نحوه خرید بلیط هواپیما به‌صورت اینترنتی

برای خرید بلیط هواپیما می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید و یکی از آنها مراجعه به سایت‌های فروش است. افراد زیادی دیگر روش‌های قدیمی یعنی مراجعه حضوری به آژانس‌های هواپیمایی را ترجیح نمی‌دهند و بیشتر به دنبال روش‌های آنلاین و غیرحضوری هستند. به همین دلیل روزبه‌روز به پلتفرم‌هایی که این فرایند را انجام می‌دهند اضافه می‌شود و اسنپ تریپ نیز در میان آنها قرار گرفته است. در این مطلب می‌خواهیم نحوه خرید اینترنتی بلیط هواپیما از اسنپ تریپ را به شما آموزش داده و در مورد مزایای این روش تهیه بلیط صحبت کنیم.

مراحل خرید آنلاین هواپیما در اسنپ تریپ

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما از اسنپ تریپ، گزینه‌های مختلفی در دسترستان است. به این صورت که برای رزرو بلیط هواپیما از طریق اسنپ تریپ، می‌توانید از وب‌سایت یا اپلیکیشن آن استفاده کنید. کافی است مراحلی که در ادامه گفته می‌شود را با دقت خوانده و مرحله‌به‌مرحله انجام دهید:

نحوه خرید از سایت اسنپ تریپ

برای رزرو بلیط هواپیما از طریق سایت اسنپ تریپ، ابتدا باید به صفحه اصلی سایت وارد شده و ثبت‌نام خود را کامل کنید. پس از تکمیل پروفایل و واردکردن اطلاعاتتان کافی است مراحل زیر را طی کرده و رسید نهایی را ذخیره کنید:

  1. گزینه مربوط به پرواز داخلی یا خارجی را بر اساس مقصدی که می‌خواهید بروید انتخاب کنید.
  2. در فیلدهای مشخص شده، مبدأ، مقصد و تاریخ سفر را وارد کرده و روی آیتمی که با نام جستجو مشخص شده، کلیک کنید.
  3. در این هنگام لیستی از پروازهای موجود برای تاریخ موردنظرتان به مقصدی که می‌خواهید بروید، نمایش داده می‌شود.
  4. در این مرحله می‌توانید پروازها را بر اساس قیمت، نوع پرواز و ایرلاین خود مرتب کرده و انتخاب را از میان گزینه‌هایی که برایتان مناسب‌تر است انجام دهید.
  5. زمانی که یک پرواز را انتخاب کنید به صفحه جدیدی هدایت خواهید شد که فیلدهای خریدار، مسافران و سایر اطلاعات مربوطه را از شما می‌خواهد.
  6. در این مرحله باید اطلاعات پرواز، قیمت، قوانین و… را بررسی کنید.
  7. سپس درگاه موردنظرتان برای پرداخت را نیز مشخص کنید تا وارد صفحه مربوط به پرداخت هزینه شوید.
  8. پس از پرداخت نهایی، بلیط پرواز برای شما صادر می‌شود و کافی است در زمان مشخص شده به فرودگاه بروید.

نحوه خرید از اپلیکیشن اسنپ تریپ

روش دوم برای خرید بلیط هواپیما از طریق اپلیکیشن این مجموعه است. برای انجام این کار باید نرم‌افزار مرتبط با سیستم‌عامل گوشی خود را دانلود و نصب‌کرده و در نهایت مراحل زیر را تا رزرو نهایی انجام دهید:

  1. در صفحه اصلی سوپراپلیکیشن اسنپ تریپ، آیکون بلیت سفر را پیدا کرده و وارد آن شوید.
  2. گزینه مربوط به پرواز را انتخاب کرده و در صفحه پیش رویتان فیلدهای خالی مربوط به مبدأ، مقصد، تاریخ حرکت و تعداد مسافران را وارد کنید.
  3. در این مرحله باید گزینه جستجو را لمس کنید تا لیستی از پروازهای موردنظرتان را نمایش دهد.
  4. همه این پروازها را می‌توانید بر اساس مشخصات و ویژگی‌های مختلف مرتب کنید.
  5. زمانی که پرواز دلخواه خود را پیدا کردید، آن را لمس کرده تا اطلاعاتش را به طور کامل مشاهده کنید.
  6. در مرحله بعدی باید اطلاعات مسافران را وارد کرده و آنها را ثبت کنید.
  7. پس از بررسی دقیق جزئیات خرید بلیط و پرداخت از طریق درگاه امن این سامانه، بلیط موردنظر شما در سیستم ثبت خواهد شد.
  8. برای مشاهده بلیط، کافی است به قسمت مربوط به پنل کاربری خود مراجعه کنید.

