چگونه ارور Android Is Starting Optimizing App را در دستگاه‌های اندرویدی رفع کنیم؟

در این مطلب به شما یاد می‌دهیم که چگونه ارور Android Is Starting Optimizing App را در دستگاه‌های اندرویدی حل کرده و با ترفندهای خاصی به راحتی از دستگاه اندرویدی خود مانند گذشته استفاده کنید. قبل از اینکه به سراغ ارائه ترفندهایی برای حل این مشکل برویم بیایید در ابتدا به دلایلی که ممکن است منجر به ایجاد این ارور شوند نگاهی بیندازیم.

برای مثال برنامه‌هایی که اخیرا نصب شده‌اند ممکن است با دستگاه ناسازگار باشند، همچنین شما باید ورژن دستگاه اندرویدی خود را آپدیت کرده تا این مشکل حل شود. احتمال دیگری نیز وجود دارد این است که به احتمال زیاد به جای اینکه یک برنامه را روی حافظه دستگاه ذخیره کنید، آن را در کارت حافظه سیو کردید.

حافظه پنهان دستگاه اندرویدی شما نیز ممکن است در به وجود آمدن این ارور نقشی اساسی داشته باشد. یا برنامه‌ای که دانلود کرده‌اید، احتمالا به درستی نصب نشده است، پس تعجبی ندارد که دائما ارور فوق را دریافت کنید. مهم نیست که این مشکل به چه دلایلی رخ داده است.

چرا که باید راهکارهایی برای حل این مشکل پیدا کرده و سپس آن را رفع کنید. ما در ادامه به سراغ بررسی این ترفندها رفتیم، پس برای اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

چند روش برای حل ارور Android Is Starting Optimizing App

ارور Android Is Starting Optimizing App معمولا گاهی وقت‌ها در دستگاه‌های اندرویدی ظاهر می‌شود و کاربران به دنبال روش‌هایی برای حل آن می‌گردند.

کمی صبر کنید

هنگامی که چنین چیزی را مشاهده کردید، کمی صبر کنید؛ یعنی قبل از اینکه به سراغ روش‌هایی برای حل آن برویم، به شما توصیه می‌کنیم که کمی صبر کنید و بگذارید که دستگاه به صورت خودکار این مشکل را رفع کند.

معمولا دستگاه‌هایی که قدرت CPU پایینی دارند، در هنگام انجام چنین کارهایی به مدت بیشتری برای پردازش نیاز دارند. در روش بعدی می‌توانید شارژر را از گوشی جدا کنید و دوباره دستگاه را ریستارت کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: نحوه تغییر نوع فایل (پسوند) در گوشی‌های اندرویدی + معرفی چند راهکار

خارج کردن دستگاه از شارژ و ریستارت مجدد آن

اگر هنگامی که شارژر را به گوشی متصل کرده‌اید، دائما دستگاه را ریستارت می‌کنید احتمالا در هنگام استفاده از برنامه‌ها با ارور Android Is Starting Optimizing App مواجه شوید. برای رفع آن بهتر است که یک بار شارژر را از دستگاه جدا کرده و سپس گوشی را ریستارت کنید. احتمالاً اکنون این مشکل حل شود و زمان فعال‌سازی نیز کاهش یابد.

جایگذاری مجدد کارت حافظه

درآوردن و جایگذاری دوباره کارت حافظه یکی دیگر از راهکارهای مفید است. هنگامی که دستگاه اندرویدی شما به صورت کامل خاموش شد، می‌توانید به صورت دستی کارت حافظه را خارج کرده، کمی صبر کنید و سپس آن را در دستگاه جایگذاری کنید.

هنگامی که این کار به پایان رسید، روی دکمه پاور به مدت چند ثانیه نگه داشته باشید و سپس مجدداً دستگاه را ریستارت کنید. در نهایت بررسی کنید و ببینید که آیا این مشکل حل شده است یا خیر.

استفاده از سیف مود

استفاده از قابلیت سیف مود در دستگاه‌های اندرویدی به شما امکان می‌دهد تا بدون هیچ دردسری از برنامه‌ها استفاده کنید و مرتبا ارور Android Is Starting Optimizing App را در هنگام باز کردن برخی از برنامه‌ها دریافت نکنید. در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که چگونه این کار را انجام دهید:

مرحله 1: روی دکمه پاور به مدت چند ثانیه نگه داشته باشید تا منو ظاهر شود سپس دکمه خاموش را لمس کرده و نگه داشته باشید.

مرحله 2: در اینجا سیف مود را انتخاب کنید و سپس به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

اگر مشکل رفع شد، برنامه‌ای که به تازگی نصب کرده‌اید مسئول رخ دادن این ارور خواهد بود. پس برای حل آن می‌توانید برنامه را حذف کرده و این مشکل را حل کنید. علاوه بر آن دستگاه خود را ریبوت کنید تا از حالت سیف مود در اندروید خارج شود.

