ایردراپ داگز: عجیب‌ترین پروژه تلگرامی!

تعداد بازی‌ها و ایردراپ‌های تلگرامی انقدر زیاد شده که شاید وقتی با یک عنوان جدید روبه‌رو می‌شید، بیشتر از اینکه احساس خوشحالی کنید، حس خستگی سراغ‌تون میاد! به خودتون می‌گید اصلا بذار ببینم این قبلیا قراره پول بشن.

شرایط اکثریت، مثل افرادی شده که وارد یه هیئت شدن و هی سینه زدن و روضه گوش دادن تا موقع شام برسه! بعد حالا زمانش که شده، میان میگن این یه دونه روضه رو هم گوش بدین تا بجاش یه ماست هم کنار غذاتون بذاریم و شما هم به امید چرب و چیلی‌تر شدن این غذای پایانی، باقی رو هم قبول می‌کنید ولی هرچقدر به آخر شب نزدیک‌تر می‌شیم، نگران می‌شین که اصلا غذایی در کار هست؟ نکنه اون چایی اول که اسمش نات‌کوین بود رو هم صرفا واسه نمک گیر کردن بهم دادن و الان هرچی سینه زدیم واسه اعتبار دادن به تکیه صاحب هیئت بوده و تهش با یه شکلات باید خداحافظی کنیم؟!

حالا اینا رو گفتم تا بدونید شرایط فعلی چطوره و بعدش یه پروژه‌ای رو معرفی کنم که اگر قرار به دادن شام بود، این رو هم نوشابه کنارش بکنید!

پروژه داگز، اسم همین نوشابه هست که البته دلیل انتخابش، بیشتر از هرچیزی به کمی متفاوت بودن و البته سرعت بسیار عجیب رشدش برمی‌گرده و قراره با همدیگه بررسی کنیم آیا داگز، قراره یک نوشیدنی شیرین و گوارا باشه یا یک محصول قندی و مضر؟

داگز خیلی جدیده!

این پروژه که فعلا اسم بازی رو هم نمی‌شه روش گذاشت، خیلی جدیده و اولین پست تلگرامیش رو ۹ جولای یعنی ۱۹ تیر ماه منتشر کرد و در همین روز بازیش شروع شد! نکته جالب هم اینکه در طی تنها ۲۴ ساعت موفق به گرفتن یک میلیون یوزر شد که نشون می‌ده مارکتینگ و پشتوانه تبلیغاتی خیلی خوبی رو قبل از آغاز فراهم کردند که انقدر سریع، به چنین رقم فوق‌العاده‌ای رسیدند!

فعلا که بازی نیست!

با اینکه ظاهر مینی اپ با اون آیکون بامزه‌اش خیلی به بازی شبیه هست ولی هیچ گیمی داخل اون قرار نداره و عجیب‌تر اینکه حتی تسکی هم داخلش نیست! یعنی از یک بازی مثل میجرز هم ساده‌تره و تنها کاری که باید بکنید، اینه که عضوش بشید تا بر اساس یک سری فاکتور، بهتون امتیاز بازی که اسمش داگز هست رو بده!

الهام گرفته از اسپاتی!

اسپاتی نام یکی از استیکرهای تلگرام هست که داگز در اولین پست تلگرامی خودش ادعا می‌کنه که اسپاتی توسط پاول دوروف ساخته شده و براش بسیار محبوب است! داگز می‌گه که فقط یک میم کوین نیست بلکه بومی‌ترین میم کوین موجود برای تلگرام هست چون بر اساس چنین استیکری درست شده و در واقع تصویر لوگوی بازی هم، چهره همین اسپاتی است!

خب حالا کار این داگز چیه؟ اگر به مطالبی که در کانال تلگرام آن‌ها منتشر شده دقت کنیم، می‌بینیم حتی یک بار هم از واژه گیم به معنی بازی استفاده نکردند و در واقع ما با یک بازی تلگرامی روبه‌رو نیستیم و شاید هیچ‌وقت هم روبه‌رو نشیم! داگز کلا خیلی ساده هست، مثل همین ظاهر خودش و فقط باید عضوش بشید که به شما بر اساس چهار تا فاکتور، داگز می‌ده!

اولین، مهم‌ترین و ساده‌ترین فاکتور، سابقه شما در تلگرام هست که هرچقدر یک یوزر قدیمی‌تر باشید، مقدار داگز بیشتری کسب می‌کنید! مثلا به من در هنگام عضویت اعلام کرد که ۱۰ سال پیش عضو شدم و در بین ۵ درصد کاربر تاپ تلگرام قرار دارم! به همین خاطر هم بهم ۷۵۶۴ تا داگز داد! البته اگر انقدر بهم سگ واقعی می‌داد خب واقعا ارزشمند بود ولی فقط امتیازی داده که مثل تقریبا همه بازی‌ها دیگه، همون باد هواست، مگر اینکه این باد در جایی مثل آسیاب بادی بوزه و تبدیل به انرژی و ارزش بشه! اما فعلا که اکثر این بادها جای تولید انرژی، از کاربرها انرژی گرفته و تبدیل به یه باد دیگه برای همه شده!

