دلایل رخ دادن صفحه بنفش در اندروید و آیفون چیست و چگونه آن را رفع کنیم؟

در این مطلب به سراغ بررسی دلایل رخ دادن مشکل صفحه بنفش در دستگاه‌های اندرویدی و آیفون رفتیم و می‌خواهیم با این راهکارها این مشکل را رفع کنیم. خیلی وقت‌ها در هنگام استفاده از گوشی متوجه می‌شویم که صفحه گوشی به رنگ بنفش تغییر کرده است! اگر اطلاعات خاصی در این زمینه نداشته باشید احتمالا در آن زمان بسیار نگران و آشفته خواهید شد.

مخصوصا وقت‌هایی که دستگاه روی زمین می‌افتد، چنین اتفاقاتی نگران‌کننده خواهند بود. بسیاری از کاربران اظهار داشتند که گوشی آنها پس از آنکه به صورت غیر عمدی روی زمین افتاده بود، برخی از نقاط صفحه در مدت زمان کمی به رنگ بنفش تغییر کرده است.نکته بدتر ماجرا اینجاست که این نقاط بنفش پس از گذشت چند روز کل صفحه را فرا گرفتند و گوشی به صورت کامل غیر قابل استفاده شده بود.

جدای از آنکه ممکن است دستگاه دچار آسیب سخت‌افزاری شده باشد، دلایل زیادی نیز برای به وجود آمدن این مشکل وجود دارد. این مشکل در دستگاه‌های سامسونگ، وان پلاس و آیفون نیز رخ داده است پس تنها به یک مدل از گوشی ختم نخواهد شد. قبل از اینکه به نزدیک‌ترین تعمیرگاه بروید، به شما توصیه می‌کنیم که راهکارهای موجود در این مطلب را بخوانید.

چرا که ما علاوه بر اینکه دلایل به وجود آمدن این مشکل را برای شما ذکر کرده‌ایم قصد داریم راهکارهای مهمی را برای شما ارائه کنیم که می‌توانید با استفاده از آنها مشکل صفحه بنفش را در گوشی اندرویدی یا آیفون خود حل کنید. با ما همراه باشید.

دلایل رخ دادن صفحه بنفش در اندروید و آیفون

یکی از دلایل مهمی که ممکن است در گوشی با صفحه بنفش شروع شوید آسیب سخت‌افزاری خواهد بود. جدای از مشکلات سخت‌افزاری، صفحه بنفش ممکن است به دلیل دمای بالای دستگاه، برنامه‌های دچار مشکل، دستگاه‌های متصل به گوشی و سایر موارد رخ دهد. بیاید در ادامه به سراغ بررسی این راهکارها برویم و از شر صفحه بنفش در گوشی خلاص شویم:

ریبوت کردن

شما می‌توانید در ابتدا گوشی اندرویدی و آیفون خود را ریبوت کنید و سپس بررسی کنید و ببینید که آیا مشکل صفحه بنفش در این دستگاه‌ها حل شده است یا خیر. برای انجام این کار از مراحل پایین کمک بگیرید:

اندروید

مرحله 1: از هوم اسکرین به پایین سوایپ کنید تا نوتیفیکیشن سنتر را ببینید. سپس دوباره با انگشتان خود به پایین سوایپ کنید تا منوی سریع باز شود.

این مطلب را نیز بخوانید: دلیل ظاهر شدن صفحه سفید در گوشی‌های اندرویدی چیست؟ + راهکار

مرحله 2: روی دکمه پاور بزنید و Restart را انتخاب کنید.

آیفون

مرحله 1: روی دکمه پاور یا هر دکمه صدا بزنید تا زمانی که منو ظاهر شود. حالا به مرحله بعدی بروید.

مرحله 2: از دکمه اسلایدر استفاده کنید تا دستگاه را خاموش کنید. سپس تا زمانی روی دکمه پاور فشار دهید تا دستگاه دوباره روشن شود. حالا بررسی کنید و ببینید که آیا مشکل صفحه بنفش در گوشی آیفون شما حل شده است یا خیر. اگر همچنان این مشکل را مشاهده کردید، به سراغ ترفند بعدی بروید.

جدا کردن دستگاه‌های دیگر

شما می‌توانید درایوهای خارجی مانند SSDs ،hard drives ،USB drives ،micro-SD cards و غیره را به دستگاه متصل کنید. به لطف استفاده اپل از پورت تایپ سی در دستگاه‌ها، شما می‌توانید از سایر دستگاه‌های خارجی برای اتصال به سری آیفون 15 استفاده کنید.

اما تنها یک دستگاه دچار مشکل می‌تواند نمایشگر دستگاه را با مشکل مواجه کند و موجب رخ دادن صفحه بنفش شود‌. بنابراین بهتر است که هرچه زودتر نسبت به جداسازی این دستگاه‌ها اقدام کرده و دستگاه را ریبوت کنید.

بررسی صفحه بنفش در سیف مود در اندروید

شما می‌توانید با روشن کردن حالت سیف مود در دستگاه اندرویدی خود نسبت به رفع مشکل صفحه بنفش اقدام کنید، برای انجام این کار از مراحل پایین اقدام کنید:

مرحله 1: با استفاده از منوی سریع روی دکمه پاور بزنید و سپس روی Shut Down به مدت چند ثانیه نگه داشته باشید.

مرحله 2: گوشی اندرویدی خود را ریبوت کنید و وارد سیف مود شوید.

