دلیل نمایش پیام Challenge Required در اینستاگرام چیست و چگونه آن را رفع کنیم؟

در این مقاله به سراغ بررسی دلایل مشاهده پیام Challenge Required در اینستاگرام رفته‌ایم و می‌خواهیم با هم یاد بگیریم که چگونه آن را رفع کنیم. اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها در جهان است و همه روزه کاربران زیادی از آن برای به اشتراک‌گذاری اتفاقات روزمره خود استفاده می‌کنند.

اما این برنامه نیز گاهی با مشکل روبرو می‌شود و اصلا جای تعجب نیست. با این حال همیشه طراحان و توسعه‌دهندگان برنامه‌ها سعی می‌کنند با ارائه آپدیت‌های جدید، مشکلات ریز و بزرگ برنامه‌ها را رفع کنند. در هر صورت، وجود باگ‌های کوچک نیز ممکن است تجربه استفاده از برنامه را کاهش دهند.

یکی از این ارورهایی که ممکن است گاهی وقت‌ها در اینستاگرام با آن روبرو شوید، پیام Challenge Required است! البته شاید در هنگام ورود به برنامه، حذف اکانت و یا موقعی که سعی دارید اینستاگرام را باز کنید، این ارور را مشاهده کنید.

وقتی که این ارور را مشاهده کردید، متوجه خواهید شد که برنامه متوقف می‌شود. در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که ارور Challenge Required چیست و چگونه باید آن را رفع کنید. پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ارور Challenge Required چیست و چرا در اینستاگرام ظاهر می‌شود؟

اینستاگرام نیز مانند تمام پلتفرم‌های فضای مجازی برای کاهش عملکرد و جلوگیری از وجود ربات‌ها از اقدامات مختلفی استفاده می‌کند. در نتیجه اگر متوجه چیزهای مشکوکی شده‌اید، از هشتگ‌ها گرفته تا ایجاد کامنت‌های بسیار در زمان کوتاهی و ورود به اکانت اینستاگرام توسط یک دستگاه دیگر ناشناس، همگی در اینجا بسیار حساس و مشکوک تلقی می‌شوند و هر چه زودتر باید دلیل آنها را متوجه شوید.

اگر در زیر پست‌ها چندین کامنت بگذارید، یا افراد زیادی را در یک زمان دنبال کنید و… اینستاگرام برای حفظ اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کاربران سعی می‌کند که فعالیت شما را محدود یا به بیانی دیگر لیمیت کند! معمولا این محدود شدن با عبارت Challenge Required به نمایش گذاشته می‌شود.

این مطلب را نیز بخوانید: حذف لیست پیشنهاد اکانت‌ در اینستاگرام؛ چگونه از شر بخش پیشنهادات فالو اینستاگرام خلاص شویم؟!

پس از مشاهده این ارور، باید تایید کنید که ربات نیستید و می‌خواهید به عنوان یک آدم واقعی به این اکانت دسترسی داشته باشید. البته گاهی وقت‌ها نیز امکان دارد که این ارور به دلیل سرعت پایین اینترنت یا مشکلات سرور رخ دهد!

در هر صورت، اهمیتی ندارد که این مشکل به چه دلیلی رخ می‌دهد، چون در هر صورت بهتر است که به سراغ راهکارهایی برای رفع این مشکل بروید و به آسانی آن را حل کنید.

نحوه رفع ارور CHALLENGE REQUIRED در اینستاگرام در اندروید و آیفون

حالا که دلایل وجود ارور CHALLENGE REQUIRED را در اینستاگرام متوجه شده‌اید، بهتر است که راهکارهای رفع این مشکل را بخوانید. بیایید در ادامه به سراغ ترفندهای حل این مشکل برویم و به آسانی ارور Challenge Required را در اینستاگرام در اندروید و آیفون حل کنیم.

استفاده از یک شبکه اینترنت دیگر

شبکه اینترنت ضعیف گاهی وقت‌ها دلیل اصلی ایجاد این ارور در اینستاگرام شناخته می‌شود! علاوه بر آن، اگر اینستاگرام انجام کارهای مشکوکی را در برنامه مشاهده کند، ممکن است آدرس آی‌پی شما را بلاک کند. در چنین وقت‌هایی، استفاده از یک شبکه اینترنت دیگر به شما کمک می‌کند تا مشکل را به آسانی حل کنید.

پس از این راهکار استفاده کنید و سپس وارد اینستاگرام شوید. احتمالا اکنون مشکل شما حل شده باشد. اگر متوجه شده‌اید که این ارور رفع نشده است، از راهکار پایین بهره ببرید.

باز کردن برنامه اینستاگرام از مرورگر دستگاه

بسیاری از کاربران اشاره کرده‌اند که موفق شدند با باز کردن برنامه اینستاگرام با استفاده از مرورگر دستگاه خود، ارور Challenge Required را در گوشی آیفون یا اندرویدی خود رفع کنند. در ادامه نحوه انجام این کار را در مراحل مختلفی ارائه کرده‌ایم:

مرحله 1: با مرورگر کروم یا سافاری در گوشی موبایل خود وارد یک پنجره ناشناس شوید و به وب‌سایت اینستاگرام بروید. سپس وارد مرحله 2 شوید‌.

مرحله 2: وارد اکانت اینستاگرام خود شوید. هنگامی که اکانت را مشاهده کردید، روی Open بزنید.

پس از آن، متوجه می‌شوید که دیگر اینستاگرام ارور challenge required را نشان نمی‌دهد و برنامه به خوبی بالا می‌آید. اگر باز هم در هنگام ورود به این برنامه با این مشکل روبرو شدید می‌توانید مراحل بالا را چند بار تکرار کنید و سپس ببینید که مشکل حل شده است یا خیر. در غیر این صورت از روش‌های پایین کمک بگیرید.

