رشد 6.5 درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در جهان طی 3 ماهه دوم سال 2024

موسسه تحقیقاتی IDC در آخرین گزارش خود پیرامون وضعیت بازار جهانی گوشی‌های هوشمند اعلام کرد که فروش این دستگاه‌ها در 3 ماهه دوم سال 2024 نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد 6.5 درصدی را تجربه کرده است.

فروش کمپانی‌ها برای چهارمین دوره 3 ماهه متوالی افزایش یافت و انتظار می‌رود که این روند روبه رشد تا پایان سال جاری میلادی نیز تداوم داشته باشد. شرکت‌های اپل و سامسونگ همچنان در صدر باقی ماندند و تمامی 5 شرکت برتر موفق به افزایش فروش محصولات خود شدند.

موسسه IDC مدعی شده که هوش مصنوعی و میانگین قیمت فروش بالاتر از جمله دلایل اصلی بهبود وضعیت بازار در حد فاصل ماه‌های آوریل تا ژوئن 2024 به‌شمار می‌روند.

یکی از مدیران ارشد موسسه IDC خاطرنشان کرده که بازار در حال پشت سر گذاشتن روندی روبه رشد بوده و شرکت‌های اپل و سامسونگ از وضعیت موجود بیش‌ترین بهره‌برداری را داشته‌اند. از سوی دیگر تولیدکنندگان چینی که شاهد افزایش فروش تولیدات رده پایین خود بودند؛ در بخش محصولات میان‌رده با چالش مواجه شدند.

این گزارش ادعا می‌کند که 19 درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند مربوط به مدل‌هایی با ویژگی‌های هوش مصنوعی است. این رقم نشان‌دهنده سریع‌ترین نرخ رشد در نوآوری‌های موبایلی IDC است. بدیهی است که رشد فروش گوشی‌های هوشمند در 3 ماهه دوم سال 2024 مدیون تقاضای ضعیف طی سال میلادی گذشته است؛ اما این پدیده کماکان امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد.

برخی از شرکت‌ها برای اطمینان از سودآوری تصمیم به اصلاح مشخصات یا قیمت‌گذاری محصولات خود گرفته‌اند. با این‌حال انتظار می‌رود که در آینده تمامی شرکت‌ها از فناوری‌های هوش مصنوعی استفاده کنند. این فناوری‌ها پس از 5G و طراحی تاشو، عامل بعدی رشد بازار به‌شمار خواهند رفت.

نوشته رشد 6.5 درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در جهان طی 3 ماهه دوم سال 2024 اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.