گوشی‌های آیفون 16 و آیفون 16 پلاس اپل مجهز به رم 8 گیگابایتی خواهند بود

به گفته یک تحلیل‌گر با نام جف پو، شرکت اپل احتمالا در سال 2024 ظرفیت حافظه رم در مدل‌های پایه آیفون 16 را ارتقاء خواهد داد. این تحلیل‌گر ضمن انتشار یک یادداشت تحقیقاتی برای موسسه Haitong International Securities به اطلاعات جدیدی اشاره نموده و مدعی شده که تمامی گوشی‌های سری آیفون 16 اپل از جمله مدل‌های پرو دارای حافظه رم 8 گیگابایتی خواهند بود.

این خبر نشان‌دهنده یک پیشرفت قابل توجه برای گوشی‌های آیفون 16 و آیفون 16 پلاس است؛ چرا که مدل‌های نسل قبلی آنها کماکان از رم 6 گیگابایتی استفاده می‌کنند. بعلاوه مدل‌های غیر پرو سری آیفون 16 به لطف بهره‌مندی از اتصال وای‌فای 6E از ارتباط با سرعت بالاتر پشتیبانی خواهند کرد.

اتصال وای‌فای 6E پیش‌تر تنها در سری آیفون 15 پرو قابل دسترس بود. جف پو در ادامه بر روی سری آیفون 16 پرو تمرکز نموده و ادعا می‌کند که اپل به‌جای مودم اسنپدراگون X70 مورد استفاده در آیفون‌های سال 2023 خود به سراغ مودم جدیدتر کوالکام با نام اسنپدراگون X75 5G خواهد رفت.

شایان به ذکر است که مدل‌های استاندارد آیفون 16 و آیفون 16 پلاس کماکان از مودم قدیمی اسنپدراگون X70 بهره خواهند برد. بدین‌ترتیب استفاده از مودم سریع‌تر و کارآمدتر X75 صرفا به مدل‌های پرو محدود خواهد شد.

نوشته گوشی‌های آیفون 16 و آیفون 16 پلاس اپل مجهز به رم 8 گیگابایتی خواهند بود اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.