اینجوری میتونی فروش سایت خود را افزایش دهید

امروزه سایت‌های بسیار زیاد در حوزه آنلاین شاپ فعالیت دارند، اما مشکل بیشتر آن ها فروش بسیار پایین می‌باشد. حتی برخی از مواقع افراد روی تبلیغات نیز سرمایه گذاری می‌کنند، اما نتیجه مناسبی به دست نمی‌آورند. با توجه به این موضوع قصد داریم به آموزش 5 ترفند افزایش فروش سایت بپردازیم. با بررسی هر یک از آن ها می‌توانید فروش سایت خود را چند برابر کنید. دقت کنید که در هر حوزه یک تکنیک روی فروش سایت شما تاثیر خواهد گذاشت. تا پایان این پست آموزشی با ما همراه باشید تا ترفند افزایش فروش مناسب سایت خود را پیدا کنید.

در حال حاضر مشاغل سنتی بسیار زیادی در ایران وجود دارد که به ظاهر آنلاین شاپ دارند. اما در باطن به دنبال فروش خود با همان سیستم کسب و کار سنتی هستند و همین موضوع موجب می شود که نتوانند فروش مناسبی را ثبت کنند. اما در هر یک از آن ها با چند تکنیک ساده و توجه به قوانین دیجیتال مارکتینگ می‌توانند فروش خود را افزایش دهند. سایت هایی آموزشی همانند زومیت، فرادرس، برتر آموز و … با همین روش ها فروش محصولات آموزشی و تبلیغات خود را زیاد کرده اند و موفق شده اند. در ادامه مهمترین ترفندهایی که منجر به افزایش فروش سایت می شود را بررسی خواهیم کرد.

1. استفاده از عکس واقعی و با کیفیت محصولات

یکی از مهمترین نکاتی که می‌تواند روی فروش سایت شما تاثیر مثبت بگذارد، استفاده از عکس واقعی محصولات است. متاسفانه بیشتر سایت‌های آنلاین شاپ از عکس‌های ژورنالی باکیفیت استفاده می‌کنند. مصنوعی بودن تصاویر و همچنین عکاسی از زوایای خاص موجب می شود که افراد اعتماد مناسبی به سایت شما نداشته باشند. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که از عکس های با کیفیت به صورت طبیعی استفاده کنید. به عنوان مثال اگر شما در سایت خود، گلدون به فروش میرسانید سعی کنید که از آن در مناظر طبیعی عکاسی کنید. سپس آن عکس را به دقت و کیفیت بالا در سایت خود بارگذاری کنید.

توجه نمایید که توجه به همین نکته به ظاهر ساده می‌تواند روی فروش شما تاثیر ویژه داشته باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده روی 700 سایت فروشگاهی در حوزه پوشاک، معمولا سایت‌هایی که عکس ساده با کیفیت و وضوح بالا داشتند نسبت به کسانی که از عکس ژورنالی استفاده می‌کردند، فروش به مراتب بهتری را ثبت کردند.

2. پیشنهاد محصولات مکمل در زمان خرید مشتری

فروش در هر سایت معمولا تکنیک خاص خود را دارد. اگر به دنبال ترفند افزایش فروش سایت هستید، بهتر است که روی پیشنهادات به موقع خود کار کنید. البته استراتژی‌هایی تحت عنوان کراس سلینگ و آپ سلینگ نیز وجود دارد که در این بخش به آنها اشاره نخواهیم کرد. فرض کنید که مخاطب شما در حال خرید گوشی آیفون از شما است. در این زمان بهترین استراتژی شما فروش شارژر 20 وات آیفون خواهد بود. البته به این موضوع نیز توجه نمایید ایجاد احساس نیاز در مخاطب اهمیت بسیار بالایی دارد.

در صورتی که در مخاطب خود به درستی احساس نیاز ایجاد نکنید، احتمال موفقیت شما در فروش مکمل بسیار کم خواهد بود. زمانی که مشتری در حال خرید یک محصول از شما می‌باشد، روی نبودن شارژر به عنوان محصولات جانبی اشاره نمایید. از طرفی نیاز به شارژ اولیه و محصولات اورجینال را برای او برجسته کنید. در این صورت مخاطب شما به احتمال بسیار زیاد خرید خود را از شما انجام خواهد داد.

