هدست XR سامسونگ امسال عرضه می‌شود

واقعیت ترکیبی یا XR همان ترکیب AR و VR است که اپل به آن رایانش فضایی هم می‌گوید. مدتی هست که هدست اپل ویژن پرو در بازار موجود شده اما سامسونگ هیچ رقیبی برای آن ندارد. با این حال امروز و در انتهای رویداد گلکسی آنپکد تیر ۱۴۰۳ رسما تایید شد که هدست XR سامسونگ امسال عرضه می‌شود.

هدست XR سامسونگ

در رویداد Galaxy Unpacked امروز در پاریس، سامسونگ از ۷ دستگاه جدید رونمایی کرد که همگی به نوعی مجهز به هوش مصنوعی Galaxy AI هستند. پس از اعلام ویژگی‌ها و قیمت تمام آن دستگاه‌ها، این شرکت از زمان‌بندی عرضه هدست سامسونگ XR رونمایی کرد و گفت که این محصول امسال عرضه می شود.

حدود یک سال و نیم از اعلام همکاری سامسونگ با گوگل و کوالکام برای ساخت هدست XR می‌گذرد. طبیعتا سامسونگ در مرکز این تلاش سعی می‌کند تا سخت‌افزار هدست را طراحی و بسازد. کوالکام روی پردازشگرهای مورد نیاز تمرکز می‌کند و گوگل باید بخش نرم افزار را به عهده بگیرد. کارهایی که اپل برای هدست ویژن پرو همگی را به تنهایی انجام داد.

این شرکت هنوز اعلام نکرده است که آیا هدست XR را امسال فقط به نمایش می گذارد یا واقعاً آن را عرضه می کند. با این حال، ما انتظار داریم که این شرکت حداقل قبل از پایان سال جاری این دستگاه را به نمایش بگذارد و احتمالاً در اوایل سال آینده یعنی احتمالاً در کنار گلکسی S25 و در سه ماهه اول سال 2025، آن را عرضه کند.

انتظار می رود اولین هدست XR سامسونگ نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید گوگل را اجرا کند که برای هدست های XR طراحی شده است. همچنین ظاهراً از یک تراشه اسنپدراگون کوالکام استفاده خواهد کرد. این تراشه می‌تواند Snapdragon XR2+ Gen 2 باشد که ۶ ماه پیش معرفی شده است.

کوالکام Snapdragon XR2+ Gen 2 رسما معرفی شد: تراشه هدست آینده سامسونگ و گوگل

هدست XR سامسونگ همچنین می تواند از دو صفحه نمایش Micro OLED یا OLEDOS با تراکم پیکسلی 3500ppi که ساخت شرکت تابعه سامسونگ دیسپلی یعنی eMagin است، استفاده کند.

این هدست احتمالاً یک محصول رده بالا خواهد بود و با تلفن های هوشمند گلکسی (و احتمالاً لپ تاپ) کار می‌کند. با این حال، باید دید که آیا سامسونگ آن را مستقیماً در برابر اپل ویژن پرو 3500 دلاری قرار می دهد یا خیر.

نظر شما چیست؟ منتظر هدست سامسونگ هستید؟ به آن امیدوارید؟

نوشته هدست XR سامسونگ امسال عرضه می‌شود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.