شیائومی تست رابط کاربری HyperOS 2.0 را رسما آغاز کرد

شیائومی فرآیند تست نسخه جدید رابط کاربری اختصاصی خود موسوم به HyperOS 2.0 را آغاز کرد. اطلاعات جدیدی که به دست تیم XiaomiTime رسیده است؛ نشان می‌دهد که تست رابط HyperOS 2.0 به‌طور رسمی آغاز شده است. انتشار اطلاعات درباره HyperOS 2.0 از چند هفته قبل شروع شد. با این‌حال اکنون تیم XiaomiTime به اطلاعات مهمی در این زمینه دست یافته است.

رابط کاربری HyperOS 2.0 طی ماه اکتبر امسال به‌طور رسمی معرفی خواهد شد. اخیرا افزونه جدیدی موسوم به [OSBigversion] در سرور OTA شیائومی شناسایی شده است. این افزونه جدید به ورژن‌های HyperOS اشاره دارد. به‌عنوان مثال در صورت استفاده از HyperOS 1.0 این پسوند به شکل [OSBigversion]=>1.0 نمایش داده می‌شود. همچنین در صورت استفاده از HyperOS 2.0 این افزونه به فرم [OSBigversion]=>2.0 نشان داده خواهد شد.

افزونه OSBigversion قبلا وجود نداشت و در عوض پسوند [bigversion] برای نسخه‌های اصلی MIUI موجود بود. به‌عنوان مثال در صورت استفاده از MIUI 14 این پسوند به شکل [bigversion]=>14 نمایش داده می‌شد. شیائومی سال‌هاست که از این نوع افزونه استفاده می‌کند. اکنون می‌بینیم که شیائومی از پسوند ویژه OSBigversion برای HyperOS استفاده می‌کند.

این افزونه برای ایجاد تمایز میان نسخه‌های جدید HyperOS به سرور OTA اضافه می‌شود. با وجود این افزونه، نسخه‌های جدید HyperOS بدون هیچ مشکلی و با آسودگی خاطر در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. این پدیده نشان می‌دهد که فرآیند توسعه HyperOS 2.0 به‌طور رسمی آغاز شده است. شماره ساخت نسخه‌های مختلف HyperOS با کد V816 آغاز می‌شود. MIUI نخستین بار در تاریخ 16 آگوست 2010 (25 مرداد ماه 1389) منتشر شد. بنابراین شیائومی شماره ساخت را بر مبنای V816 قرار داده است. در رابطه با این شماره ساخت، موقعیت‌های مختلفی وجود دارد.

پیش از انتشار HyperOS 1.0 این ورژن جدید دارای شماره ساخت V15 بود. این موضوع نشان می‌دهد که HyperOS 1.0 نسخه ری‌برند شده MIUI 15 محسوب می‌شود. برخی کاربران تصور می‌کنند که در حال استفاده از یک سیستم‌عامل جدید هستند؛ اما این فرضیه درست نبوده و در واقع آنها از MIUI 15 بهره می‌گیرند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها HyperOS 2.0 همزمان با معرفی سری شیائومی 15 در ماه اکتبر رونمایی خواهد شد. شیائومی معمولا همزمان با برگزاری یک رویداد بزرگ از رابط کاربری جدید خود رونمایی می‌کند. در ادامه فرآیند انتشار تدریجی به‌روزرسانی جدید آغاز می‌شود.

نوشته شیائومی تست رابط کاربری HyperOS 2.0 را رسما آغاز کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.