نصب دوباره برنامه اینستاگرام

برنامه اینستاگرام در اندروید یا گوشی‌های آیفون ممکن است با ارور Challenge Required روبرو شود چرا که حافظه پنهان برنامه، باگ‌ها، یا سایر مشکلات مربوط به برنامه می‌توانند منجر به ایجاد این مشکل شوند.

اگر با چنین مشکلاتی روبرو هستید می‌توانید برنامه اینستاگرام را در گوشی خود حذف کرده و سپس به صورت مجدد آن را نصب کنید احتمالاً اکنون ارور Challenge Required در دستگاه هوشمند شما برطرف شود.

اگر دستگاه اندروید دارید، می‌توانید روی آیکون برنامه اینستاگرام به مدت چند ثانیه نگه داشته باشید و سپس روی گزینه Uninstall ضربه بزنید پس از آن گزینه OK را انتخاب کنید تا تغییرات نهایی شوند.

برای انجام این کار در گوشی‌های آیفون روی آیکون برنامه اینستاگرام ضربه زده و نگه داشته باشید و سپس از بین منو گزینه Delete App را انتخاب کنید. در نهایت روی Delete ضربه بزنید تا تایید شوند.

هنگامی که برنامه را حذف کردید روی لینک‌های مورد نظر برای دانلود و نصب برنامه بزنید. سپس بررسی کنید و ببینید که این مشکل در دستگاه شما حل شده باشد. اگر مشکل رفع نشد، از راهکار پایین کمک بگیرید.

دسترسی به اکانت اینستاگرام با یک دستگاه دیگر

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است برنامه اینستاگرام به شما ارور Challenge Required را نشان دهد ورود با یک دستگاه دیگر است. مخصوصاً اگر تا به حال از این دستگاه استفاده نکرده باشید. در چنین وقت‌هایی اینستاگرام از شما می‌خواهد تا هویت خود را تایید کنید، چرا که حریم خصوصی کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است و توسعه دهندگان برنامه‌ها نیز همیشه سعی می‌کنند تا این موضوع را جدی بگیرند.

برای حل این مشکل سعی کنید با دستگاهی که تا به حال از آن استفاده کردید وارد اکانت اینستاگرام خود شوید تا مشکل حل شود. البته می‌توانید با استفاده از یک دستگاه جدید نیز وارد اکانت خود شده و سپس نسبت به تایید هویت خود اقدام کنید. در نهایت قادر خواهید بود تا با سایر دستگاه‌ها نیز به اکانت اینستاگرام خود دسترسی داشته باشید. در پایان، اگر این مشکل حل نشد، به سراغ روش نهایی یعنی بررسی سرور اینستاگرام بروید.

این مطلب را نیز بخوانید: آموزش تگ و منشن افراد در استوری اینستاگرام به صورت مخفی!

بررسی مشکلات اینستاگرام

احتمالا شما تنها فردی نیستید که در هنگام استفاده از اینستاگرام با مشکل روبرو می‌شوید. چرا که این احتمال نیز وجود دارد که سرورهای اینستاگرام با مشکل روبرو شده باشند، در نهایت، برنامه نیز در دستگاه شما باز نمی‌شود. برای حل این مشکل می‌توانید با ورود به سایت Downdetector نسبت به سالم بودن سرورهای اینستاگرام اطمینان حاصل کنید.

اگر مشکل از سرورهای اینستاگرام باشد می‌توانید کمی صبر کنید تا توسعه دهندگان آن را حل کنند و سپس با مراجعه به آن برنامه از امکانات اینستاگرام استفاده کنید. در نهایت متوجه خواهید شد که برنامه به خوبی باز می‌شود و هیچگونه اروری نخواهد داشت.

جمع‌بندی

ما سعی کردیم در این مطلب به شما نشان بدهیم که چگونه ارور Challenge Required را در برنامه اینستاگرام رفع کنید. پلتفرم اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها در فضای مجازی به شمار می‌رود و روزانه افراد زیادی از آن برای به اشتراک گذاری تصاویر، فیلم‌ها، اتفاقات روزمره و سایر موارد استفاده می‌کنند.

این برنامه نیز ممکن است مانند سایر برنامه‌ها گاهی دچار اختلال شود. یکی از مهمترین ارورهایی که امکان دارد با ورود به اینستاگرام مشاهده کنید پیام Challenge Required است. دلایل زیادی برای مشاهده این ارور وجود دارد، یکی از مهمترین آنها ورود به اکانت اینستاگرام با یک دستگاه ناشناخته نام برده شده است.

این کار باعث می‌شود که برنامه نسبت به هویت شما مشکوک شود در نتیجه باید پس از تایید هویت خود وارد برنامه شوید. همچنین اگر در یک زمان کامنت‌های زیادی زیر یک پست قرار دهید و یا افراد زیادی را نیز فالو کنید لیمیت خواهید شد در نتیجه تعجبی ندارد که با این ارور روبرو شوید.

البته شاید مشکل از سرور اینستاگرام باشد، همچنین می‌توانید با حذف برنامه و نصب مجدد آن نیز نسبت به رفع این ارور اقدام کنید. لطفاً برای اطلاعات بیشتر به مقاله مراجعه فرمایید. در نهایت به پایان این مطلب رسیده‌ایم، امیدواریم که این راهکارها به شما کمک کرده باشند تا ارور Challenge Required را در اینستاگرام رفع کنید. لطفا نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

نوشته دلیل نمایش پیام Challenge Required در اینستاگرام چیست و چگونه آن را رفع کنیم؟ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.