کاربران اروپایی تا چند هفته دیگر قادر به سایدلود برنامه‌ها در iOS خواهند بود

مارک گورمن: خبرنگار نشریه بلومبرگ در گزارش اخیر خود مدعی شده که شرکت اپل در تدارک تقسیم فروشگاه اپ استور خود طی هفته‌های آینده است. ظاهرا درخواست‌های مطرح شده از جانب اتحادیه اروپا، غول کوپرتینویی را وادار کرده تا مجوز دانلود برنامه‌های متفرقه در این منطقه را صادر نماید.

آقای گورمن در ادامه خاطرنشان می‌کند که اپل در حال آماده‌سازی زمینه‌های لازم برای ایجاد برخی تغییرات در فروشگاه اپ استور ویژه اتحادیه اروپا است. این تغییرات به منظور تطبیق اپ استور با قانون جدید بازارهای دیجیتال (DMA) در منطقه اتحادیه اروپا اعمال خواهند شد.

به‌نظر می‌رسد که اپل در راستای پیروی از الزامات قانونی جدید در حال برنامه‌ریزی اجرای برخی تغییرات طی هفته‌های آینده است. جداسازی فروشگاه اپ استور اتحادیه اروپا از سایر مناطق جهان از جمله این اقدامات به‌شمار می‌رود. روز 7 مارس (17 اسفند ماه) آخرین مهلت اپل برای پیروی از قانون جدید خواهد بود. بنابراین غول آمریکایی برای اعمال تغییرات لازم تنها در حدود 7 هفته فرصت خواهد داشت.

هفته گذشته تیم کوک؛ مدیرعامل اپل با مارگارت وستاگر؛ رئیس واحد ضد انحصاری اتحادیه اروپا در محل Apple Park ملاقات کرد. در این دیدار، نمایند اتحادیه اروپا بار دیگر تعهد آتی اپل را به تیم کوک یادآوری کرد. پس از اعمال تغییرات لازم، کاربران اتحادیه اروپا قادر به نصب اپ استورهای متفرقه و برنامه‌های دریافتی از منابعی به غیر از اپ استور خواهند بود.

همچنین اپل موظف است تا فرصت تبلیغ پیشنهادات در خارج از فروشگاه اپ استور و استفاده از سیستم‌های پرداخت متفرقه را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد. بر اساس پیش‌بینی‌ها قانون جدید بازارهای دیجیتال (DMA) اپل را وادار به ایجاد تغییرات مهمی در اپ استور، فیس تایم و سیری در کشورهای اروپایی خواهد کرد.

نوشته کاربران اروپایی تا چند هفته دیگر قادر به سایدلود برنامه‌ها در iOS خواهند بود اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.