حالت سیف مود برنامه‌های شخص ثالثی که روی دستگاه در حال اجرا شدن هستند را مسدود می‌کند. پس اگر در این حالت هیچ مشکلی برای صفحه بنفش مشاهده نمی‌کنید، احتمالا یکی از برنامه‌های نصب شده روی دستگاه دلیل به وجود آمدن این مشکل باشند. پس در اینجا از حالت سیف مود خارج شوید و برنامه مزاحم را پاک کنید. از مراحل پایین کمک بگیرید:

مرحله 1: وارد تنظیمات شوید و سپس روی Apps ضربه بزنید و پس از آن گزینه All apps را انتخاب کنید.

مرحله 2: برنامه‌هایی را که اخیرا روی دستگاه نصب کرده بودید بیابید و روی آن بزنید. پس از آن گزینه Uninstall را انتخاب کنید.

اورکلاک نکنید! (مناسب اندروید)

استفاده از برنامه‌های شخص ثالث برای اورکلاک دستگاه اندرویدی ممکن است منجر به ایجاد صفحه بنفش شود. پس سعی کنید اورکلاک نکنید و گوشی اندرویدی خود را ریبوت کنید. در هر صورت اگر با این کار مشکل حل نشد، به ترفند بعدی مراجعه کنید و نسبت به بررسی دمای دستگاه اقدام کنید.

بررسی دمای دستگاه

در طول زمان‌های طولانی استفاده از دستگاه برای مثال بازی کردن و یا ضبط ویدیو، گوشی دمای بیشتری به خود می‌گیرد و ممکن است کمی گرم شود. در چنین وقت‌هایی باید سعی کنید که دستگاه را خنک کرده و پس از مدتی دوباره امتحان کنید و ببینید که آیا مشکل صفحه بنفش در این دستگاه حل شده است یا خیر.

ریست فکتوری

اگر هیچ کدام از راهکارهای بالا مفید واقع نشدند دیگر وقت آن رسیده است که از ریست فکتوری استفاده کنید و تمام اطلاعات دستگاه را پاک کنید. اگر دیتای مهمی روی گوشی خود دارید حتما قبل از انجام این کار از اطلاعات دستگاه خود بکاپ تهیه کنید و سپس به ریست فکتوری اقدام کنید. برای انجام این کار از مراحل پایین پیش بروید:

اندروید

مرحله 1: وارد تنظیمات شوید و به System بروید. پس از آن آپشن Reset را انتخاب کنید.

مرحله 2: گزینه Erase all data را انتخاب کنید و از دستورالعمل‌ها پیش بروید تا دستگاه ریست شود. مراحل انجام این کار برای آیفون در پایین قرار داده شده است.

آیفون

مرحله 1: وارد برنامه تنظیمات شوید و به General وارد شوید.

مرحله 2: در اینجا گزینه Transfer or Reset iPhone را انتخاب کنید.

مرحله 3: روی Erase All Content and Settings بزنید.

از دستورالعمل‌ها پیش بروید تا اطلاعات دستگاه را پاک کنید، سپس دوباره گوشی را راه‌اندازی کنید.

آسیب سخت‌افزاری

اگر دستگاه دچار آسیب سخت‌افزاری شده باشد، هیچکدام از روش‌های بالا کاربردی نخواهند بود. هنگامی که صفحه بنفش شده باشد، بدون شک دستگاه دچار آسیب سخت‌افزاری شده و صفحه ترک خورده باشد.

این مطلب را نیز بخوانید: چند راهکار برای رفع مشکل صفحه سیاه در گوشی‌های سامسونگ

متاسفانه در این وقت‌ها هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید. تنها راه این است که نمایشگر جدیدی برای دستگاه خریداری کنید. بهترین و امن‌ترین روش این است که به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید و گوشی خود را تعمیر کنید.

در بیشتر مواقع، باید نمایشگر را عوض کنید یا اینکه به سراغ یک گوشی جدید بروید.

جمع‌بندی

ما سعی کردیم که در این مطلب به سراغ ترفندهایی برای حل مشکل صفحه بنفش برویم. صفحه بنفش در دستگاه‌های اندرویدی و آیفون رخ می‌دهد و معمولا پس از ضربه خوردن به دستگاه اتفاق می‌افتد. بسیاری از کاربران از این مشکل ناراضی هستند و اظهار داشته‌اند که این مشکل گاهی وقت‌ها رخ می‌دهد.

فرقی نمی‌کند آیفون داشته باشید یا گوشی اندرویدی، چون به هر حال این مشکل در برخی از دستگاه‌ها رخ می‌دهد. مهم نیست که صفحه بنفش به چه دلیلی اتفاق افتاده باشد، چرا که باید به دنبال راهکارهایی برای حل این مشکل بگردید.

البته ما در این مطلب به سراغ راهکارهایی برای حل این مشکل رفتیم که برای مثال می‌توانیم به رفع آسیب سخت‌افزاری، ریست فکتوری، بررسی دمای دستگاه، فعال کردن سیف مود، ریبوت کردن و غیره اشاره کنیم.

در هر صورت، اکنون به پایان این مطلب رسیدیم. امیدواریم که این راهکارها برای شما مفید واقع شده باشند و توانسته باشید صفحه بنفش را در اندروید و آیفون حل کنید. لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید.

نوشته دلایل رخ دادن صفحه بنفش در اندروید و آیفون چیست و چگونه آن را رفع کنیم؟ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.