندرت وجود آنها را درون گوش خود حس خواهند کرد. هر ایرباد تنها 4.2 گرم وزن داشته و با هر نوبت شارژ تا 6.5 ساعت قابل استفاده خواهد بود. این ایربادها با احتساب کیس شارژ مجموعا برای مدت 39 ساعت قابل استفاده خواهند بود.

اینفوگرافی شیائومی واچ S4 اسپرت، شیائومی باند 9 و شیائومی بادز 5

این ایربادها از کدک صوتی بدون اتلاف aptX کوالکام پشتیبانی نموده و توسط تیم Harman AudioEFX تنظیم شده‌اند. قابلیت حذف نویز فعال و کاهش نویز هوشمند برای تماس با 3 میکروفون نیز موجود است. بعلاوه کاربران به قابلیت صدای فضایی و اتصال چند نقطه‌ای نیز دسترسی دارند.

شیائومی بادز 5 دارای گواهینامه حفاظتی IP54 بوده و در نتیجه در برابر نفوذ عرق و آب باران مقاوم خواهد بود. این ایربادها با برچسب قیمتی 700 یوانی (97 دلاری) در دسترس خریداران قرار می‌گیرند.

نوشته شیائومی از دستبند هوشمند باند 9 و ساعت واچ 4 اسپرت رونمایی کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.