مزایای رزرو اینترنتی بلیط هواپیما

روش خرید بلیط به‌صورت اینترنتی بسیار ساده‌تر از مراجعه حضوری برای دریافت آنهاست. به‌علاوه این مسیر خرید، مزایایی هم به دنبال دارد که در اینجا می‌خواهیم به آنها اشاره کنیم:

  1. قابلیت خرید در هر مکانی: این روش خرید به شما امکان می‌دهد تا در هر جایی که به اینترنت دسترسی داشته باشید، بتوانید بلیط موردنظرتان را تهیه کنید. بدون آنکه نیازی به مراجعه حضوری داشته باشید.
  2. امکان خرید شبانه‌روزی: با خرید آنلاین از این مجموعه، می‌توانید هر ساعتی از شبانه‌روز بلیط موردنظر خود را تهیه کنید. این پلتفرم‌ها به‌صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت‌رسانی به شما هستند.
  3. حس انتخاب بیشتر: رزرو اینترنتی امکان انتخاب از بین چندین شرکت هواپیمایی و آژانس مسافرتی مختلف را به شما می‌دهد و در نتیجه می‌توانید بلیط‌تان را متناسب با بودجه، روز و تاریخ سفرتان تهیه کنید.
  4. امکان استفاده از تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه: در برخی از سایت‌ها و آژانس‌های آنلاین، بازه‌های زمانی خاصی در نظر گرفته می‌شود و در این روزها تخفیفات و پیشنهادهای ویژه‌ای برای خرید بلیط در اختیار شما قرار داده می‌شود. با رزرو اینترنتی می‌توانید هزینه‌های خود را به میزان زیادی کاهش دهید.
  5. اطلاعات دقیق: زمانی که شما خرید خود را به‌صورت اینترنتی انجام دهید، می‌توانید اطلاعات دقیقی را از تاریخ، زمان و قوانین مختلف که در مورد ایرلاین موردنظرتان وجود دارد، به دست آورید و در نتیجه انتخابی هوشمندانه‌تر خواهید داشت.
  6. دریافت بلیط الکترونیکی: رزرو آنلاین بلیط، نیاز به چاپ آن را از بین خواهد برد و کافی است در نهایت نسخه بلیط خود را در گوشی‌تان ذخیره کرده و در زمان سوارشدن به هواپیما آن را به مسئولین مربوطه نشان دهید. در واقع با این روش نیازی به چاپ‌کردن بلیط به‌صورت کاغذی نخواهید داشت و همه چیز به‌صورت آنلاین انجام خواهد شد.

کلام آخر…

خرید آنلاین بلیط هواپیما با تلفن‌های هوشمند و اینترنت بهترین روشی است که می‌توانید برای چیدن مقدمات سفر خود انتخاب کنید. با این کار امکان مقایسه قیمت، جزئیات بلیط و امکانات شرکت‌های هواپیمایی وجود داشته و در نهایت انتخابی هوشمندانه را خواهید داشت. اسنپ تریپ که یکی از سایت‌های معتبر در این زمینه است، با طی‌کردن چند مرحله ساده، بلیط سفر شما را در اختیارتان قرار می‌دهد و در نتیجه دیگر نگرانی را بابت نحوه رسیدن به مقصد ندارید. در این سامانه انواع بلیط چارتری و سیستمی برای سفر خارجی و داخلی وجود دارد و در حال حاضر یکی از منابع معتبر برای خرید بلیط هواپیما برای مسافران به‌حساب می‌آید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته نحوه خرید بلیط هواپیما به‌صورت اینترنتی اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,

برچسب ها:



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.