سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 معرفی شد

گمانه‌زنی‌ها و روند انتشار شایعات پیرامون گوشی‌های تاشو جدید سامسونگ بالاخره امروز به پایان رسید و برند کره‌ای ضمن برگزاری رویداد گلکسی آنپکد در شهر پاریس از گوشی‌های گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 رونمایی کرد.

سامسونگ یکی از نخستین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند تاشو به‌شمار رفته و از مدت‌ها قبل نام خود را به‌عنوان برترین بازیگر این عرصه مطرح نموده است. بر اساس گزارش‌ها این شرکت در سال 2023 سهم 66 درصدی از بازار گوشی‌های تاشو را به خود اختصاص داده است.

اندازه نمایشگر خارجی گلکسی زد فلیپ 6 نسبت به نسل قبلی تغییری نداشته و کماکان برابر با 3.4 اینچ است. نمایشگر خارجی گلکسی زد فلیپ 5 از نرخ نوسازی 60 هرتزی برخوردار بود و اکنون سامسونگ بار دیگر به استفاده از پنلی با نرخ نوسازی 60 هرتزی بسنده نموده است.

برند کره‌ای در طراحی گلکسی زد فلیپ 6 از خطوط رنگی برجسته بهره گرفته و این گوشی در گزینه‌های رنگی جذابی شامل نقره‌ای، زرد و آبی به بازار عرضه می‌شود. گلکسی زد فلیپ 6 به لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی با گلکسی زد فلیپ 5 دارد.

سامسونگ برای طراحی گوشی تاشو صدفی‌شکل جدید خود به مقوله شخصی‌سازی توجه ویژه‌ای داشته است. اکنون نمایشگر خارجی، امکاناتی جالب و کاربردی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال با لمس نمایشگر خارجی گوشی، افکت‌های جذابی برای کاربر نمایش داده می‌شوند. ویجت آب‌وهوا دارای افکت‌های جالبی بوده و به لطف بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی، تولید تصاویر والپیپر انحصاری و شخصی‌سازی شده امکان‌پذیر شده است.

پیشنهاد ریپلای پس از دریافت پیام یکی دیگر از امکانات کاربردی ارائه شده در گلکسی زد فلیپ 6 محسوب می‌شود. این ویژگی تا حداکثر 7 پیام مبادله شده با دوستان کاربر را تجزیه و تحلیل نموده و با ارائه 3 گزینه پیشنهادی امکان پاسخگویی به پیام بدون نیاز به بازگشایی گوشی را فراهم می‌کند. بعلاوه کاربران از طریق نمایشگر خارجی گوشی می‌توانند به برنامه‌های یادآور (reminder)، SmartThings، سامسونگ نیوز، هواشناسی و تقویم دسترسی داشته باشند.

سامسونگ معمولا برای گوشی‌های تاشو جدید خود از پردازنده مورد استفاده در جدیدترین مدل‌های پرچمدار سری گلکسی S استفاده می‌کند و گلکسی زد فلیپ 6 نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. توان پردازشی این گوشی از طریق تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام و حداکثر 12 گیگابایت رم تامین می‌شود. به گفته سامسونگ، استفاده از سیستم خنک‌کننده پیشرفته مبتنی بر محفظه بخار مانع از افزایش بیش از اندازه دمای تراشه شده و به ارتقاء 150 درصدی پایداری گوشی کمک می‌کند.

ظرفیت باتری گوشی در مقایسه با گلکسی زد فلیپ 5 اندکی افزایش یافته و از 3700 به 4000 میلی‌آمپرساعت رسیده است.

سیستم دوربین گلکسی زد فلیپ 6 از طراحی جدیدی برخوردار است. سامسونگ بالاخره روند استفاده از سنسور 12 مگاپیکسلی برای دوربین سری گلکسی زد فلیپ را متوقف نموده و برای دوربین اصلی گلکسی زد فلیپ 6 از همان سنسور 50 مگاپیکسلی موجود در گوشی گلکسی S24 پلاس بهره گرفته است. این جهش چشمگیر نویدبخش بهبود قابل‌توجه کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری در گوشی تاشو صدفی‌شکل جدید سامسونگ است.

با این‌حال سامسونگ صرفا به ارتقاء سخت‌افزاری دوربین اکتفا نکرده و در کنار آن از برخی پیشرفت‌ها و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری نیز بهره گرفته است. دوربین گلکسی زد فلیپ 6 به لطف استفاده از فناوری هوش مصنوعی قادر به تشخیص سوژه‌ها و ایجاد جلوه‌های بصری ویژه است. بعلاوه ویژگی زوم خودکار نیز قابل دسترس بوده و فرآیند کادربندی صحنه از طریق هوش مصنوعی انجام می‌شود.

همچنین عملکرد دوربین در پلتفرم‌های رسانه اجتماعی از جمله اینستاگرام بهینه‌سازی شده و کاربران حتی در فضاهای کم‌نور و هنگام شب نیز قادر به ضبط ویدیوهایی با کیفیت بالا و سطح نویز پایین خواهند بود. نهایتا از استاندارد Super HDR نیز پشتیبانی می‌شود.

مدل پایه این گوشی با افزایش 100 دلاری نسبت به نسل قبل 1099 دلار قیمت‌گذاری شده است.

از جنبه نرم‌افزاری شاهد به‌کارگیری رابط کاربری One UI 6.1.1 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 14 هستیم. جدیدترین گوشی تاشو صدفی‌شکل سامسونگ در مدل‌های رنگ‌های نقره‌ای، زرد، آبی و سبز در دسترس قرار می‌گیرد. رنگ‌های مشکی، سفید و هلویی به‌صورت انحصاری از طریق وبسایت سامسونگ به‌فروش می‌رسند.

نوشته سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 معرفی شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.