وان پلاس نورد ۴ با بدنه‌ای فلزی و تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ معرفی شد

وان پلاس نورد ۴ در رویداد تابستانی این شرکت و در شهر میلان ایتالیا معرفی شد. این دستگاه برخلاف ترند این روز های بازار که گوشی های هوشمند به قاب پشتی شیشه‌ای مجهز می‌شوند، دارای بدنه‌ای فلزی است.

وان پلاس نورد ۴ با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و پشتیبانی از شارژر ۱۰۰ واتی رونمایی شد

تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ وظیفه تامین نیروی پردازشی مورد نیاز OnePlus Nord 4 را بر عهده خواهد داشت. این تلفن هوشمند با ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم به‌همراه ۱۲۸ گیگابایت (UFS 3.1)، ۲۵۶ گیگابایت یا ۵۱۲ گیگابایت (UFS 4.0) حافظه ذخیره‌سازی قابل تهیه خواهد بود.

وان پلاس نورد ۴ به یک صفحه نمایش ۶.۷۴ اینچی Super Fluid AMOLED با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن 1240p مجهز شده است. یک پانچ هول در مرکز بالای نمایشگر برای قرارگیری دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دیده می‌شود.

OnePlus Nord 4

مطابق با گزارش GSMArena، در قاب پشتی این گوشی جدید وان پلاس دو لنز دوربین دیده می‌شود. دوربین اصلی از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال (OIS) و دیجیتال (EIS) برخوردار است. دوربین دوم از نوع اولتراواید بوده و وضوح ۸ مگاپیکسلی دارد. دوربین اصلی OnePlus Nord 4 می‌تواند ویدئو های 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

این گوشی میان‌رده از باتری پرظرفیت ۵,۵۰۰ میلی‌آمپری برخوردار بوده و از شارژ سریع ۱۰۰ واتی پشتیبانی می‌کند. ادعا می‌شود که این دستگاه در کمتر از ۳۰ دقیقه فول شارژ خواهد شد. البته پس از خرید وان پلاس نورد ۴ باید به فکر خرید آداپتور به‌طور جداگانه باشید، زیرا که در جعبه وجود ندارد.

باتری این تلفن هوشمند پس از گذشت ۱,۶۰۰ چرخه شارژ می‌تواند حداقل ۸۰ درصد از ظرفیت خود را حفظ کند. این موضوع می‌تواند خیال کسانی که فکر می‌کنند شارژ سریع باعث تخریب بیش از حد باتری خواهد شد، را راحت کند.

وان پلاس Nord 4

OnePlus Nord 4

وان پلاس از همان ابتدا به دنبال طراحی یکپارچه فلزی بود که نیاز به راه‌حل های نوآورانه داشت. آنها آنتن ها را به شکل U تغییر دادند و ستون های کوچکی را در داخل قاب پشتی گوشی اضافه کردند که به طور مؤثر اندازه آنتن را نصف کرد و باعث تقویت سیگنال شده است. این طراحی جدید «Nordtones» نام دارد و OnePlus Nord 4 در رنگ های مشکی، نقره‌ای و سبز عرضه خواهد شد.

این تلفن هوشمند جدید وان پلاس به ویژگی های هوش مصنوعی مجهز شده است. این دستگاه دارای قابلیت AI Groupfie بوده که با تجزیه و تحلیل عکس های گروهی، اگر کسی پلک زده بود، آن را اصلاح می‌کند. وان پلاس نورد ۴ به‌طور پیش‌فرض با اندروید ۱۴ و رابط کاربری Oxygen OS 14.1 به دست کاربران خواهد رسید. تضمین شده است که این تلفن هوشمند میان‌رده موفق به دریافت ۴ آپدیت سیستم عامل و ۶ سال به‌روزرسانی های امنیتی می‌شود. یعنی OnePlus Nord 4 تا سال ۲۰۳۰ پشتیبانی نرم‌افزاری خواهد داشت.

قیمت و تاریخ عرضه OnePlus Nord 4

نسخه ۱۲ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی وان پلاس Nord 4 با قیمت ۴۹۹ یورو در بازار اروپا عرضه می‌شود. نسخه ۱۶ گیگابایت رم + ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی این دستگاه ۵۹۹ یورو قیمت دارد. پیش‌سفارش‌ این تلفن هوشمند آغاز شده و به علاقه‌مندانی که این گوشی را پیش‌خرید کنند یک ایربادز Nord Buds 3 Pro هدیه داده می‌شود. فروش این گوشی از ۸ آگوست (۱۸ مرداد) آغاز خواهد شد.

وان پلاس Nord 3 با تراشه Dimensity 9000 و دوربین 50 مگاپیکسلی رسما معرفی شد

فروش OnePlus Nord 4 در کشور هند از ۲ آگوست (۱۲ مرداد) شروع می‌شود و نسخه ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی این دستگاه با قیمت ۳۲,۹۹۹ روپیه (معادل ۳۹۴ دلار) قابل تهیه خواهد بود. نسخه ۱۲ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی این تلفن هوشمند با قیمت ۳۵,۹۹۹ روپیه (معادل ۴۳۰ دلار) به دست کاربران می‌رسد؛ و نسخه ۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی وان پلاس نورد ۴ با قیمت ۲۹,۹۹۹ روپیه (معادل ۴۷۸ دلار) در کشور هند عرضه می‌شود.

نظر شما درباره این گوشی هوشمند میان‌رده جدید وان پلاس چیست؟

نوشته وان پلاس نورد ۴ با بدنه‌ای فلزی و تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ معرفی شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.