عبور نرم افزار گوگل Photos از ۱۰ میلیارد دانلود در Play Store

نرم افزار Google Photos یکی از محصولات شناخته شده گوگل است. حتی روی خیلی از گوشی‌های اندرویدی به صورت پیش فرض نصب می‌شود. به تازگی شاهد عبور نرم افزار گوگل Photos از ۱۰ میلیارد دانلود در Play Store هستیم.

تعداد دانلود نرم افزار گوگل Photo

نرم افزار Google Photos به تازگی به یک نقطه عطف مهم در فروشگاه نرم افزاری Google Play دست پیدا کرده است. این برنامه از مرز 10 میلیارد دانلود در فروشگاه نرم افزاری پیش فرض محصولات اندرویدی عبور کرده است.

گوگل فوتو جدیدترین برنامه این شرکت است که به نقطه عطف 10 میلیارد دانلود می‌رسد. برنامه قبلی آن‌ها که به این نقطه رسید Google Drive بود که اوایل سال جاری به آن دست یافت.

گوگل فوتو

گوگل فوتو

پس از معرفی Google Photos در سال ۲۰۱۵ حدود ۹ سال طول کشید تا از مرز ۱۰ میلیارد دانلود در فروشگاه نرم افزاری پلی استور عبور کند. به لطف یک رابط کاربری مناسب، تعدادی ویژگی منحصر به فرد و یکپارچه سازی ابری، این سرویس به سرعت در بین کاربران موبایل محبوبیت پیدا کرد.

بد نیست بدانید نرم افزار Google Photos در سال ۲۰۱۷ یعنی تنها ۲ سال پس از عرضه از مرز ۱ میلیارد دانلود عبور کرده بود.

پس از سال ۲۰۱۷ نرم افزار Google Photos تقریبا روی هر تلفن هوشمند اندرویدی فروخته شده، به صورت پیش فرض نصب بود. این برنامه تا پایان سال 2020 از مرز 5 میلیارد دانلود در فروشگاه Google Play عبور کرد.

در سال های اخیر، این برنامه به اصلی‌ترین نرم افزار گالری در تلفن های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی تبدیل شده است.

بسیاری از شرکت‌ها مانند سامسونگ، وان پلاس و شیائومی در کنار گوگل فوتو اما نرم افزاری گالری خود را دارند. با این حال، مجموعه ای از ویژگی‌ها و مقدار زیادی فضای ذخیره رایگان همچنان Google Photos را به یک انتخاب محبوب در میان کاربران تبدیل می کند.

علی‌رغم تغییر خط‌مشی فضای ذخیره‌سازی رایگان که در سال ۲۰۲۱ اجرایی شد، گوگل فوتو همچنان سهم مناسبی از بخش برنامه‌های مدیریت عکس را به خود اختصاص می‌دهد.

قابل ذکر است که Google Photos دهمین اپلیکیشن گوگل است که از مرز ۱۰ میلیارد نصب در دستگاه های اندرویدی عبور می‌کند. پیش‌تر نرم افزارهای زیر از مرز ۱۰ میلیارد نصب عبور کرده بودند:

۱- گوگل کروم

۲- جی‌میل

۳- گوگل مپ

۴- یوتوب

۵- نرم افزار گوگل

۶- گوگل درایو

همچنین این سرویس اصلی اندروید نیز در این باشگاه ۱۰ میلیاردی ها قرار دارند:

۱- Play Services

۲- Speech Services

۳- Android Accessibility Suite

گوگل هر از چندگاهی با معرفی ویژگی‌های جدید، همچنان کاربران بیشتری را به سمت نرم افزار Google Photos سوق می‌دهد. این برنامه پیش‌تر ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی Gemini مانند Magic Editor و Magic Eraser را ارائه کرده بود. انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتری برای آن منتشر شد.

شما از گوگل فوتو استفاده می‌کنید؟ گالری پیش فرض گوشی شما چیست؟

نوشته عبور نرم افزار گوگل Photos از ۱۰ میلیارد دانلود در Play Store اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.