نسخه اقتصادی هدست ویژن پرو شاید یک رایانه کاملاً مستقل نباشد

اپل هدست واقعیت افزوده ویژن پرو را اوایل سال جاری میلادی به بازار عرضه کرد. کوپرتینویی‌ها در حال حاضر در تلاش برای توسعه یک نسخه اقتصادی از ویژن پرو می‌باشند. با این حال به نظر می‌رسد شاید اپل در طراحی هدست بعدی خود از هدست‌های Gear VR سامسونگ الهام بگیرد.

با وجود تلاش‌های اپل برای کاهش هزینه تولید، هدست اقتصادی این شرکت احتمالاً بالای 1500 دلار قیمت خواهد داشت

مارک گورمن، خبرنگار مشهور نشریه بلومبرگ، در خبرنامه هفتگی خود گزارش داد که هدست ارزان‌تر ویژن اپل با کد «N107» در دست توسعه می‌باشد. قیمت این دستگاه بین 1500 تا 2000 دلار خواهد بود و به احتمال زیاد اواخر سال 2025 عرضه شود.

گورمن، شایعات اخیر مبنی بر اینکه اپل در تلاش است تا هزینه‌های تولید و قیمت نهایی هدست را کاهش دهد تکرار کرد. او معتقد است که اپل احتمالاً نمایشگر خارجی EyeSight را حذف کند، کیفیت و وضوح صفحه‌ نمایش‌های XR داخلی را کاهش دهد و کیفیت قابلیت «passthrough» را کاهش دهد. نیاز به گفتن نیست که هدف از ایجاد تمامی این تغییرات، کاهش قیمت نهایی محصول می‌باشد.

نسخه اقتصادی ویژن پرو احتمالاً فاقد پردازنده داخلی باشد

گورمن می‌گوید اپل در فکر ساخت هدست ارزان‌تر ویژن است که برای تامین نیروی پردازشی‌اش به مک‌ها یا آیفون‌ها متصل شود. این روزنامه‌نگار توضیح داد: «این مسئله به اپل اجازه می‌دهد در هزینه‌های تولید ویژن پرو صرفه‌جویی قابل توجهی انجام دهد.»

البته این اولین باری نیست که ما شاهد تکیه هدست‌های XR به سایر گجت‌های هوشمند هستیم. هدست Gear VR سامسونگ نیز کاربران را ملزم می‌کرد که گوشی‌های خود را در داخل هدست قرار دهند، در حالی که گوشی هوشمند هم نمایشگر و هم قدرت پردازش را فراهم می‌کرد. علاوه بر این، بسیاری از هدست‌های مبتنی بر رایانه شخصی نیز در بازار وجود دارد که برای پردازش به رایانه شخصی وابسته‌اند.

البته بر خلاف رویکرد سامسونگ، هدست ارازن‌تر اپل ویژن، همچنان از صفحه‌نمایش داخلی بهره خواهد برد. با این وجود، هنوز هم عدم استفاده از پردازنده، کمک زیادی به کاهش قیمت هدست خواهد کرد، و همچنین نیاز به حافظه رم و فضای ذخیره سازی را نیز مرتفع می‌کند. نکته جالب این است که در صورت عملی شدن این ایده، کاربران می‌توانند با ارتقاء مک‌بوک یا آیفون خود، قدرت پردازشی هدست‌شان را نیز افزایش دهند.

علاوه بر این، گورمن می‌گوید که اپل همچنان در حال کار بر روی نسل دوم هدست ویژن پرو «با اسم رمز N109» است. گفته می‌شود دستگاه جدید دارای تراشه سریع‌تر و دوربین‌های خارجی بهبود یافته است. ظاهراً اپل به دنبال راه‌هایی برای سبک‌تر و راحت‌تر کردن هدست است. عرضه نسل دوم ویژن پرو، برای اواخر سال 2026، برنامه ریزی شده است.

نظر شما درباره نسخه اقتصادی ویژن پرو چیست؟

نوشته نسخه اقتصادی هدست ویژن پرو شاید یک رایانه کاملاً مستقل نباشد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.