حذف برنامه‌های اخیرا نصب شده روی دستگاه

گاهی وقت‌ها برنامه‌های مشخصی ممکن است با نسخه اندروید دستگاه سازگاری نداشته باشند. هنگامی که این مشکل رخ می‌دهد، هنگامی که بخواهید گوشی را ریستارت کنید، دستگاه در حالت بهینه‌سازی متوقف می‌شود. اگر متوجه شدید که این مشکل پس از نصب کردن یک برنامه مشخص رخ داده است هرچه سریع‌تر آن برنامه را از دستگاه اندرویدی خود حذف کنید. در ادامه نحوه انجام این کار را برای شما توضیح داده‌ایم:

مرحله 1: روی برنامه‌ای که می‌خواهید آن را حذف کنید به مدت چند ثانیه نگه داشته باشید و پس از آنکه چندین آپشن در اینجا ظاهر شد روی Uninstall بزنید. سپس به گام بعدی بروید.

مرحله 2: سپس روی اوکی بزنید تا تایید شود. این مراحل را تکرار کنید تا سایر برنامه‌هایی که اخیرا نصب کرده‌اید را از گوشی حذف کنید.

نکته: شما می‌توانید به صورت دستی آخرین آپدیت‌ها را روی دستگاه خود نصب کنید. این کار باعث می‌شود که برنامه‌های سازگار با ورژن دستگاه خود را بیابید و دیگر در هنگام ورود به برنامه‌ها با مشکلی روبرو نشوید.

پاک کردن حافظه پنهان

دستگاه شما هر نوع حافظه پنهانی را جمع آوری می‌کند. پس اگر نتوانیم از راه معمولی آنها را پاک کنیم باید از روش‌های دیگری برای پاکسازی حافظه پنهان استفاده کنیم. با این کار مشکل دریافت ارور بهینه‌سازی نیز حل می‌شود. برای انجام این روش از مراحل پایین استفاده کنید:

نکته: البته باید به این نکته نیز توجه کنید که ممکن است این آپشن در برخی از دستگاه‌های اندرویدی جدید در دسترس نباشد.

مرحله 1: دستگاه را خاموش کنید سپس روی دکمه افزایش صدا و دکمه پاور نگه داشته تا زمانی که دستگاه روشن شود. سپس به گام بعدی بروید.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه پردازنده گوشی اندرویدی را تشخیص دهیم؟ + نحوه شناسایی CPU

مرحله 2: از صفحه نمایش یا دکمه‌های افزایش یا کاهش صدای دستگاه استفاده کنید و گزینه Wipe Cache Partition را انتخاب کنید. حالا به مرحله سوم بروید.

مرحله 3: روی دکمه پاور بزنید تا آن را انتخاب کنید.

هنگامی که این کار به پایان رسید دستگاه اندرویدی شما به صورت معمولی می‌تواند ریبوت شود. در نهایت بررسی کنید که آیا ارور Android Is Starting Optimizing App در دستگاه رفع شده است یا خیر.

جمع‌بندی

ما سعی کردیم در این مطلب هر راهکاری که بتوانید با استفاده از آن ارور Android Is Starting Optimizing App را در گوشی اندرویدی خود حل کنید برای شما ارائه کنیم. گوشی‌های اندرویدی گاهی وقت‌ها دچار باگ‌های مختلفی می‌شوند و توسعه دهندگان نیز همیشه سعی می‌کنند تا با ارائه آپدیت‌های جدید مشکل باگ‌ها را حل کنند و ویژگی‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار دهند.

یکی از این باگ‌ها ارور Android Is Starting Optimizing App است که احتمالا در هنگام باز شدن برنامه‌ها رخ می‌دهد. این مشکل به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود، از برنامه‌های به درستی نصب نشده بگیرید تا ناسازگار بودن برنامه به ورژن اندرویدی دستگاه همگی در اینجا نقش دارند.

اهمیتی ندارد که این مشکل به چه دلیلی رخ داده است چرا که نکته مهم و اساسی این است که به سراغ یافتن راهکارهایی برای حل آن بروید. ما در این مقاله به برخی از این راهکارها پرداختیم که برای مثال می‌توانیم به استفاده از سیف مود، حذف برنامه‌های اخیرا نصب شده روی دستگاه، پاک کردن حافظه پنهان و غیره اشاره کنیم.

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید سپاسگزاریم. امیدواریم این راهکارها برای شما مفید واقع شده باشند و توانسته باشید با استفاده از آنها ارور Android Is Starting Optimizing App را در دستگاه اندرویدی خود حل کنید. لطفا نظرات و سوالات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

نوشته چگونه ارور Android Is Starting Optimizing App را در دستگاه‌های اندرویدی رفع کنیم؟ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.