3. توجه به امور مختص سئو سایت

تا زمانی که بخواهید به صورت رندوم فروش خود را انجام دهید و به دیدن آموزش سئو سایت مشغول نشوید، در این هدف موفق نخواهید بود. آموزش سئو برای شما چه به عنوان کارفرما و چه به عنوان یک مدیر سایت لازم است. چرا که توانایی شما در تحلیل عملکرد سئوکار مجموعه شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. دقت کنید که سئو به صورت مستقیم و غیرمستقیم روی فروش سایت شما تاثیر گذار است. امروزه متخصصین سئو تعداد بسیار زیادی دارند. اما کسانی که در این حوزه توانایی بالا و عملکرد منحصر به فردی از خود به نمایش میگذارند، بسیار محدود خواهند بود.

یکی از مهمترین نکاتی که در سایت‌های فروشگاهی به آن توجه کافی صورت نمی‌گیرد، سئو اصولی است. این موضوع به اندازه‌ای مهم است که اگر به آن توجه کافی نشود، می‌‍تواند روی کل فرآیند فروش شما تاثیر منفی بگذارد. بهتر است که این موضوع را با ذکر یک مثال توضیح دهیم. فرض کنید که شما در پارکینگ خانه خود بهترین و جذابترین جواهرات را با قیمتی مناسب به فروش میرسانید. احتمال خرید مشتریان از شما بسیار کم است، چرا که آن ها در مورد وجود شما اطلاعات کافی ندارند. حال فرض کنید که همین مغازه در پاساژ طلا فروشی مرکزی شهر شما باشد. به احتمال زیاد فروش شما به صورت انفجاری خواهد بود.

4. استفاده از یک تیم پشتیبانی قوی

معمولا افراد برای خرید همواره نیاز به یک مشاوره دارند. اگر نیم نگاهی به فروشگاه‌های معتبر دنیا داشته باشید، معمولا فروشندگان در نقش مشاورین ظاهر خواهند شد. آن ها به شما کمک خواهند کرد که بهترین انتخاب را در کوتاهترین زمان ممکن انجام دهید. شما نیز می‌توانید از همین استراتژی برای سایت خود استفاده نمایید. سعی کنید یک بخش شناور پشتیبانی در سایت خود قرار دهید. در این صورت اگر مشتری در هر بخش دچار تعلل شود و نیاز به راهنمایی داشته باشد، شما در کنار او خواهید بود. البته به این موضوع توجه نمایید که مشاورین شما باید همیشه در دسترس باشند. در غیر این صورت احتمال بازدهی مناسب شما کم خواهد شد.

امروزه سایت‌های بسیار زیادی وجود دارد که بخش گفتگوی آنلاین دارند. اما زمانی که قصد استفاده از خدمات گفتگوی آنلاین آن ها را دارید، باید مدت زمان زیادی منتظر بمانید. معمولا در این زمان مشتری از خرید خود منصرف خواهد شد. نکته دیگری که در ترفند افزایش فروش سایت باید به آن بپردازیم، قدرت مدیریت مشتری و همچنین توانایی آن ها در متقاعد سازی مشتری به خرید خواهد بود. دقت کنید که واحد پشتیبانی شما در سایت به منزله تیم فروش شما در شعبه حضوری خواهد بود. به شرطی می‌توانید بازدهی مناسبی کسب کنید که برای آموزش آن ها زمان صرف کنید.

5. واکنشگرا بودن سایت

یکی از مهمترین نکاتی که در ترفند افزایش فروش سایت جدی گرفته نمی‌شود، ریسپانسیو بودن یک سایت است. امروزه بخش قابل توجهی از مشتریان شما با استفاده از گوشی موبایل به سایت شما مراجعه می‌کنند. در صورتی که برای آن ها برنامه ریزی انجام ندهید، نمی‌توانید فروش سایت خود را افزایش دهید. در بیشتر موارد افراد محصول مورد نظر خود را از طریق سایت شما پیدا می‌کنند. اما مشکل آن ها در این است که نمی‌توانند مراحل خرید خود را کامل کنند. چرا که یک مرحله از خرید آن ها در داخل گوشی موبایل به صورت کامل اجرایی نمی‌شود. به همین دلیل است که حتی سئو کاران حرفه‌ای نیز مراحل خرید یک سایت را خودشان با یک گوشی بررسی می‌کنند. چرا که ارور ناگهانی می‌تواند مراحل خرید مشتری شما را به صورت کامل مختل کند.

نوشته اینجوری میتونی فروش سایت خود را افزایش دهید اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.