مایکروسافت با پیشی گرفتن از اپل به ارزشمندترین شرکت در جهان تبدیل شد

در پایان معاملات روز جمعه گذشته، مایکروسافت به‌ ارزشمندترین شرکت سهامی عام در جهان تبدیل شد و رقیب دیرینه خود یعنی اپل را پشت سر گذاشت. ارزش بازار این غول فناوری به 2.89 تریلیون دلار رسید؛ در حالی‌که ارزش اپل به 2.87 تریلیون دلار کاهش پیدا کرد.

بخش عمده‌ای از موفقیت مایکروسافت مدیون بهره‌برداری این شرکت از هوش مصنوعی است. این رویکرد با سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری مایکروسافت در OpenAI؛ شرکت تحت مالکیت سم آلتمن تقویت شده است.

مایکروسافت با برگزاری رویدادی در شهر سانفرانسیسکو طی روز پنج‌شنبه گذشته از توانمندی‌های خود در زمینه هوش مصنوعی رونمایی کرد؛ پدیده‌ای که موجب شگفت‌زدگی توسعه‌دهندگان شد.

خبرگزاری CNBC به نقل از تحلیل‌گران گزارش داده که روند روبه رشد مایکروسافت مدیون عرضه تکامل‌یافته‌ترین محصولات این شرکت در حوزه هوش مصنوعی است.

پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی، توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب نموده و به رشد نزدیک به 54 درصدی شاخص NASDAQ-100 در سال گذشته میلادی کمک کرده است. بسیاری از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که روند روبه رشد هوش مصنوعی در سال 2024 نیز ادامه خواهد یافت.

کاتلین بروکس؛ بنیان‌گذار موسسه Minerva Analysis ضمن گفتگو با وبسایت Business Insider اعلام کرد: “در سال 2024 هوش مصنوعی کماکان به‌عنوان یک موضوع غالب مطرح خواهد بود؛ موضوعی که در حال حاضر، بررسی سطوح آن با سختی انجام می‌شود.”

سال 2024 برای اپل چندان مطلوب آغاز نشده است. ابتدا فروش اپل واچ در ایالات‌متحده ممنوع اعلام شد و در ماه ژانویه، نرخ سهام به میزان 3 برابر سابق کاهش پیدا کرد. اولین کاهش رتبه این شرکت نزد بانک بریتانیایی Barclays موجب افت 100 میلیارد دلاری ارزش اپل طی یک روز شد.

تحلیل‌گران موسسه Jefferies اخیرا اعلام کردند که فروش ضعیف آیفون 15 در چین موجب کاهش 30 درصدی فروش آیفون‌های اپل در این کشور نسبت به سال گذشته شده است.

نوشته مایکروسافت با پیشی گرفتن از اپل به ارزشمندترین شرکت در جهان تبدیل شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.