اپل پیشنهاد متا برای استفاده از هوش مصنوعی این شرکت را رد کرده است

به تازگی وال استریت ژورنال گزارشی منتشر کرده مبنی بر اینکه اپل و متا در مورد یک همکاری احتمالی در رابطه با هوش مصنوعی مذاکراتی داشته‌اند. به نظر می‌رسد متا قصد داشته که چت بات هوش مصنوعی خود را به iOS 18 بیاورد، اما ظاهراً اپل پیشنهاد متا را رد کرده است.

اپل هیچ برنامه ای برای ادغام چت بات متا در iOS 18 ندارد

کمی بعد، بلومبرگ نیز با استناد به منابع خود گزارش داد که اپل ماه‌ها پیش پیشنهاد ادغام چت ربات هوش مصنوعی متا با iOS را رد کرده است. این گزارش می‌گوید که هر دو شرکت گفت‌وگوهایی مقدماتی درباره یک معامله تقریباً در همان زمانی داشته‌اند که اپل در حال مذاکره با OpenAI و Google بود.

یکی از دلایلی که باعث شد تا اپل پیشنهاد همکاری متا را رد کند، مخالفت اپل با سیاست‌های حریم خصوصی این شرکت بوده است. در این گزارش آمده است: «اپل در حال حاظر هیچ برنامه‌ای برای استفاده از لاما ندارد.»

در WWDC 2024، اپل از شراکت با OpenAI برای ادغام ChatGPT در Siri و «هوش اپل» در iOS 18 خبر داد. زمانی که هوش مصنوعی اپل قادر به پاسخگویی به سؤالی نباشد، سیری در صورت رضایت کاربران پاسخ دادن به سوال را به ChatGPT واگذار می‌کند. اپل می‌گوید که پلتفرم‌های هوش مصنوعی بیشتری در آینده اضافه خواهند شد تا کاربران بتوانند با توجه به سلایق خود بین آن‌ها انتخاب کنند.

اپل OpenAI را به عنوان اولین گزینه خود انتخاب کرده زیرا معتقد است ChatGPT بهترین چت بات هوش مصنوعی در حال حاضر است. با این حال، این شرکت در حال مذاکره با گوگل نیز می‌باشد.

Apple Intelligence اواخر امسال به عنوان بخشی از به‌روزرسانی‌های iOS 18 ،iPadOS 18 و macOS Sequoia در دسترس خواهد بود. این ویژگی‌ها ابتدا فقط به زبان انگلیسی برای iPhone 15 Pro و مدل‌های iPad و Mac با تراشه M1 یا جدیدتر در دسترس خواهد بود. پشتیبانی از زبان‌ها و مناطق دیگر به تدریج اضافه خواهد شد.

نظر شما درباره تصمیم اپل برای رد پیشنهاد متا چیست؟

نوشته اپل پیشنهاد متا برای استفاده از هوش مصنوعی این شرکت را رد کرده است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.