دومین فاکتور هم در دادن امتیاز، داشتن تلگرام پریمیوم هست که البته امتیازی که بابت اون بهتون می‌دن اصلا قابل قیاس با سابقه کاربری‌تون نیست! بابت تلگرام پریمیوم ۳۰۰ داگز داده می‌شه که در مقابل اون ۷۵۶۴ تای اول که به من داد واقعا رقم ناچیزی هست. البته این نکته مثبتیه که باعث می‌شه تفاوت کاربران معمولی با پریمیوم در این امتیاز اولیه زیاد نشه.

خب حالا وارد داگز شدیم، بعدش چی؟ رسما هیچی! می‌تونید با یک خداحافظی هم خودتون هم این سگ‌ها رو خوشحال کنید مگر اینکه هدف‌تون این باشه که از طریق معرفی دوستاتون به بازی و انجام این عمل ساده و البته فعلا بی‌هدف، اونا رو هم عضو این ایردراپ کنید! در واقع همون فاکتور سوم که می‌شه باهاش داگز بیشتری کسب کرد.

برای این کار هم باید در تب سوم برید و روی گزینه اینوایت فرندز بزنید. نکته جالب اینه که تعداد داگزی که با ورود هر فرد می‌گیرید بستگی به همون سابقه فرد در تلگرام داره و هر چقدر قدیمی‌تر باشه و طبیعتا داگز بیشتری بگیره، به شما هم بابت این دعوت، امتیاز بیشتری می‌ده. بابت این داستان ۵ درصد از مقدار امتیازی که گیر اون فرد میاد، به شما اضافه خواهد شد.

فاکتور چهارم با عنوان بوست اسکور رو هم جدیدا اضافه کردن که البته یک گزینه پولیه و قراره تا ۱۵ جولای یعنی ۲۵ تیر ماه فعال باشه! به این شکل هم هست که بابت خرید هر استارز از تلگرام، یک داگز به شما تعلق می‌گیره که البته دو تا نکته هم داره! اول اینکه قیمتش واقعا بالاست! مثلا به منی که ۷۵۶۴ تا داگز فقط واسه سابقه فعالیتم داد، در اینجا ارزشش طبق بهایی که داره داگزها رو می‌فروشه، به رقم حدودی ۱۷۰ یورو یعنی بالاتر از ۱۰ میلیون تومن می‌رسه که خب منطقی نیست! نکته دوم هم اینه که داگز اعلام کرده ۱۰۰ درصد از مبلغی که بابت این فروش بدست میاره رو به خیریه می‌ده و هیچی خودش برنمی‌داره! امری که اگر درست باشه، خب نشان می‌ده که این سگ‌ها در ماه محرم دنبال ثواب هستند نه پختن کباب!

خب دیگه، جز این موارد، فعلا کار خاصی نمی‌شه کرد و هیچ تسکی هم وجود نداره! حتی برای عضویت در گروه تلگرام و توییتر هم هیچی حتی در حد یه استخون هم پرداخت نمی‌شه و از اونجایی که این پروژه خیلی جدیده، باید منتظر موند و دید آیا در آینده شاهد تغییرات و اضافه شدن بخش‌های جدید براش خواهیم بود یا کلا در نقش همین دفترچه خاطرات صرفا با همین سیستم عضویت می‌خواد ادامه بده!

خودشون هم می‌گن که در همین مدت، کلی پیج و کانال فیک ساخته شده و باید دقت کنید که اشتباهی جای دیگه عضو نشید، لینک اصلی باتش رو هم از اینجا می‌تونید استفاده کنید که اگر دوست داشتید، از طریق اون عضو بشید.

در حال حاضر هم اعضای کانال تلگرامش به نزدیکی رقم شگفت انگیز ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده، اون هم در شرایطی که عمر فعالیتش حتی به چهار روز هم نرسیده و کانال توییترش هم دو روز پیش تازه راه افتاد که در طی کمتر از ۴۸ ساعت، اعضاش حدود ۴۴ هزار نفره و شاید دلیل اصلیش این باشه که بابت عضویت در اون، امتیازی به کسی داده نمی‌شه! خود کاربرها هم در سه روز نخست به ۱۰ میلیون نفر رسیدن که به راستی خارق العاده هست و الان هم در لیدربور خود داگز، تعدادشون رو ۱۱.۷ میلیون نفر نوشته که طبق معمول، کلی ایرانی عزیز بین‌شون دیده می‌شه!

همچنین این رو هم اضافه کنم که این پروژه نه سایت داره، نه رود مپ نه وایت پیپر و خلاصه مثل سگ اصحاب کهف که انگار بعد از ۳۰۰ سال تازه از غار بیرون اومده باشه، به قدیمی‌ترین روش ممکن داره زیست می‌کنه اما خب یوزرهای خیلی زیادی رو گرفته که شاید براشون همین سادگی و متفاوت بودنش باعث شده تا چنین جذابیتی داشته باشه و به قول خودش، بومی‌ترین میم کوین تلگرامه و واسه همین خواسته رفتار و شکل بازیش هم، مثل همین بومی‌ها باشه!

نوشته ایردراپ داگز: عجیب‌ترین پروژه تلگرامی! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.