دومین نسل انگشتر هوشمند گلکسی رینگ مجهز به نمایشگر خواهد بود

سامسونگ در آستانه عرضه نخستین انگشتر هوشمند خود موسوم به گلکسی رینگ قرار دارد. این محصول ضمن برگزاری رویداد آینده گلکسی آنپکد در روز 10 جولای (20 تیر ماه) به‌طور رسمی عرضه می‌شود. با این‌حال یک پتنت جدید نشان می‌دهد که برند کره‌ای روی توسعه انگشتر هوشمند دیگری با طراحی متفاوت کار می‌کند. درخواست مربوط به ثبت این پتنت در ماه مه 2024 به اداره ثبت اختراعات ایالات‌متحده ارائه شد.

همان‌طور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید؛ انگشتر هوشمند جدید سامسونگ (احتمالا دومین نسل گلکسی رینگ) دارای لایه خارجی با سطحی صاف بوده و لایه داخلی از ظاهری دایروی برخوردار خواهد بود. بر اساس گمانه‌زنی‌ها طرف صاف لایه بیرونی مجهز به نمایشگر بوده و قسمت داخلی، حسگرها را در خود جای خواهد داد. این فرضیه در یکی از تصاویر زیر نیز مورد تائید قرار گرفته است.

بعلاوه با توجه به شایعات مطرح شده، دومین نسل گلکسی رینگ احتمالا با دو نمایشگر عرضه خواهد شد. یکی از نمایشگرها برای نشان دادن آیکون برنامه‌ها مورد استفاده قرار گرفته و دیگری برای نمایش محتوا یا اطلاعات پس از کلیک کردن روی آیکون هر برنامه به‌کارگیری می‌شود.

هر دو نمایشگر بر اساس فرامین ورودی کاربر و در تعامل با یکدیگر کار می‌کنند. با این‌حال تصاویر مربوط به پتنت به صراحت نشان‌دهنده وجود چندین نمایشگر بر روی دستگاه نیستند.

وجود نمایشگر به کاربران امکان می‌دهد تا بدون نیاز به لمس گوشی خود، برخی اطلاعات کلیدی مانند آمار مربوط به تمرینات و ضربان قلب را بررسی نمایند. بعلاوه کاربران احتمالا از تماس‌های دریافتی و اعلان‌ها نیز مطلع خواهند شد.

با توجه به تصاویر ثبت شده می‌توان دریافت که دومین نسل انگشتر گلکسی رینگ در مقایسه با مدل نسل اول احتمالا از حجم داخلی بسیار بیش‌تری برخوردار خواهد بود. این موضوع نشان می‌دهد که مدل آینده گلکسی رینگ برای ارائه عملکرد بهتر (نظیر ظرفیت باتری بالاتر یا سنسورهای بیش‌تر) منابع داخلی بیش‌تری را در اختیار خواهد داشت.

بر اساس فهرست پتنت ثبت شده، گلکسی رینگ از قابلیت سنجش واکنش پوستی (GSR)، میزان اکسیژن محلول در خون (SPO2)، PPG و الکتروکاردیوگرام (ECG) پشتیبانی خواهد کرد. همچنین این گجت مجهز به سنسور دما، شتاب‌سنج، حسگر اثرانگشت و یک سوئیچ خواهد بود. استفاده از سنسورهای بیش‌تر احتمالا موجب افزایش حجم داخلی دستگاه خواهد شد.

با این وجود مدل آینده گلکسی رینگ کماکان نیازمند برقراری ارتباط با گوشی بوده و احتمالا از اتصال بلوتوث استفاده خواهد کرد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که این دستگاه از وای‌فای، NFC و MST (انتقال امن مغناطیسی) برای پرداخت‌ها پشتیبانی نماید.

با توجه به پتنت ثبت شده، دومین نسل گلکسی رینگ نیز در سایزهای مختلف عرضه خواهد شد. این انگشتر با 27 سایز مختلف در کشور کره و 65 انداره متفاوت در بازار آمریکا عرضه خواهد شد. این گجت در مراحل اولیه توسعه قرار داشته و عرضه آن به میزان موفقیت فرآیند توسعه بستگی خواهد داشت.

نوشته دومین نسل انگشتر هوشمند گلکسی رینگ مجهز به نمایشگر خواهد بود اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.