واتس‌آپ سرگرم تست قابلیت نظرسنجی در کانال‌ها است

واتس‌آپ بار دیگر سرگرم گسترش قابلیت‌های ارائه شده در پیام‌رسان خود است و راه‌اندازی نظرسنجی در کانال‌ها برای نسخه اندرویدی برنامه بخشی از ویژگی‌های اضافه شده به آخرین آپدیت بتا محسوب می‌شود. این نسخه بتا با شماره ورژن 2.24.2.11 به تعدادی از تسترها امکان می‌دهد تا نظرسنجی‌هایی را در کانال‌ها ایجاد نمایند. این ویژگی از عملکردی مشابه با نمونه موجود در چت‌های انفرادی و گروهی برخوردار است.

گزینه جدید نظرسنجی (polls) که از طریق آیکون گیره کاغذ در کانال‌های چت قابل دسترس است؛ به کاربران امکان می‌دهد تا پرسش‌هایی با حداکثر 12 گزینه را مطرح نمایند. شایان به ذکر است که آیکون نظرسنجی به‌جای رنگ زرد معمول با رنگ‌آمیزی سبز نمایش داده می‌شود؛ اما عملکرد اصلی آن بدون تغییر باقی مانده است. آرا ثبت شده ناشناس بوده و حتی طراح نظرسنجی نیز قادر به مشاهده پاسخ‌های فردی نخواهد بود.

اگرچه دسترسی به این ویژگی برای تمامی تسترهای بتا تضمین نشده است؛ اما عرضه آن نشان می‌دهد که به‌زودی تعداد بیش‌تری از افراد به آن دسترسی خواهند یافت. بنابراین کاربران برنامه بتا اندروید که به‌دنبال اجرای نظرسنجی در کانال‌های خود هستند؛ بایستی به آیکون سبز رنگ نظرسنجی توجه نمایند.

در حال حاضر مشخص نیست که قابلیت نظرسنجی چه زمانی در دسترس عموم کاربران واتس‌آپ قرار خواهد گرفت. این ویژگی کماکان مراحل ابتدایی توسعه خود را پشت سر می‌گذارد و احتمالا در نسخه‌های بتا آینده، تست‌ها و اصلاحات بیش‌تری را تجربه خواهد کرد. اگرچه تصور استفاده از نظرسنجی در کانال‌ها امری هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد؛ اما دسترسی عموم کاربران به چنین قابلیتی احتمالا مدتی زمان خواهد برد.

از طرفی یک به‌روزرسانی بتا دیگر با شماره ورژن 2.24.2.12 به رفع یکی از باگ‌های اخیرا شناسایی شده برای کاربران اندروید می‌پردازد. به‌روزرسانی پیشین به شکل ناخواسته موجب از کار افتادن امکان نمایش کاشی‌های آپدیت Status در کنار نام مخاطبان شده بود. آپدیت جدید، این ویژگی را احیاء نموده و حس آرامش سابق را به کاربران بازمی‌گرداند.

این پیشرفت‌ها در کنار تست‌های بتا اخیر در زمینه قالب‌بندی پیشرفته متن و تم‌ها برای نسخه اندرویدی برنامه نشان‌دهنده فعالیت‌های گسترده واتس‌آپ در آغاز سال 2024 هستند.

با توجه به پیشرفت‌های مضاعف واتس‌آپ و اضافه نمودن ویژگی‌های جدید به‌نظر می‌رسد که این پیام‌رسان محبوب بر مقوله تعامل کاربران و عرضه به‌روزرسانی‌های منظم در آینده تمرکز نموده است.

نوشته واتس‌آپ سرگرم تست قابلیت نظرسنجی در کانال‌ها است اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.